Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Wille1504:

E-PENIS ska det vara

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nephelim:

Bitspower

Vart köpte du dina?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vart köpte du dina?

Du vet redan var de kommer ifrån.. Om jag säger Nederländerna så...

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Tygon var min första slang och den tyckte jag blev gul, jag gillade flexibiliteten eller "mjukheten" i slangen men den gjorde mig samtidigt nervös då man vanligtvis ser folk kämpa fast sin slang. I korta drag så var det dock att den blev gul som sabbade det för mig...
edit: Den har även en annan textur än masterkleer som gör att den känns som en magnet för damm, på utsidan iaf. den är sträv på något sätt
Masterkleer var ännu värre, den har bara körts en månad, givet att temperaturerna varit lite högre med tanke på de nya grafikkorten som jag kört på luft ett tag för att testa lite. Men den ser rent äcklig ut.. har slitit ut allt och sköljt ur radiatorerna och vattenblocken igen i väntan på ny slang som inkom igår.

Det som är nackdelen med mjuk slang...
Jag kör med kopparrör och har ingen avlagring i vattnet, mitt nästa bygge kanske det blir med genomskinliga plaströr istället.

Lycka till med bygget, skall bli kul att följa!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Fräsigt bygge! Vilken upplösning spelar du med?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nephelim:

Du vet redan var de kommer ifrån.. Om jag säger Nederländerna så...

Åh nej inte dom :/

OT: as fränt gillar det, dock inte 900D men det är för jag haft de.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Fräsigt bygge! Vilken upplösning spelar du med?

spelar i surround, så 5040 x 1080, de är dock på väg ut till fördel för andra skärmar sen.

Skrivet av tvelander:

Åh nej inte dom :/

OT: as fränt gillar det, dock inte 900D men det är för jag haft de.

Ja, det är dem, första ordern tog över 2 månader för dem att få iväg med löften varje vecka att nu så skulle det skickas, jag skulle få en goodie bag som kompensation som de glömde att lägga med. När jag mejlade dem igen så sa dem att den skulle komma med den andra beställningen.

Andra beställningen gjordes med färre grejer bara för att få goodiebagen, då glömmer dem lägga ner hälften av alla fittings jag beställt. På mejl anklagar dem mig för att ha slarvat bort dem själv för deras lager saldo.
Tredje ordern blev i princip en order på krimskrams och ett hotbrev om att skicka med de fittings jag beställt tidigare och betalat för men aldrig fått. Jag fick dem och sen dess har jag hållit mig ifrån dem.

Edit: Goodiebagen var inte värd det då det bara var reklamprylar, casebadge, pennor, ficklampor, klistermärken och en T-shirt i XXL, vet inte om de trodde jag skulle tälta i tröjan. Kändes som de bara raffsat ner allt de inte fick sålt i en påse och kallade det goodiebag för att göra plats för annat.

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwiko:

Hur mycket kostade det här då?

Oh no you didn't!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Qwiko:

Pengar i stor mängd !

It is not about how much monnnyyy

Visa signatur

Permalänk
Medlem

E-Penis får kosta så mycket som man vill lägga på den!
Ser ut som det kan bli ett roligt bygge, gillar Gfx korten!

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwiko:

Får du inget svar så kan du med ganska enkla medel räkna ut det själv, eller i alla fall vad det skulle kosta DIG att köpa en liknande rigg.
Det är väl inte helt otänkbart att kan kan få rabatt vid en offertförfrågan om man kan beställa mycket på samma ställe. Eventuell sponsring med komponenter är ju inte helt ovanligt heller om man dokumenterar bygget väl och publicerar genom någon känd kanal.
Men som sagt, kika runt lite på prisjakt för att få en fingervisning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwiko:

Skrivet av tvelander:

Pengar i stor mängd !

Skrivet av deranger:

E-Penis får kosta så mycket som man vill lägga på den!
Ser ut som det kan bli ett roligt bygge, gillar Gfx korten!

Skrivet av Beinerfelt:

Får du inget svar så kan du med ganska enkla medel räkna ut det själv, eller i alla fall vad det skulle kosta DIG att köpa en liknande rigg.
Det är väl inte helt otänkbart att kan kan få rabatt vid en offertförfrågan om man kan beställa mycket på samma ställe. Eventuell sponsring med komponenter är ju inte helt ovanligt heller om man dokumenterar bygget väl och publicerar genom någon känd kanal.
Men som sagt, kika runt lite på prisjakt för att få en fingervisning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänker inte svara på vad det kostar exakt då det som deranger säger får kosta så mycket man vill lägga på den, men om man nu sitter i tron om att jag har hostat upp allt på en och samma månadslön kan ju tänka om.

Detta bygge började planeras i September förra året och de första delarna jag köpte då var hårddiskar och ljudkort, sen har det bara flutit på med lite delar varje månad och det har fungerat då jag jobbat mot samma mål hela tiden. Det enda som avvikit från originalidén var att grafikkorten blivit dyrare och att jag gått från att använda slang till akryl rör vilket har gjort att jag har fittings i överflöd.

Jag har vänner som lägger mer på sina bilar och motorcykelhobbys.

Detta är min hobby...

Visa signatur

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av tvelander:

Pengar i stor mängd !

Money dosnt matter its about how you spend them

Skrivet av Nephelim:

Jag tänker inte svara på vad det kostar exakt då det som deranger säger får kosta så mycket man vill lägga på den, men om man nu sitter i tron om att jag har hostat upp allt på en och samma månadslön kan ju tänka om.

Detta bygge började planeras i September förra året och de första delarna jag köpte då var hårddiskar och ljudkort, sen har det bara flutit på med lite delar varje månad och det har fungerat då jag jobbat mot samma mål hela tiden. Det enda som avvikit från originalidén var att grafikkorten blivit dyrare och att jag gått från att använda slang till akryl rör vilket har gjort att jag har fittings i överflöd.

Detta är min hobby...

Hobbysar får ta pengar ! Inga problem men varför bestämnde du dig att köra akrylrör? Jag tycker de blir för små för ett 900D eller finns det olika storlekar på akrylrören? tycker att 13/19 slang passar perfekt till det mesta.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Detta är min hobby...

Indeed! Är det en hobby så är det inga fel att lägga pengar på det om man har och kan skaffa mer

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Money dosnt matter its about how you spend them

Hobbysar får ta pengar ! Inga problem men varför bestämnde du dig att köra akrylrör? Jag tycker de blir för små för ett 900D eller finns det olika storlekar på akrylrören? tycker att 13/19 slang passar perfekt till det mesta.

Jag gillar de raka linjer som Akrylrören ger, akrylrör har precis börjat anlända i olika storlekar, men jag har 10/13 som det är just nu. Chassit blir rätt fullt ändå, trust me

Skrivet av n0rp91:

Indeed! Är det en hobby så är det inga fel att lägga pengar på det om man har och kan skaffa mer

Om de ändå växte på träd, men de ramlar ju in regelbundet iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Jag gillar de raka linjer som Akrylrören ger, akrylrör har precis börjat anlända i olika storlekar, men jag har 10/13 som det är just nu. Chassit blir rätt fullt ändå, trust me

Det är dock så jävla tragiskt att man inte kan förklara för folk att 100k på en dator och 100k på en bil är samma pengar..
Vi datorintresserade är allt missförstådda..

Hur som helst, se till att börja bygga nu! Jag vill se!

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Nephelim:

Man kan få ganska raka slangar med 13/19 mina i mitt 350D är riktigt raka för att vara slang. Beror helt på vilken typ av slang du köper finns ju olika hårdheter osv.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Har du testat primochill-slangen än? Väldigt sugen på att höra om du upplever någon skillnad. Skulle gärna vilja veta hur styv den är kontra masterkleer slangen och givetvis om den blir missfärgad :/

Visa signatur

| Ghost S1 | 7800x3d | MSI B650I Edge | 32Gb 6000CL30 | Inno3d 4070 Ti S X3 | SF750 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Det är dock så jävla tragiskt att man inte kan förklara för folk att 100k på en dator och 100k på en bil är samma pengar..
Vi datorintresserade är allt missförstådda..

Och någon som lägger 3 miljoner på att köpa ett hus är 30 gånger så slösaktig som någon som köper en dator för 100k.

Man kan inte enbart jämföra siffrorna, utan man får även se vad man får för det.
För de flesta är en bil åtminstone delvis en nyttopryl. Man har den för att åka till jobbet och dyl.
Visst har man en dator som nyttopryl också delvis, men om spelande är det enda krävande man gör så hade man kommit undan rätt mycket billigare med en "surfdator" för övrigt användande.

Fast jämför man det med att man redan har en bil i bra skick och sen lägger 100k på tuning så blir det mer jämförbart.

Eller om man jämför det med att åka på resa/resor. Att man haft en/flera rolig(a) upplevelse(r) och sen är pengarna borta, men om man tyckt att upplevelsen/upplevelserna har varit värt det så är det värt det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kribol01:

Har du testat primochill-slangen än? Väldigt sugen på att höra om du upplever någon skillnad. Skulle gärna vilja veta hur styv den är kontra masterkleer slangen och givetvis om den blir missfärgad :/

Jag håller på att bygga en ny burk med den slangen och den är styvare än masterclear samt att den kan göra snävare radier med utan att vika sig

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Nej jag har inte hunnit testa den än, behöver få hem lite fler prylar innan jag kan fylla en loop. Men jag lovar att jag ska säga hur den står sig mot masterkleer, det lär dröja innan jag kan säga nått om eventuella missfärgningar dock.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nephelim:

spelar i surround, så 5040 x 1080, de är dock på väg ut till fördel för andra skärmar sen.

Ja, det är dem, första ordern tog över 2 månader för dem att få iväg med löften varje vecka att nu så skulle det skickas, jag skulle få en goodie bag som kompensation som de glömde att lägga med. När jag mejlade dem igen så sa dem att den skulle komma med den andra beställningen.

Andra beställningen gjordes med färre grejer bara för att få goodiebagen, då glömmer dem lägga ner hälften av alla fittings jag beställt. På mejl anklagar dem mig för att ha slarvat bort dem själv för deras lager saldo.
Tredje ordern blev i princip en order på krimskrams och ett hotbrev om att skicka med de fittings jag beställt tidigare och betalat för men aldrig fått. Jag fick dem och sen dess har jag hållit mig ifrån dem.

Edit: Goodiebagen var inte värd det då det bara var reklamprylar, casebadge, pennor, ficklampor, klistermärken och en T-shirt i XXL, vet inte om de trodde jag skulle tälta i tröjan. Kändes som de bara raffsat ner allt de inte fick sålt i en påse och kallade det goodiebag för att göra plats för annat.

Är det från Highflow? Konstigt isf, har beställt därifrån otaliga gånger utan bekymmer. Brukar ta ca 3-4 arbetsdagar.

Ont, trevlig hårdvara. Ska bli kul att se bygget klart:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Nej jag har inte hunnit testa den än, behöver få hem lite fler prylar innan jag kan fylla en loop. Men jag lovar att jag ska säga hur den står sig mot masterkleer, det lär dröja innan jag kan säga nått om eventuella missfärgningar dock.

Visst stämmer det att Tygon är väldigt mycket mindre stel än masterkleer? Förstår att det dröjer, ska vänta tålmodigt from nu

Visa signatur

| Ghost S1 | 7800x3d | MSI B650I Edge | 32Gb 6000CL30 | Inno3d 4070 Ti S X3 | SF750 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Är det från Highflow? Konstigt isf, har beställt därifrån otaliga gånger utan bekymmer. Brukar ta ca 3-4 arbetsdagar.

Ont, trevlig hårdvara. Ska bli kul att se bygget klart:)

Jo det var highflow, jag påpekade att de skrivit att vissa saker fanns i lager när de sa till mig att de inte fanns. Efter halva tiden började de skylla på Bitspower och ytterliggare två veckor så var det swiftechs fel. Att sen anklaga mig för att slarvat bort fittings själv var droppen som fick det att rinna över. Klart deras lager saldo stämmer om de packat ner och lagt en påse fittings i fel låda. Någon annan kund som blev glad kanske?

Men nu har jag ju sett att Coolingstuff börjat ta in Bitspower med för den som är sugen. Annars lär ju en drös av mina fittings som blir över hamna på marknadsplatsen sen

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nephelim:

Jo det var highflow, jag påpekade att de skrivit att vissa saker fanns i lager när de sa till mig att de inte fanns. Efter halva tiden började de skylla på Bitspower och ytterliggare två veckor så var det swiftechs fel. Att sen anklaga mig för att slarvat bort fittings själv var droppen som fick det att rinna över. Klart deras lager saldo stämmer om de packat ner och lagt en påse fittings i fel låda. Någon annan kund som blev glad kanske?

Men nu har jag ju sett att Coolingstuff börjat ta in Bitspower med för den som är sugen. Annars lär ju en drös av mina fittings som blir över hamna på marknadsplatsen sen

Ajdå, hatar sånt där strul, inte kul. Dom kanske har en pryo på lagret, vem vet.

Permalänk
Medlem

Jag köper mina Bitspower-grejer från CoolerKit Dansk sida med snabb och billig frakt till Sverige

http://www.coolerkit.se/shop/bitspower-fittings-537s.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ruskigt avundsjuk på detta monsterbygge, följer absolut!

Permalänk
Medlem

Då var det dags för nästa uppdatering, denna gång blir det på sleevingen.
Sleevingen var en långdragen process och har pågått ett bra tag, jag har ingen känsel i fingertopparna och brännskador på X antal fingrar! Jag har heller aldrig sleevat i hela mitt liv, så därför det tog så lång tid kanske

Gillar den personliga touchen man får på sitt stora bruna kuvert, inuti fanns godsakerna!

Jag hade först tänkt köra med krympslang och beställde därför krympslang i färgerna rött, svart och vitt. Jag insåg senare att att köra utan var så mycket snyggare, och så mycket jobbigare :/
Jag tappade räkningen på hur många gånger jag smälte samman det, klippte upp krympslangen och tryckte ner stiftet i kontakten bara för att få hela sleevingen att släppa och glida upp igen.... Bara på det igen.

Började med 24 pins kontakten:

Så här såg den ut lite halvvägs.

Fäääääääädig

Nästa överjäkliga kabel var 8+4+4 pin kabeln. Som ni kan se på bilden är det många kablar som delar "pin".

Så här blev slutresultatet, som ni kan se så har jag använt svart krympslang för att få till det vid kontakten på nätdelen. Detta har gjorts på de kablar som delar pin för att få det på plats. Finns det någon bättre lösning till nästa bygge så tas info tacksamt emot.

Closeup:

I brist på tid och i väntan på delar kände jag mig lite sugen att sleeva I/O kablarna, ångrar det lite då resetknapen, pwrknappen och dyl blev svår hanterliga. Men här kan ni se hur det blev.

Det sista jag sleevade var pci-e kablarna, här ser ni 1 kabel som är färdig sleevad, 1 kabel som fått sin orginal sleeve borttagen samt 1 som har orginal sleeven kvar. Jag bytte även kontaktdonen till svarta PCI-e istället för blå... vilket var helt klart värt det!

Jag har sleevat kontakter till pumpar och så, men det kommer senare. Det var en liten uppdatering iaf. nästa gång blir det lite röj i chassit och lite montering som några av er väntat på.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nephelim:

Tjenare!

Då var det dags för mig att starta en liten tråd med mitt bygge, jag har pillat med datorer så länge jag kan minnas och det har varit allt från commadore och Amiga tills jag fick min första Pentium och jag började intressera mig för just hårdvaran och möjligheter att byta delar, få saker att gå lite snabbare etc.
Har nu nått punkten där man är mitt emellan fest och skola till jobb och måsten och om jag skulle bygga ett monster så är det nu det är dags! Jag hade inte tänkt göra en bygglogg till en början utan detta har uppstått efter när jag förstod att intresset hos vänner och dyl var stort, så om vissa foton visar mer eller mindre av bygget så får ni har överseende med detta. Jag är heller ingen proffsfotograf, ibland är det mobilen eller plattan jag fotat med, men till största delen så är det sambons systemkamera jag så snällt fått låna. Bilderna är inkastade i Photoshop för att ibland öka skärpan lite eller förstärka färger / kontrast.

Men nu efter en ordentlig skatteåterbäring och en hel del jobb och slit kan ju nu presentera H2o-Reactor.
Det kommer vara en dual loop konfiguration i förhoppningsvis i 2 olika färgteman, lite beroende på hur det ser ut när det är färdigt. men silver och blått vill jag ska representera en loop, svart och rött den andra.

Nu till det magiska... speccs och delar:

Datorkomponenter:
Chassi: Corsair 900D
Nätdel: Be-quiet! Dark power pro p10 1200w
Processor: Intel core i7 4930k
Moderkort: Asus Rampage IV black edition
Ram: 32 Gb Corsair Dominator Platinum
Ljudkort: Asus Xonar Phoebus
OS diskar: 2st Corsair Force 3 i Raid-0
Lagring: 3st Western Digital Red 2Tb
Grafikkort 3st EVGA Titan black edition SC i Tri-SLI

Vattenkylning:
Fläktar: 22st Be-quiet! Silentwings 2 120mm och 1st silentwings 2 140mm
Radiatorer: 2 st Alphacool NexXxoS xt45 480, 1st Alphacool NexXxoS xt45 240 och 1st 1st Alphacool NexXxoS st30 240
Pumpar: 2st EK-D5 Vario Motor
Pumpmod: 2 st Bitspower acaetal top och 2st Bitspower shining silver mod
Reservoar: 2 stycken Bitspower 250ml
CPU-block EK supremacy clean CSQ
Chipset-block: EK-FB kit asus R4BE acetal+nickel
GPU-block: EK-FC780 ti acetal+nickel
GPU-backplate EK-FC780 ti black
Bitspower Crystal link acrylic tubing
Bitspower fittings: Så många 90 graders och 45 graders adaptrar och kompressions nipplar att jag tappat räkningen
Slang: Har inte varit nöjd med någon av de jag testat ännu: Tygon och Masterkleer så har beställt Primoflex som ska vara utan "plasticiser".

Övrigt:
Ljustslinga: röd och vit
Sleeving: MDPC röd, svart och vit
Chassimod: Coldzero plexi mods
Reservoar hållare
4 st Swiftech 8 way PWM splitters
Akasa pwm 4 pin extenders
Gelid 4pin mini till normal 4pin
Phobya 7M/w thermal pads
Mx4 kylpasta

Det första obligatoriska jag lärt mig av att kolla andras byggen är att man måste ha en samlingsbild:

http://i.imgur.com/Jd09r2g.jpg

Fan kan bara gissa att det kosta minst 45000