Bundlad programvara ej kompatibel med annonserat operativsystem

Permalänk
Medlem

Bundlad programvara ej kompatibel med annonserat operativsystem

Jag har precis köpt ert ROG-moderkort Maximus VI Impact, som på er hemsida avbildas med en bild som säger "Windows 8.1 ready". Samtidigt som jag köpte ert moderkort köpte jag även Windows 8.1. Till ert moderkort bundladas några programvaror som ni använder som säljargument, bl.a. en (ROG)variant av "Kaspersky Anti-Virus 2013" med ett års prenumeration.

Just denna programvara går inte att installera på Windows 8.1...

Kaspersky Anti-Virus 2013 fungerar bara t.o.m. Windows 8...så i min mening är det då lite missvisande att använda ett argument som "Windows 8.1 ready" på er hemsida samtidigt som ni bundlar programvara som inte är kompatibel med 8.1...

Nu går det garanterat att lägga olika värderingar i ett ord som "ready", men:

Kommer vi som köpt ett "Windows 8.1 ready" ROG-moderkort få tillgång till ett Windows 8.1 kompatibelt "Kaspersky Anti-Virus"?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cybertsen:

Jag har precis köpt ert ROG-moderkort Maximus VI Impact, som på er hemsida avbildas med en bild som säger "Windows 8.1 ready". Samtidigt som jag köpte ert moderkort köpte jag även Windows 8.1. Till ert moderkort bundladas några programvaror som ni använder som säljargument, bl.a. en (ROG)variant av "Kaspersky Anti-Virus 2013" med ett års prenumeration.

Just denna programvara går inte att installera på Windows 8.1...

Kaspersky Anti-Virus 2013 fungerar bara t.o.m. Windows 8...så i min mening är det då lite missvisande att använda ett argument som "Windows 8.1 ready" på er hemsida samtidigt som ni bundlar programvara som inte är kompatibel med 8.1...

Nu går det garanterat att lägga olika värderingar i ett ord som "ready", men:

Kommer vi som köpt ett "Windows 8.1 ready" ROG-moderkort få tillgång till ett Windows 8.1 kompatibelt "Kaspersky Anti-Virus"?

Hej,

Vi har dragit frågan vidare och väntar på svar. Återkommer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Vi har dragit frågan vidare och väntar på svar. Återkommer...

Hej,

Nu har det gått exakt två månader sedan ni svarade mig, hur går det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cybertsen:

Hej,

Nu har det gått exakt två månader sedan ni svarade mig, hur går det?

Efter jag skickade din fråga vidare till moderkortsPM så märkte jag inte att svar aldrig kom. Hemskt ledsen för det. Pushar frågan en gång till.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Hej igen,
Det tar lite tid att få svar just nu. Det var kinesiskt nyår i torsdags och många är lediga tills nästa vecka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen,
Det tar lite tid att få svar just nu. Det var kinesiskt nyår i torsdags och många är lediga tills nästa vecka.

Det är lugnt, tack för återkopplingen!

Permalänk
Medlem

Plockar upp frågan lite.
Då Cybertsen kunde inte installera på Win 8.1 och jag kan inte installera på Win 7 Pro.

Har ett Maximux VI Gene, försöker installerade Kaspersky från eran sida:

http://www.asus.com/event/2013/mb/KL_ASUS_ROG/

Men när jag ska installera så vill det inte det, står bara: Digital signature of installation files is missing

Enligt Asus.Sverige här på Swec skulle jag kontakta Kaspersky, och fick detta svar:

"Fick du en aktiveringskod till Kaspersky-programmet?
Om inte så kontakta Asus då länken går till deras webbsidor vilka vi inte administrerar."

Kontaktade Asus via Asus.se
Och fick svaret:

"Hej

vad vi vet skall den bara fungera om du installerar den på ett system med asus moderkort och aktiverar den online"

underbart svar som var till enormt stor hjälp.....eller inte.
Så finns det någon lösning eller är det bara tomma säljargument?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

Plockar upp frågan lite.
Då Cybertsen kunde inte installera på Win 8.1 och jag kan inte installera på Win 7 Pro.

Har ett Maximux VI Gene, försöker installerade Kaspersky från eran sida:

http://www.asus.com/event/2013/mb/KL_ASUS_ROG/

Men när jag ska installera så vill det inte det, står bara: Digital signature of installation files is missing

Enligt Asus.Sverige här på Swec skulle jag kontakta Kaspersky, och fick detta svar:

"Fick du en aktiveringskod till Kaspersky-programmet?
Om inte så kontakta Asus då länken går till deras webbsidor vilka vi inte administrerar."

Kontaktade Asus via Asus.se
Och fick svaret:

"Hej

vad vi vet skall den bara fungera om du installerar den på ett system med asus moderkort och aktiverar den online"

underbart svar som var till enormt stor hjälp.....eller inte.
Så finns det någon lösning eller är det bara tomma säljargument?

Det krävs ingen aktiveringskod eller produktlicens. Kolla PM:et jag skickade till dig.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cybertsen:

Det är lugnt, tack för återkopplingen!

Hej,

Nu har jag fått svar

Det finns en patch för RETAIL-versionen av Kaspersky 2013 som gör att den fungerar för Windows 8.1. Den version som ingår med ROG-moderkorten är en OEM-version, och vi väntar på att patchen ska släppas för den också. Kaspersky har inte sagt när patchen kommer, men moderkortsavdelningen har legat på dem om det sedan flera månader tillbaka. Så just nu kan vi bara vänta...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Nu har jag fått svar

Det finns en patch för RETAIL-versionen av Kaspersky 2013 som gör att den fungerar för Windows 8.1. Den version som ingår med ROG-moderkorten är en OEM-version, och vi väntar på att patchen ska släppas för den också. Kaspersky har inte sagt när patchen kommer, men moderkortsavdelningen har legat på dem om det sedan flera månader tillbaka. Så just nu kan vi bara vänta...

Du får gärna meddela här om du får redan på när den har släppts (och vart den då går att ladda ned).
Tack för din hjälp Caroline!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cybertsen:

Du får gärna meddela här om du får redan på när den har släppts (och vart den då går att ladda ned).
Tack för din hjälp Caroline!

Jag säger till när jag vet

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Hej,

Jag fick meddelande om att den Kaspersky som finns här nu ska stödja Windows 8.1: http://www.asus.com/event/2013/mb/KL_ASUS_ROG/ Funkar programmet för dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Skall jag vara ärlig så har jag gett upp att vänta...det är trots allt strax ett halvår sedan denna tråd startades och mer än så sedan 8.1 kom ut...det går inte att vänta på ett AV hur länge som helst...så jag har fixat ett annat...

Men tack för att du tog dig tid att informera mig om släppet, så får vi se ifall jag kan få någon nytta av min licens i framtiden...