Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk

Funderar på att köpa mig ett AX860(i?) här på Computerstockslots. http://www.computerstocklots.com/index.php?id_product=228&con...

Men undrar om det är en AX860 eller om det är en AX860i, är förvirrad eftersom det på bilden är en AX860i. ''Leif'' eller ''John'' kanske inte ser någon skillnad på dem? ''Leif'' som har varit i branschen i 25 år.

Ångrar i alla fall lite att jag köpte mitt AX760i för 1500:- (billigast på Prisjakt i julas) när jag lika gärna kunde köpt ett AX860 (i?) på Computerstockslots. Fan då, att jag inte tänkte mig för..

Väldigt många nya produkter i deras sortiment också. I stort sett alla produkter är nya..

Permalänk
Skrivet av perwine:

Skulle du kunna dela upp vad de olika avgifterna är på?

Man kan räkna här

http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av...

Så får man fram priset vid import.

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem

Man blir sjukt sugen på att lägga en liten order bara för att testa
Går det vägen så är det ju toppen, och går det inte vägen så, meh, inte värre än att bli lurad på 500spänn på Blocket liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Vi väntar fortfarande på printscreenen du lovade oss...

Jag vet, jag har pratar med Leif över telefon och han vill inte att uppgifter som kontonummer och annat släpps ut öppet på internet så jag lugnar mig lite.

Dock ska jag säga att ordern är betald så nu är det helt och hållet upp till bevis:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.
Mvh. Leif

Jag tyckte du skrev att detta var bra reklam för dig? Som att vara längst upp på Google :')

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av Blub:

Jag vet, jag har pratar med Leif över telefon och han vill inte att uppgifter som kontonummer och annat släpps ut öppet på internet så jag lugnar mig lite.

Dock ska jag säga att ordern är betald så nu är det helt och hållet upp till bevis:)

Låter han som en 56 åring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Du kan ju sudda ut känsliga uppgifter. Ska jag vara ärlig så låter det mest som undanflykter. Vad har du att förlora?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Du kan ju sudda ut känsliga uppgifter. Ska jag vara ärlig så låter det mest som undanflykter. Vad har du att förlora?

Att jag missar nått och sen ligger det på internet för alltid. Ska se om jag kan kladda över lite uppgifter på ordern jag fått och lägga upp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Bara att dra en svart rand över känslig information i paint?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Låter han som en 56 åring?

Japp, där har jag inget att säga. Han är för övrigt ganska vettig att prata med och ingen "ey mannet, det blir bra kompis" utan en svensk man mellan 50-60 där nånstans skulle jag placera honom om jag inte visste åldern.

Just den biten gör mig lite lugnare såklart, men jag har aldrig blivit scammad så vad vet jag. Jag hoppas att allt är grönt och grejerna kommer fram till mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Japp, där har jag inget att säga. Han är för övrigt ganska vettig att prata med och ingen "ey mannet, det blir bra kompis" utan en svensk man mellan 50-60 där nånstans skulle jag placera honom om jag inte visste åldern.

Just den biten gör mig lite lugnare såklart, men jag har aldrig blivit scammad så vad vet jag. Jag hoppas att allt är grönt och grejerna kommer fram till mig.

Måste då vara den omognaste 56 åringen som gått i ett par skor.. Dessutom.. Kan ju vara en målvakt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Skrivet av Blub:

Fick du ngn klarhet i HUR han skickar dem??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Man kan räkna här

http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av...

Så får man fram priset vid import.

Det har jag gjort. Kommer upp i 1061,16kr eftersom det enligt sidan är fraktfritt och inte någon försäkring vad jag kan hitta.
Det två jag inte vet är Tullavgiften och Importdeklarationsavgiften. Dessa två förmodar jag att du har full koll på eftersom du har ett exakt pris.

Så återigen kommer frågan. Kan du precisera avgifterna i din uträkning?

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Medlem

Massa onödig eskalerad diskussion här, får att hålla det kort så kan vi väl hålla oss till ämnet?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Finns det svar på hur TS hittade hemsidan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Fick du ngn klarhet i HUR han skickar dem??

Nä, det tar nån dag att föra över pengarna så dom har inte kommit in än tydligen. Så fort dom är framme ska paketet skickas och jag får all information jag behöver om frakt och annat.

Jag vill inte stjälpa mig själv nu när tullen och andra sitter och läser så jag lugnar mig lite med bilder och annat som det finns risk för att avslöjas, om det nu är så att frakten och det inte är lagligt, vad vet jag.

Så ni får gott vänta tills jag har lite mer att komma med:)

Permalänk

Det första jag tänker på nu när jag läser om nyheten om 80% lägre priser, är att det är scammers. Så godtrogen det är jag inte, någon annan som handlar från utländska sajter som kan säga hur mycket lägre priset är jämfört med det på computerstocklots.com?

Nu vet jag inte hur mycket pengar man sparar om man köper via amerikanska tigerdirect.com om nu sidan fortfarande heter det. Hursomhelst är väl alla som bor i S(ovjet)verige övertygade om att man köper det mesta billigare i andra länder, framförallt IT-produkter i t.ex. USA. Moms, tullavgift och importskatter m.m. det finns säkert flera avgifter också.

Jag har läst mycket idag, så pallar inte läsa igenom en tråd på 13 sidor och alla länkar m.m. Hur trovärdigt är företaget?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helllodar:

Massa onödig eskalerad diskussion här, får att hålla det kort så kan vi väl hålla oss till ämnet?

Vadå? Är ju en röd tråd när de diskuterar vad priset kan landa på.

Skrivet av Blub:

Nä, det tar nån dag att föra över pengarna så dom har inte kommit in än tydligen. Så fort dom är framme ska paketet skickas och jag får all information jag behöver om frakt och annat.

Jag vill inte stjälpa mig själv nu när tullen och andra sitter och läser så jag lugnar mig lite med bilder och annat som det finns risk för att avslöjas, om det nu är så att frakten och det inte är lagligt, vad vet jag.

Så du undanhåller medvetet information i hopp om att slippa betala tull?

Skrivet av Karlzooon:

Det första jag tänker på nu när jag läser om nyheten om 80% lägre priser, är att det är scammers. Så godtrogen det är jag inte, någon annan som handlar från utländska sajter som kan säga hur mycket lägre priset är jämfört med det på computerstocklots.com?

Nu vet jag inte hur mycket pengar man sparar om man köper via amerikanska tigerdirect.com om nu sidan fortfarande heter det. Hursomhelst är väl alla som bor i S(ovjet)verige övertygade om att man köper det mesta billigare i andra länder, framförallt IT-produkter i t.ex. USA. Moms, tullavgift och importskatter m.m. det finns säkert flera avgifter också.

Jag har läst mycket idag, så pallar inte läsa igenom en tråd på 13 sidor och alla länkar m.m. Hur trovärdigt är företaget?

Lika trovärdigt som Markosgames. Alltså nada.. noll.

Skrivet av Spidey:

Blocket antagligen. Frågan är ju hur "Leif" fick reda på denna tråd? Gav TS honom den eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Skulle du bli blåst så kommer jag inte ha några problem med att skänka 50-100 kr till dig, vilket jag gissar på att många andra också är med på att göra här på forumet, så att vi delar kostnaden solidariskt inom forumet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Man blir sjukt sugen på att lägga en liten order bara för att testa
Går det vägen så är det ju toppen, och går det inte vägen så, meh, inte värre än att bli lurad på 500spänn på Blocket liksom.

funkar inte så. du måste beställa för klart mycket mer än så för att det ska gå igenom. det luktar scam lång väg dom har ingen
företagsinformation eller organisations nummer (som det är lag på) "leif" slingrar sig kommer med bortförklaringar. orgnr: som inte existerar etc...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Nu är jag inte ts men jag hittade sidan via blocket, före denna tråd fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Eftersom detta väckt en hel del intresse har vi beslutat att hålla tråden öppen så länge diskussionen hålls på en saklig nivå. Vänligen observera att "CStocklots" är avstängd och därmed inte kan svara på frågor.

*Upplåst*

Jag sitter i min svarta fatboy-säck (hint hint) med popcornen redo

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

1000dollar = 6560svenska kr enkelt avrundat är vad ni måste punga ut med i förskott för era billiga delar..

tack vet jag aliexpress.com aka alibaba.com dom vet man vad man får av iaf..grymt billiga priser. dock får man vänta nån månad elr två innan leveranserna kommer.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Blub:

Ha ha tro mig, Jag utgör inget hot om han så smugglar in det
Jag suportar It systemen och inget annat.

Mest nyfiken på om han kan få in det utan att betala tull och moms osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så hur många konton här inne på tråden är "Leifs" tror ni?, jag skulle gissa på minst 3.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Höbalen:

Så hur många konton här inne på tråden är "Leifs" tror ni?, jag skulle gissa på minst 3.

Ett definitivt eftersom han påpekar det själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden och kommer inte att göra det heller, är det någon som vet hur dom kan ha så billiga priser?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Vadå? Är ju en röd tråd när de diskuterar vad priset kan landa på.

Så du undanhåller medvetet information i hopp om att slippa betala tull?

Det är inte han som betalar tull, Det är företaget, Om inte annat avtalas,
Men det bör ju betalas av ngn..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många är det som faktiskt beställt?
att 1 eller 2 personer skulle få sina beställningar säger inte så mkt. Många blufföretag börjar ju faktiskt seriöst för att bygga upp ett rykte sen börjar blåsa allt vad dem kan. Visst dem går back på dem första beställningarna men det spelar ju ingen roll när 20 andra personer faktiskt tror det är en seriös sida och köper sen blir blåsta.

Det jag vill säga är att det krävs ju mer än 1-2 beställningar för att en butik ska kännas legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Skulle du bli blåst så kommer jag inte ha några problem med att skänka 50-100 kr till dig, vilket jag gissar på att många andra också är med på att göra här på forumet, så att vi delar kostnaden solidariskt inom forumet.

Visst säkert:)

Så fort folk inte fick fram vad dom ville så började dom hoppa på mig om att jag är nån kompis till Leif och annat. Jääävligt trevlig stämning måste jag säga...
Jag är ju såklart rädd om mig själv och eftersom att alla väntar på om mitt paket kommer fram med 2st 4960x eller inte så får ni faktiskt vänta tills dom är här eller jag vet nått mer.

Folk vågar ju inte handla ändå innan nån tagit första klivet och testat, vilket jag gör nu. Så lugn och fin. Om nån vecka ska sakerna vara framme och då vet vi om det är seriöst eller inte.

Jo en sak till: Folk verkar ju också tro att jag är Leif för att jag inte har många inlägg, så där vill jag bara säga att den ena av processorerna är till en väldigt aktiv medlem på sweclockers som varit härinne sen 2005 och jag personligen känner, om det nu hjälper lite