Permalänk
Medlem

Kommer S5 Mini ??

Nån som vet om samsung ska lansera S5 Mini och om, -vad den lär ligga på i spec. o pris?
Mvh

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Nån som vet om samsung ska lansera S5 Mini och om, -vad den lär ligga på i spec. o pris?
Mvh

Ingen aning om vad för specs eller pris, men du kan räkna med att den kommer!

Och att den kommer ha samma design och materialval som alla andra Samsungtelefoner!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur ska vi kunna veta det? S5'an har precis lanserats.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lejon74:

Mvh

Här är ryktena, känns hyfsat rimligt
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5_mini-6252.php

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

lanserats o lans. -har väl gått o köpa en s5a ett tag, och en mini känns som ett givet val om man vill ha gemenemanstorlek, men vill slippa släpa runt på en gayfohwne utan täckning *Smile*

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

ok tackar för länk!

läser man spec o comments, så, ska den nog få större skärm än sgs4mini, 2 extra kärnor i processorn, känns ok. men fattar inte dom som klagar på att det bara blir quad och inte hexa eller nåt sånt, när det mer uppenbara uteblivna uppgraderingen är RAM minnet som verkar bli precis samma som i gamla s4mini, skumt o klaga på processorn då tycker jag iaf.... och att cameran skulle vara mkt mkt bättre i en gammal galaxy s2 skulle jag vilja se! (high five på den va)

Permalänk
Medlem

nån som vet vad dom menar med att priset kommer vara 20k-25k ?? 25 karameller eller? (har dom kilon i engelskan haha)

Permalänk
Medlem

känns dyrt om dom menar 20-25 tusen, dollar el. pund (Pounds) tycker jag iaf. 200 000 kr känns mkt för en mobiltelefon.........

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lejon74:

känns dyrt om dom menar 20-25 tusen, dollar el. pund (Pounds) tycker jag iaf. 200 000 kr känns mkt för en mobiltelefon.........

Var hittade du priset? (känner mig blind)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Var hittade du priset? (känner mig blind)

Står under i kommentarerna.
Men sidan är Bulgarisk (i alla fall registrerad där). Men jag förstår inte heller 20-25k i vilken valuta det pratas om - för det kan inte vara bulgariska lev.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av dabman:

Står under i kommentarerna.
Men sidan är Bulgarisk (i alla fall registrerad där). Men jag förstår inte heller 20-25k i vilken valuta det pratas om - för det kan inte vara bulgariska lev.

Nä, det hoppas jag verkligen inte. Hade känts....o-bra

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nä, det hoppas jag verkligen inte. Hade känts....o-bra

Skrivet av lejon74:

nån som vet vad dom menar med att priset kommer vara 20k-25k ?? 25 karameller eller? (har dom kilon i engelskan haha)

Indisk valuta (Rupie) pratar man: https://www.google.se/#q=25000+inr+in+sek
Typ 2700:-

Permalänk
Entusiast

Du som säger att du inte vill ha en IPhone för att den är dålig men istället ska köpa en S5 mini lär ju bli rätt besviken.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

ok, känns ju mer rimligt för en mobil, annars hade samsung fått både full tillt poker o high score tilt alt delete samtidigt känns det som *

menar den tiden borde väl vara förbi då man gav lika mkt för en mobil som en mellanklass herrgårdsvagn tycker man hehe*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du som säger att du inte vill ha en IPhone för att den är dålig men istället ska köpa en S5 mini lär ju bli rätt besviken.

Kommer jag inte vara alls! känner mig redan nöjd o ä inte ens där. och det står jag för, dessutom skulle jag hellre vara riktig bö* än en macintosh sådan.

(läste du inte nyss att till råga på allt har iphone 4/5 s, c, har sämt antenn i sig på marknaden, ofta ihop parat med marknadens sämta mobiloperatörer, bundet ! så nej tack, -och har def. ahft å göra med dom modellerna.

härlig känsla i skärmen, men det e allt, dessutom fula, och görs som allt annat av svältande kina arbetare, sow keep the Dream alive om du vill

men tack för tipset

Permalänk
Medlem

Som svar på frågan:
När - Ca. 1 år senare än S4 mini release
Specs - Bättre än S4 mini, sämre än S5
Pris - Under S5:ans, ungefär som S4 mini vid release

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lejon74:

Kommer jag inte vara alls! känner mig redan nöjd o ä inte ens där. och det står jag för, dessutom skulle jag hellre vara riktig bö* än en macintosh sådan.

(läste du inte nyss att till råga på allt har iphone 4/5 s, c, har sämt antenn i sig på marknaden, ofta ihop parat med marknadens sämta mobiloperatörer, bundet ! så nej tack, -och har def. ahft å göra med dom modellerna.

härlig känsla i skärmen, men det e allt, dessutom fula, och görs som allt annat av svältande kina arbetare, sow keep the Dream alive om du vill

men tack för tipset

Själv har jag en HTC One (M8), så jag är inte så mycket för iPhones egentligen. Men med största sannolikhet kommer den (5s) vara bättre på alla punkter jämfört med S5 Mini bortsett ifrån pris och OS. Samsungs telefoner tillverkas också av underbetalda fabriksarbetare, där är alla tillverkare likadana kålsupare. Nja de kör väl Qualcomms välbeprövade MDM 9X15 modem om jag minns rätt, inget fel på det.

Qualcomm levererar modem åt Samsung, HTC, Sony och LG så jag tror du behöver kolla upp dina källor där

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

du har säkert rätt, -jag sa ju iofs inte att jag var varken vetenskapsman professor eller trippelkollar allt med samtliga wiki källor, -dessutom var testerna som visade detta inte för det inbyggda modemet utan den inbyggda antennen, om det nu är nån skillnad, så läste jag det iaf... (det var väl dendär antennen som fördröjde nån lansering för just iphone pga av stora problem vid nån tidigare av modellerna, minns ej vilken, tror dom fick byta många telefoner och laga med)

-vad rek. för dom!!! pengarna istället då, för minin, dvs nåt som klassaas som enhands telefon (stora delar av marknaden går bort pga av det) -behöver inget annat än vardags sysslor och, musik spelare!!!! (i mängder, ibland iaf) behöver således knappast 2.3Ghz quadcore 3GB ram och extrem grafik osv! så ganska onödigt att då betala för det...
och högre prisklass är ointressant.

den som kan komma på nån snygg/halvful mobil som ger mer ,eller, kanske istället kostar mindre men ger samma/dvs. vad som behövs.
och har iaf anständig byggkvalitet
Så ge gärna förslag?!?

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för att man ej verkar kunna lägga in egen musik på en iphone utan måste använda det som kallas för Itunes, som väl dessutom kostar xtra pengar?? så hade det varit ett klart alternative (?)...