Kingston SSD långsam?

Permalänk
Medlem

Kingston SSD långsam?

Varför är den så långsam? =(
Kingston SSD 120GB V300
Windows 7 Ultimate 64x
Helt ny SSD
Laptop Lenovo G500

* Capsad rubrik redigerad //Mod *

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moldex92:

http://s24.postimg.org/gswqrn6c1/as_ssd_bench_KINGSTON_SV300_...

Varför är den så långsam? =(
Kingston SSD 120GB V300
Windows 7 Ultimate 64x
Helt ny SSD

Ladda ner ----> http://download.cnet.com/CCleaner/3001-18512_4-10315544.html?... om du inte redan har det,sedan så analysera sedan rensa och efter det klicka på registret sedan leta fel,men spara inte,efter det reparera alla,sedan så kollar du bakgrunds aktivitet via CClenaer,sedan,så kollar du söker i genom på "felkontroll" när du klickar på egenskaper på SSD:n

Permalänk
Inaktiv

Verkar som du inte har läst recensioner om denna ssd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1498545

Vad jag har hört är Kingston SSD V300 den sämsta SSDn på marknaden.

Permalänk
Medlem

för att kingston bytte ut sina kretsar och annat som sänkte hastigheterna avsevärt i dem nya leveranserna.
Bara och google kingdom v300 ssd så ser du varför man ej bör välja kingston.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Verkar som du inte har läst recensioner om denna ssd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1498545

Vad jag har hört är Kingston SSD V300 den sämsta SSDn på marknaden.

Får la köpa ny, tips på en snabb till min laptop?

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moldex92:

Får la köpa ny, tips på en snabb till min laptop?

Vilken SSD som helst förutom Kingston funkar väl. Men jag rekommenderar Samsung SSD Evo serien.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2074412

Permalänk
Medlem

samsung evo
cruzial M500
intel 830

3 bra SSDer

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kan ju testa att dra ner drivrutiner från intel.
Sök på google efter intel irst.

Permalänk
Medlem

Den är snabbare än en mekanisk hårddisk? Ser ingen anledning att byta i laptopen bara för att, om du inte lider av det

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du kommer inte märka nån skillnad om du byter till en annan SSD. Den upplevda skillnaden mellan olika SSD är inte stor. Kan skilja mycke på pappret och test program, men du märker inte mycket då den väl sitter i din dator

Permalänk

Har 3 st kingston v300 1 i min laptop och två i min stationära burk.

Tycker windowsstart upp och laddningstider är extremt bra (visst har dock inte ägt någon annan ssd). Något jag märker dock är att jag laddar snabbare i spel än mina vänner som sitter på andra ssder.

Permalänk
Medlem

Kingston SSD V300 duger till Sata 1.5 Gb/s - så har du inte snabbare SATA-port duger den. Glöm inte att accesstiden är viktigare än överföringshastigheten på en SSD för att den skall upplevas som snabbare än HDD.

Permalänk
Medlem

En riktig skit-disk. Min visar såhär friska hastigheter:

Splitter ny Kingston SV300 120 GB

2 år gammal Samsung 840 (inte Pro eller EVO alltså)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Hittade en SanDisk Extreme II 120 GB Solid State Drive (SSD)
Den enda jag kan få tag i, är den nån bra tro?

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Kingston SSD V300 duger till Sata 1.5 Gb/s - så har du inte snabbare SATA-port duger den. Glöm inte att accesstiden är viktigare än överföringshastigheten på en SSD för att den skall upplevas som snabbare än HDD.

Hur vet jag vilken Sata hastighet jag har?

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moldex92:

Hur vet jag vilken Sata hastighet jag har?

Ladda ned Speccy och kolla under "Storage"

Max. Transfer Mode SATA III 6.0Gb/s
Used Transfer Mode SATA III 6.0Gb/s

Står det i min.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moldex92:

Hittade en SanDisk Extreme II 120 GB Solid State Drive (SSD)
Den enda jag kan få tag i, är den nån bra tro?

Läste lite reviews, verkar vara blandade åsikter om denna.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

Här har du ett fräscht ATTO benchmark i från min 240GB disk. Det tog sjukt enormt många ändringar/tweaks i Windows 7 innan jag fick ut 550 MB/Sec, jag köpte dock innan dem började försämra diskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Ladda ned Speccy och kolla under "Storage"

Max. Transfer Mode SATA III 6.0Gb/s
Used Transfer Mode SATA III 6.0Gb/s

Står det i min.

Fick upp detta, verkar vara samma. Får bli att lämna tillbaka denna Kingston disk och köpa en annan!

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moldex92:

Fick upp detta, verkar vara samma. Får bli att lämna tillbaka denna Kingston disk och köpa en annan!
http://s13.postimg.org/8tdlj3emr/dadasda.jpg

Själv har jag frågat webhallen om jag kan byta den. Då den inte presterar inom rimliga avvikelsevärden.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

En riktig skit-disk. Min visar såhär friska hastigheter:

Splitter ny Kingston SV300 120 GB

http://oi57.tinypic.com/63vnd3.jpg

2 år gammal Samsung 840 (inte Pro eller EVO alltså)

http://oi57.tinypic.com/nq946b.jpg

HD-tune är inte något lämpligt program att testa ssd:er med. Med tanke på hur dina kurvor ser ut så skulle jag gissa att kingstondisken är ungefär halvfull medan samsungdisken är tom? Det är ungefär så kurvorna brukar se ut då...

Skrivet av anon185723:

Här har du ett fräscht ATTO benchmark i från min 240GB disk. Det tog sjukt enormt många ändringar/tweaks i Windows 7 innan jag fick ut 550 MB/Sec, jag köpte dock innan dem började försämra diskarna.
http://gyazo.com/a057c65cd4a93b316d739696b93b5173.png

Ska inte krävas så mycket tweaking för att få ut 500+ mb/s i atto, koppla till en port för sata 6gbit/s som styrs av moderkortets sydbrygga och se till att ahci är aktiverat i bios. Mer än så ska inte behövas.

Skrivet av Dockland:

Själv har jag frågat webhallen om jag kan byta den. Då den inte presterar inom rimliga avvikelsevärden.

Rent tekniskt så presterar den nog precis enligt de siffror den marknadsförs med, läs min sign för utförligare förklaring.

Sedan så kommer man knappast att märka någon större skillnad i praktiken mellan denna kingstondisk och tex en samsung, däremot så är det inte speciellt renhårigt att göra som kingston gjort, dvs att bytt nandkretsar som är billigare men ger sämre lägsta prestanda utan att på något sätt ändra modellbeteckningen.

Permalänk
Medlem

Instämmer med Frispel, läs hans sign så förstår ni (du) lite åtminstone.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Testade du med intels drivrutin?
Det står msahci i As ssd så du kör på windows drivrutin.

Har gjort extrem skillnad på vissa ssd för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

HD-tune är inte något lämpligt program att testa ssd:er med. Med tanke på hur dina kurvor ser ut så skulle jag gissa att kingstondisken är ungefär halvfull medan samsungdisken är tom? Det är ungefär så kurvorna brukar se ut då...

Rent tekniskt så presterar den nog precis enligt de siffror den marknadsförs med, läs min sign för utförligare förklaring.

Sedan så kommer man knappast att märka någon större skillnad i praktiken mellan denna kingstondisk och tex en samsung, däremot så är det inte speciellt renhårigt att göra som kingston gjort, dvs att bytt nandkretsar som är billigare men ger sämre lägsta prestanda utan att på något sätt ändra modellbeteckningen.

Precis tvärtom. Samsungdisken är min systemdisk och är fylld till 40%. Kingstondisken är helt tom, nyformaterad. Har gjort en secure erase på den och formaterat på nytt. Samma siffror och värden i HD Tune både före och efter. Nu har jag gjort fem test i HD Tune. Samsungdisken är alltid på topp och Kingstondisken slutar ibland svara, larmar om "Bad blocks" och hänger programmet ibland. När den går igenom ser det ut som mina bifogade filer.

Jag har kört SSD uteslutande sedan 2009, ett tiotal diskar av olika fabrikat och modeller både RAID 0, RAID 10 och RAID 1, liksom o-raidat och aldrig varit med om en disk med så usel prestanda som denna. Det märks så att säga när jag hade grejer på den. Det var så jag märkte det.

Specarna säger på Kingstons hemsida 450/450, det kommer den inte upp i. Det gör däremot Samsungen.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Vad får den för värden i ATTO?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av laledan:

Testade du med intels drivrutin?
Det står msahci i As ssd så du kör på windows drivrutin.

Har gjort extrem skillnad på vissa ssd för mig.

Installerade intels chipset, står dock fortfarande msahci.

Skrev till Netonnet då jag anser att dem "lurat" mig med denna SSD, är inte så kunnig läste bara 450mb/s, schysst tänkte jag och köpte den, mejla och sa att jag inte vill ha den utan då köpa en annan, fick svar att dom vill ha in den på teknisk service innan och hur jag skulle paketera den osv. Tänkte att detta kommer ta flera veckor så jag beställde nyss en SanDisk Extreme II 120 GB Solid State Drive sålänge, vill ju inte vara utan hårddisk i två veckor.
Sen får vi se vad Netonnet gör

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~