Capture Card, OBS, 2 datorer

Permalänk

Capture Card, OBS, 2 datorer

Hej på er!

Jag hoppas verkligen ni kan besvara mina frågor

Som topic lyder.
Jag är har precis börjat streama och de flesta spelen klarar jag galant, förutom BF4. Det laggar lite ibland. När jag streamar BF4 har jag mellan 25 - 40 fps, utan stream har jag 110 - 120 fps. Då slog det mig att att jag kanske kan förbättra fps:en genom capture card

har kollat rundor på diverse sidor och hittat lite, men inte alls den informationen jag vågar lita på. På grund av att jag är väldigt dålig på sånt här.

Jag har en dator som bara står och skräpar och tänkte använda den som streaming dator.

lite info om den gamla datorn.

CPU: Intel Core i7 2.93GHZ
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 460
Ram-minne: 4 gb

Den nya datorn jag spela med

CPU: Intel core i7 3.5 GHZ
Grafikkort: NVIDIA Geforce GTX 770
Ram-minne: 16 GB

Jag vill få in ett capture card i den gamla datorn, för att streama det jag spelar på den nya datorn (eller hur det nu funkar?).

Använder OBS som inspelning och streamar igenom sajten Twitch.tv

Vilket Capture Card ska/kan jag köpa? Har fattat att det inte går att köpa vilket capture card som helst, det ska passa till OBS. Runt 5000kr
Hur gör jag för att länka ihop datorerna?
Är där någon extra VGA/HDMI/DVi som ska mellan datorerna?

Som sagt är väldigt dålig på sånt här.
så kommer säkert fler frågor senare.

MVH
Soldier

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoldierSWE:

Hej på er!

Jag hoppas verkligen ni kan besvara mina frågor

Som topic lyder.
Jag är har precis börjat streama och de flesta spelen klarar jag galant, förutom BF4. Det laggar lite ibland. När jag streamar BF4 har jag mellan 25 - 40 fps, utan stream har jag 110 - 120 fps. Då slog det mig att att jag kanske kan förbättra fps:en genom capture card

har kollat rundor på diverse sidor och hittat lite, men inte alls den informationen jag vågar lita på. På grund av att jag är väldigt dålig på sånt här.

Jag har en dator som bara står och skräpar och tänkte använda den som streaming dator.

lite info om den gamla datorn.

CPU: Intel Core i7 2.93GHZ
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 460
Ram-minne: 4 gb

Den nya datorn jag spela med

CPU: Intel core i7 3.5 GHZ
Grafikkort: NVIDIA Geforce GTX 770
Ram-minne: 16 GB

Jag vill få in ett capture card i den gamla datorn, för att streama det jag spelar på den nya datorn (eller hur det nu funkar?).

Använder OBS som inspelning och streamar igenom sajten Twitch.tv

Vilket Capture Card ska/kan jag köpa? Har fattat att det inte går att köpa vilket capture card som helst, det ska passa till OBS. Runt 5000kr

Som sagt är väldigt dålig på sånt här.
så kommer säkert fler frågor senare.

MVH
Soldier

Dold text

Vad är det för några i7or?
Det bästa och lättaste hade ju faktiskt varit att överklocka CPUn.
edit: Nvidia shadowplay kanske hade kunnat vara något med?

Permalänk
Medlem

Inte mitt område, men vad jag minns rakt av.

Vilket Capture Card ska/kan jag köpa?
Nåt sånt här? Blackmagic Design Intensity Pro (720p 60FPS) 1080p 60FPS springer i väg en hel del i pris men finns kort som fixar det också.

HDMI kabel från speldatorn -> Till capture card/streamdator -> HDMI kabel Från capture card/streamdator till din primära skärm på speldatorn.

Se ovan.

Och eventuella tankar på att streama BF4 utan en monsterdator är bara att lägga ner. Behövs helt klart ett capture card där för att avlasta. Hur Shadowplay funkar nu vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:
Dold text

Vad är det för några i7or?
Det bästa och lättaste hade ju faktiskt varit att överklocka CPUn.
edit: Nvidia shadowplay kanske hade kunnat vara något med?

går inte streama till twitch.tv servrar med shadowplay, iaf inte sist jag kollade

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

går inte streama till twitch.tv servrar med shadowplay, iaf inte sist jag kollade

Jodå dock så ligger det i beta versionen.
Har ingen som helst aning om hur det fungerar dock.

Permalänk

Avermedia Live Gamer HD

Permalänk

Hur fungerar det med skärmarna? har 2 st skärmar + tv:n inkopplad idag och vill gärna ha det så. Har 4 utgångar på G-kortet. 2xDVi/HDMI, vet ej vad den sista är. det är iaf inte TV-out, påminner om en HDMI utgång men det är det inte. hitta en bild på backsidan, längst ner till vänster på bilden. http://www.inet.se/files/img/max/5409938_5.png

jag har
DVI till min Benq 24" 120 HZ 2xHDMI/DVI/D-sub
DVI/VGA till den andra skärmen,Skärmen är jätte gammal med bara en VGA ingång.
HDMI till TV

Kan ett capture Card skicka ljud också?

@Tobblish
min nya dator har en i7 3770
den gamla datorn har en i7 870

klockning och sånt vet jag inte om jag vill hålla på med. Det kommer sluta i katastof :/

Shadowplay har jag.

@Insider
är du helt 100 på att black magic kortet går med OBS. (har läst på intenet att black magic korten inte funkar till OBS) som sagt kan vara helt ute och cyklar.
är det annars ett sånt här kort ? http://datagubben.se/lagring-media/videoredigering/blackmagic...

hitta annars detta kort, budget jag vet, men något bra? http://datagubben.se/lagring-media/videoredigering/hdmi-captu...

@ChrilleWJ
Hur fungerar Avermedia Live Gamer HD? jag har sett den hos många(på internet) men då använder dom oftast bara en dator.