Några nybörjarfrågor på CS:GO

Permalänk
Medlem

Några nybörjarfrågor på CS:GO

Hej, jag har mest spelat CS:S till och från. Köpte CS:GO när det kom ut, men har spelat det väldigt lite, börjar titta på spelet mer seriöst nu.

Mina frågor rör framförallt custom items.

1. Så vitt jag förstått så kan man bara få de bästa skinsen(t.ex. Asiimov) via köp av mappacks, t.ex. operation phoenix?

2. .Jag köpte aldrig Bravo(spelade aldrig CS:GO under den perioden), kan man köpa den i efterhand?

3. Jag har något som kallas winter offensive case, men jag behöver en key till den. Kan man få den utan att köpa den(jag antar det) men hur lätt/svårt är det? Vad måste man göra?

4. Kan man fortsätta köra Phoenix maps efter 4:e Juni på competitive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Hej, jag har mest spelat CS:S till och från. Köpte CS:GO när det kom ut, men har spelat det väldigt lite, börjar titta på spelet mer seriöst nu.

Mina frågor rör framförallt custom items.

1. Så vitt jag förstått så kan man bara få de bästa skinsen(t.ex. Asiimov) via köp av mappacks, t.ex. operation phoenix?

2. .Jag köpte aldrig Bravo(spelade aldrig CS:GO under den perioden), kan man köpa den i efterhand?

3. Jag har något som kallas winter offensive case, men jag behöver en key till den. Kan man få den utan att köpa den(jag antar det) men hur lätt/svårt är det? Vad måste man göra?

4. Kan man fortsätta köra Phoenix maps efter 4:e Juni på competitive?

3. Nej, du måste köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Hej, jag har mest spelat CS:S till och från. Köpte CS:GO när det kom ut, men har spelat det väldigt lite, börjar titta på spelet mer seriöst nu.

Mina frågor rör framförallt custom items.

1. Så vitt jag förstått så kan man bara få de bästa skinsen(t.ex. Asiimov) via köp av mappacks, t.ex. operation phoenix?

2. .Jag köpte aldrig Bravo(spelade aldrig CS:GO under den perioden), kan man köpa den i efterhand?

3. Jag har något som kallas winter offensive case, men jag behöver en key till den. Kan man få den utan att köpa den(jag antar det) men hur lätt/svårt är det? Vad måste man göra?

4. Kan man fortsätta köra Phoenix maps efter 4:e Juni på competitive?

1. För att kunna få Phoenix case måste du ha köpt Operation Phoenix ja. Men winter cases, sticker kapslar osv droppar fortfarande.

2. Nej det går inte. Finns ingen vitts med att göra detta heller.

3. Du måste köpa en nyckel, går inte att få tag på den på något annat sätt (Om du inte trade:ar med någon).

4. Nej, dessa försvinner och kommer sedan röstas om vilka som ska komma tillbaka som standard maps (tror jag eftersom det var så med Operation Bravo).

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Ännu en fråga.

Citat:

Men winter cases, sticker kapslar osv droppar fortfarande.

Jag antar att dessa bara droppar i competitive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Tack för svaren. Ännu en fråga.

Jag antar att dessa bara droppar i competitive?

Du kan få drops även i andra gamemodes. Tror bara det är offline med botar som inte ger drops.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra länk, tack!
Några ytterligare frågor.

1. Hur är det med custom skins i spelet generellt? I CSS så kunde man bara lägga in dem och så funkade de. Testade att subscriba på olika skins i Workshop men inget dyker upp i spelet. Måste man få drops för att få olika skins?

2. Används en key åt en låda? Med det menar jag, om jag t.ex. har Op Phoenix lådan och har en key till den så får jag ett nytt vapenmönster. Men om jag sedan får en liknande låda igen, kan jag återanvända nyckeln?

3. Kan jag få flera av samma låda om den första är oanvänd eller måste jag "använda"/öppna den första lådan innan jag kan få drops av en ny låda av samma sort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Bra länk, tack!
Några ytterligare frågor.

1. Hur är det med custom skins i spelet generellt? I CSS så kunde man bara lägga in dem och så funkade de. Testade att subscriba på olika skins i Workshop men inget dyker upp i spelet. Måste man få drops för att få olika skins?

2. Används en key åt en låda? Med det menar jag, om jag t.ex. har Op Phoenix lådan och har en key till den så får jag ett nytt vapenmönster. Men om jag sedan får en liknande låda igen, kan jag återanvända nyckeln?

3. Kan jag få flera av samma låda om den första är oanvänd eller måste jag "använda"/öppna den första lådan innan jag kan få drops av en ny låda av samma sort?

1. För att skins ska kunna användas från workshop så måste dom typ röstas fram tror jag. Det går alltså inte att göra skins och sedan få dom i spelet utan att det har röstats fram och lagts in i spelet. Så när du har subsribat skins så antar jag att du har lagt en röst på dom. Man måste få drops eller köpa skins för att få dom i spelet.

2. En nyckel kan bara användas en gång.

3. Du kan få flera av samma utan att använda dom

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Hej, jag har mest spelat CS:S till och från. Köpte CS:GO när det kom ut, men har spelat det väldigt lite, börjar titta på spelet mer seriöst nu.

Mina frågor rör framförallt custom items.

1. Så vitt jag förstått så kan man bara få de bästa skinsen(t.ex. Asiimov) via köp av mappacks, t.ex. operation phoenix?

2. .Jag köpte aldrig Bravo(spelade aldrig CS:GO under den perioden), kan man köpa den i efterhand?

3. Jag har något som kallas winter offensive case, men jag behöver en key till den. Kan man få den utan att köpa den(jag antar det) men hur lätt/svårt är det? Vad måste man göra?

4. Kan man fortsätta köra Phoenix maps efter 4:e Juni på competitive?

1. Man öppnar cases genom att köra keys för 1,8€
2. Nej
3. Nej
4. Efter Bravo la Value till Cobblestone och Overpass som vanliga banor (Bravo banor) så jag antar att dom lägger till två nya efter Phoenix

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Bra länk, tack!
Några ytterligare frågor.

1. Hur är det med custom skins i spelet generellt? I CSS så kunde man bara lägga in dem och så funkade de. Testade att subscriba på olika skins i Workshop men inget dyker upp i spelet. Måste man få drops för att få olika skins?

2. Används en key åt en låda? Med det menar jag, om jag t.ex. har Op Phoenix lådan och har en key till den så får jag ett nytt vapenmönster. Men om jag sedan får en liknande låda igen, kan jag återanvända nyckeln?

3. Kan jag få flera av samma låda om den första är oanvänd eller måste jag "använda"/öppna den första lådan innan jag kan få drops av en ny låda av samma sort?

1. Man måste få drop eller öppna eller öppna ett case.
2. Nej, en nyckel per case, annars skulle Value knappt känna pengar
3. Man kan ha flera av olika saker utan problem

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Hade jag inte svarat nog bra redan? Känns onödigt att du postar också.

Han kanske skrev medans du postade? Då han la upp 2 minuter efter dig.

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem

Äh skit i skins Kör på originalskins, dom är utan tvekan snyggast.

Permalänk
Medlem

Eller varför inte börja samla på pokemon kort?
Finns en del snygga kort har jag hört från säker källa.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av blodbert:

Han kanske skrev medans du postade? Då han la upp 2 minuter efter dig.

Haha, ojdå trodde det var en ny post

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite,
1. Kan man låsa upp olika skins genom att bara lira liret, eller när man får en låda måste man köpa en rutten nyckel?
2. Läst om "de bästa skinsen" vapnet blir väl inte bättre än bara för att det är skins? Original och skins är väl identiska i skada etc?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

1. Lite olika skins kan fås som "drops" när du spelar(t.ex casual eller competitive), men det är inga exklusiva eller åtråvärda skins.

2. Skins är som det låter, enbart en kosmetisk uppdatering. Inget förändras med vapnet förutom utseende så skada, rekyl, kulor/min osv är exakt likadant förblir likadant som om du inte haft ett skin.

Permalänk
Medlem

Tänk på att man kan sälja lådor på marknaden. Jag brukar sälja mina lådor och öppna var tredje låda (Om det är Phoenix låda som säljer/sålde för ca 1 euro). Valve ska ha sina jäkla 25% så ibland är det var fjärde låda som jag kan öppna, dvs jag använder pengarna jag fick från marknaden när jag sålde lådorna. Det är ren slöseri med pengar att öppna lådorna genom pengar ur sin egen plånbok, men har man tur och får ett sällsynt skin eller en kniv så går de att sälja för, ibland, mer än 100 Euro

Vissa skins som droppar kan vara väldigt värdefulla, men de är också sällsynta. Populärast är nog Nuke Collection som jag förmodar man endast får genom att spela Nuke. Rätta mig om jag har fel :-).

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Hur låser man upp skyddsutrustningen?