Permalänk
Administrativ avgift

Crisis unknown

Tjo Tjo dags för en bygglogg av nya projektet då! börjar lite smått med delar osv! och sen kommer det vad som ska göras efterhand har grumlat väldigt mycket hur jag ska bygga, hur slangar ska dras. Allting måste planeras in i minsta detalj! Dock kommer hela bygget byggas utan systemkamera kan ju försöka få tag i någon senare men då jag ej äger en själv så får det bli!

Setup:
Intel Core i7 4770K 3,5GHz Socket 1150 Box
Asus Maximus VI Gene : Inte här än
Ram okänt: Ej beställt något då jag inte verkar hitta några bra stickor med 4 st för ett vettigt pris.
Corsair AX860 860W med röd corsair sleeve.
Corsair Obsidian 350D (Svart) Utan fönster kanske köpes till senare. sponsrat av corsair!

Vattenkylningsdelar:
XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5 + D5 pump
Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper
Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper
EK-CoolStream RAD XT (120)
19/13mm compression fittings
Masterkleer tubing PVC 19/13mm (1/2"ID) både röd o svart hemma vet ej vilken jag kommer använda.
EK-Supremacy - Acetal
EK-FC R9-290X - Nickel Original CSQ : ej beställt än
with this bridge EK-FC Bridge DUAL Serial CSQ : ej beställt block kan komma att ändras beroende på om de finns i lager osv.

Hoppas detta duger kommer lite snabba bilder som bara togs skitfort:

Dold text
Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

Update 05-06!

Chassit:

Chassit öppnat

HDD bur borttagen!

Chassit utan Bur o ssd bur!

Moderkort monterat + processor

Radiatorer + grafikkort installerade

Här pratar vi trångt! + denna radiator skulle visa sig att läcka.... Så en ny beställdes på natten från Inet.

Lite kabeldragning

Kan ju meddela att ingen montering gjordes i sängen utan det gjordes på det fina golvet men det var så jobbigt att ta kort på golvet och var tvungen att lägga ifrån mig chassit i sängen ibland.

Dold text

05-06 efter att ha fått vattenblock + ram

Orginal kylaren <3

Ska bytas ut mot dessa fina block!

Massor av fult kladd!

Block monterat andra grafikkortet ser exakt likadant ut

Gahh beställde bara 1 par jaja tur att inet har fri frakt xD!

Dold text

Kvar att göra är att få backplates 120mm radiatorn + andra paret ram minnen sen får vi se om jag fixar något mer som utomstående märken osv! Försökt fått kontakt med Arthur med tanke på att jag beställde från Coolingstuff men han har inte svarat än? Någon som vet om arthur är död?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Spännande, men försök gärna att skaffa en lite bättre kamera, det är tyvärr väldigt suddigt och och grynigt på dina bilder.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Bättre bilder hade varit trevligt. Trodde jag fått grå starr ett tag.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Arazand:

Spännande, men försök gärna att skaffa en lite bättre kamera, det är tyvärr väldigt suddigt och och grynigt på dina bilder.

Skrivet av MultiMan:

Bättre bilder hade varit trevligt. Trodde jag fått grå starr ett tag.

Som sagt var stressad för bilderna och hade nyss fått hem paketen

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

Update för idag! Min note 2 hade typ lagt av så jag fick tyvärr använda gamla Iphone 3 kameran. Ber om ursäkt för de kassa bilderna

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

Ny update: Bygget klart förutom att jag tappat bort en ring till fläktarna en röd och även så verkar Arthur ha försvunnit så inga backplates? Nu bombar jag er med både dåliga o bra bilder har varit grått o har inte fått in något bra ljus idag. Ska ta en dag o ta bilder till galleri men jaja! ps funderar på röd slang (har det ligger hemma) Om det blir snyggare? Idéer tas emot!

Den funkar!

bild med blixt!

Här vare tajt som attan xD!

Hörnan :)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3