Bluetooth stereo i bilen, får bara ljud i dem främre högtalarna.

Permalänk
Medlem

Bluetooth stereo i bilen, får bara ljud i dem främre högtalarna.

Tjena!
Har precis satt in en ny Kenwood stereo och kopplat om ljudet i volvon. Jag har satt in en Kenwood KDC-BT73DAB stereo och den verkar funka bra både via aux och digital radio så där kommer ljudet ut ur alla högtalarna samt subwoofern. När jag använder min iphone för via bluetooth för att spela upp en låt så kommer som sagt ljudet bara ifrån dem främre högtalarna och inget annat.

Nån som har nån idé?

Permalänk
Medlem

aa, satte själv in en kenwood i bilen i veckan med samma bekymmer.

Du får ira runt i menyn till blåtanden, i mitt fall var standard att bara ljud ur främre vid blåtand konstigt nog, det är gömt nånstans där i.

100 % säker på att det är problemet

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

aa, satte själv in en kenwood i bilen i veckan med samma bekymmer.

Du får ira runt i menyn till blåtanden, i mitt fall var standard att bara ljud ur främre vid blåtand konstigt nog, det är gömt nånstans där i.

100 % säker på att det är problemet

Tack! Letade igenom menyerna ett tag och lyckades till slut hitta att bluetooth var satt på bara dem främre högtalarna som du sa :D.

Permalänk
Skrivet av Ramsam:

aa, satte själv in en kenwood i bilen i veckan med samma bekymmer.

Du får ira runt i menyn till blåtanden, i mitt fall var standard att bara ljud ur främre vid blåtand konstigt nog, det är gömt nånstans där i.

100 % säker på att det är problemet

Skulle gissa att den förinställningen är baserad på telefonsamtal.