Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Netflix höjer priset

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Priser "smyghöjs" hela tiden. Det kallas för inflation.

Det är deflation just nu, priserna "borde" gå ner. http://www.riksbank.se/sv/Penningpolitik/Inflation/Inflatione...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Ett rån! För 10kr kan man få en piggelin.

Kostar inte piggelin typ 16 nu för tiden?

OnT: Skulle betala mer för Netflix, härlig site.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Accipiter46:

Det är deflation just nu, priserna "borde" gå ner. http://www.riksbank.se/sv/Penningpolitik/Inflation/Inflatione...

Fast det är ändå inte pga det som priserna höjs.

Permalänk

Super tjänst men utbudet suger.. Har testat gratis erbjudande två ggr men det blir ingen fortsättning. Skulle vara kul att se hur utbudet ser ut i US.. Säkert betydligt bättre medans vi får nöja oss med Nördrna anfaller 3.

Permalänk
Medlem

Hur ser utbudet ut idag med svenska tv-serier?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosik:

Någon som vet hur mycket det kommer öka med för oss som har amerikanska konton? antar att det blir 1 dollar.

Hur kommer det sig att du fortfarande har ett amerikanskt konto efter att Netflix lanserades i Sverige?

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är för att amerikanska konton får nya releaser tidigare? Så va det i alla fall precis vid lanseringen.

Permalänk
Medlem

Jag drömmer fortfarande om den dag då alla tjänster får visa allt och det dom tävlar med är deras tjänster, inte deras utbud. Bortsett från egenproducerat såklart. Skulle kunna betala flera hundra då. Så priset är inget problem.
Som utbudet är idag betalar jag inte varje månad för någon tjänst. Tar lite då och då. T. Ex nästa månad kommer Orange is the new black säsong två. Så blir det EN månad netflix.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Trodde VIAplay var ett större hot än HBO.
Tur att man ligger kvar på 79kr i två år till då. Ända jag önskar är att Netflix kunde fått lite bättre bildkvalité.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Fast det är ändå inte pga det som priserna höjs.

Nej, detta beror på andra saker. Samma med glasspriser. Ville bara får bort argumentet inflation från diskussionen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Priser "smyghöjs" hela tiden. Det kallas för inflation.

Inflation och smyghöjning är inte samma sak.

Det jag syftar på är förhållandet mellan vad kabelföretagen och streamingtjänsterna tar betalt. Om det enbart är inflation så borde båda rimligen öka med samma procentsats, men jag känner mig tämligen säker på att streamingtjänsterna helt enkelt långsamt kommer att bli dyrare, utan direkt koppling till inflation.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mitt Netflix, men den har en given svaghet och det är utbudet och tillvitas mån att jag inte kan ha engelsk text.
Det stod att de skulle utöka utbudet så jag hoppas de gör det nu ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Tio spänn till kan jag leva med om dom gör något åt utbudet.
Serier är ju bra men filmer är ganska bedrövligt om man inte vill kolla på gamla filmer.
Oftast när man vill kolla på film så tycker jag inte man hittar nått.

Även barnprogrammen tycker jag borde få ett rejält tillskott.

Jag tycker faktiskt att utbudet för barn riktigt bra. Backyardigans är den stora favoriten hemma hos oss (ingen våld, väldigt pedagogisk, mycket sång).
Bamse, den magiska trädgården, Magnus och myggan är bra för dom minsta. Och för äldre finns det transformers, batman etc.
For oss vuxna finns det Ducktales och Luftens Hjältar för lite fina flashbacks

Permalänk

Det bästa med Netflix är att de inte kräver att jag ska gilla, twittra, dela eller digga något. Och inga feeds, timelines eller andra sociala plugins som retar gallfeber på en introvert och anonym dräng som mig. För bövelen, låt mig bara se på mina filmer i fred liksom! Snart får man inte rösta eller ens hämta barnen från dagis utan att vara med på Fejjan.

TLDR: Betalar gärna 10 kronor extra för en tjänst jag anser vara bra.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas utbudet innefattar mer att se på, inte att bekosta te.x 4K upplösningar. Just nu händer absolut ingenting med innehållet och jag avslutade vårt abonnemang.

Lär högst troligt inte hända ett smack det närmaste halvåret heller, så man kan ju spara sina pengar till annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser i princip aldrig en film på Netflix, tycker de har väldigt dåligt utbud. Jag älskar dock tjänsten för alla TV-serier, speciellt på amerikanska Netflix. Kommer det filmer som är sevärda eller ännu fler bra serier så kan jag helt klart leva med +10 kr/mån.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna betala 100 kr i månaden för samma utbud av netflix som det är idag, men jag gissar på att när de höjer priserna så kommer de dessutom att få in mer material, och då är det värt mer pengar enligt mig. Jag tycker man får väldigt mycket för pengarna idag.

Om de däremot skulle hindra användare från att komma åt det amerikanska utbudet (hur de nu ska göra det, men det går säkert) då tror jag att många utanför USA skulle ta sig en seriös funderare på om det är värt det eller inte, jag är en av dem...

Men jag tror inte att Netflix bryr sig om det, så länge de får betalt, det är isåfall de som gör materialet tillgängligt som blir upprörda med att man Kan gå runt "problemet" med landsutbud

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Avstängd

Tycker Netflix har riktigt bra utbud. Finns många bra filmer jag aldrig skulle sett, om det inte vore för Netflix. Klockrent att hitta oväntade guldkorn!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Synd, nu lär ju inte jag skaffa Netflix innan det har ett groteskt mycket större bibliotek.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hjälpsam

Har Netflix och Viaplay, det kostar ändå mindre än Boxers lilla paket som jag skrotat.
Tycker att Netflix är bättre än Viaplay, men varför välja?
Det är mest Svt som jag ser på när jag tittat på TV, men jag ser mer strömmad TV.
Problemet är bara hur jag skall hinna se allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

The Pirate Bay kontrar med att sänka priserna!
Obegränsat antal strömmar till obegränsat antal enheter och helt utan DRM!

Permalänk
Skrivet av mikegnorp:

Super tjänst men utbudet suger.. Har testat gratis erbjudande två ggr men det blir ingen fortsättning. Skulle vara kul att se hur utbudet ser ut i US.. Säkert betydligt bättre medans vi får nöja oss med Nördrna anfaller 3.

Utbudet i usa är mycket bättre även om de inte har vissa filmer/program som vi har

Permalänk
Medlem

Egentligen så tycker jag detta är svinigt billigt. Om det inte vore för det just nu dåliga utbudet på nyare filmer
hade jag skaffat Netflix direkt. Om dom kom ut med nya filmer samtidigt som dom släpps på DVD/Blu-ray
så hade jag kunnat tänka mig t.o.m 120kr i månaden. Då man tittar en del på film och en fysiskt kopia
ofta kostar mer än vad Netflix gör i månaden så är det värt. Dessutom kan jag titta på vilken enhet
jag vill vilket inte går om jag köper en DVD till exempel. Något som jag stör mig på då vi betalar en avgift
till copyswede på skivor om jag inte minns fel, just pga av privatkopiering när man inte ens får privatkopiera
enligt bolagen och skivorna har ju kopieringsskydd av något slag.

Permalänk
Medlem

Prishöjningen är ett direkt resultat efter att Netflix MÅSTE stå för uppgraderingar av infrastrukturen av internet i USA eftersom internetleverantörer inte behöver uppgradera själva och de stryper åtkomsten till Netflix bl.a.

Det är helt sjukt hur dominanta internetleverantörerna är i USA. De vinner alla bolagsstämmor eftersom de räknas som Tier 1 Network istället för Tier 2 och eftersom de är Tier 1 så behöver de inte följa samma lagar som Tier 2. De får göra hur fan de vill med sina pengar, så nu har de tvingat Netflix att uppgradera internetleverantörernas infrastruktur.

Om Netflix inte gör detta så kommer Netflix att förlora massvis med kunder eftersom fler och fler kommer inte att kunna använda deras tjänst för att det bara buffrar och inget annat.

https://teksyndicate.com/comment/1631754#comment-1631754
https://www.youtube.com/watch?v=WIOcbclh370

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Själv har jag kört netflix till och från. Men pgr av utbudet så blir det inte att jag kör månad efter månad. Har inte testat Amerikanska Netflix, däremot kör jag Hulu, stort utbud av gamla serier, enda nackdelen med HULU+ är att det är reklam i avsnitten trots att det kostar. 7.99 USD/månad.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Jag är nästan helt säker att det kostade 99/mån när jag blev medlem. När sänktes priset?
Hur som helst, fortfarande billigare än Spotify

Permalänk
Skrivet av mikegnorp:

Super tjänst men utbudet suger.. Har testat gratis erbjudande två ggr men det blir ingen fortsättning. Skulle vara kul att se hur utbudet ser ut i US.. Säkert betydligt bättre medans vi får nöja oss med Nördrna anfaller 3.

Öh, ja... och med en knapptryckning kan du byta till amerikanskt IP helt gratis med hjälp av reklamfria insticksprogram till din webbläsare... så det är ju itnte direkt jättemeckigt att att se efter själv.

På vårt mediacenter kör vi alltid "amerikanska" Netflix medan barnen får nöja sig med svenska på sina rum... med samma konto, samtidigt.

Netflix är så sjukt bra påd et sättet

Permalänk
Medlem

Ännu hur bra som helst, har haft Netflix sen det släpptes i Sverige och verkar inte som jag kommer avboka inom den snaraste framtiden.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Guys för er som inte tycker om utbudet använd popcorntime funakr bra om många seedar jävligt stort utbud och kvalité

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag är nästan helt säker att det kostade 99/mån när jag blev medlem. När sänktes priset?
Hur som helst, fortfarande billigare än Spotify

Det har alltid kostat 79kr sen det komut i sverige

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora