Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Är ju inte så svårt för Leif att använda proxy etc

Precis vad jag tänkte på förut. "då kommer väl folk säga att jag använder proxy" och slänger jag upp bilder på mail och orderbekräftelse och annat så kommer det såklart bli "det har du snickrat ihop i photoshop".
Om jag istället ger min adress till nån gammal swec member och denne kommer och hälsar på kommer det säkert bli, "men ingen vet vem Leif är så det är säkert du"
Folk är roliga:)

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av pokelia:

kan inte swec kolla om blub är "Leif"

Skrivet av Dogshitjoint:

tänkte det samma

Sån information ges inte ut, oavsett om det är samma person eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Precis vad jag tänkte på förut. "då kommer väl folk säga att jag använder proxy" och slänger jag upp bilder på mail och orderbekräftelse och annat så kommer det såklart bli "det har du snickrat ihop i photoshop".
Om jag istället ger min adress till nån gammal swec member och denne kommer och hälsar på kommer det säkert bli, "men ingen vet vem Leif är så det är säkert du"
Folk är roliga:)

Nu spekulerar du ganska friskt här. Att inte lägga upp fakta och trycka håll på folks argument med orsaken "De kan ju snetolka det.." håller helt enkelt inte.

Skrivet av Raven cc:

Sån information ges inte ut, oavsett om det är samma person eller inte.

Kan dock leda till lite fniss hos moderatorerna.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu spekulerar du ganska friskt här. Att inte lägga upp fakta och trycka håll på folks argument med orsaken "De kan ju snetolka det.." håller helt enkelt inte.

Ponera att jag lägger upp bilder. Jag lovar dig, folk kommer säga, "öööh, det där räcker inte, visa mer, det du visat håller inte".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Enskild firma har orgnr, Det är ditt personnr som blir firmans orgnr,

Ja givetvis, men 33503 00042681 är absolut inget svenskt personnr

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Ponera att jag lägger upp bilder. Jag lovar dig, folk kommer säga, "öööh, det där räcker inte, visa mer, det du visat håller inte".

Och? Då har du faktiskt gjort ditt... Istället för att som nu försöka undvika det. Börjar lukta död hund här. Enkelt sätt att motverka påståenden som att det är fejkt etc. är att få med tiden då det sändes till dig. Alltså ett datum när "Leif" sände dig emailen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Och? Då har du faktiskt gjort ditt... Istället för att som nu försöka undvika det. Börjar lukta död hund här.

Men det spelar ju ingen roll... Det är inget bevis.

IDhandlingar från båda parter är ända sättet att veta att han inte ÄR Leif.

Att bevisa att de inte är kompanjoner är omöjligt.

Vad är meningen? Förklara gärna detta..

Permalänk
Medlem

Tja, Blub har 32 inlägg i den här tråden och har absolut inte fått någon vara. Så varför det maler på vet jag inte. Det enda han skulle kunna bevisa idag är att han blivit av med pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Tja, Blub har 32 inlägg i den här tråden och har absolut inte fått någon vara. Så varför det maler på vet jag inte. Det enda han skulle kunna bevisa idag är att han blivit av med pengar.

ja eller så läser du tråden och ser att det ska ta 10 dagar för CSL att skicka.

alltså ska det ta ca 7dgr till innan vi får se om han verkligen får några varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Precis... Jag skrev i ett tidigare inlägg att folk ändå inte köper nått innan jag fått hem mitt, alltså testordern jag la och betalde. Ändå väljer folk att köra igång nån jävla häxjakt, fast dom vet att inget kan bevisas innan paket kommer fram, om det nu gör det och kanske inte efter jag fått det ändå.

I bakgrunden sitter moderatorerna och håller tråden upplåst även fast det är helt uppenbart att det inte leder nånvart, utan bara fortsätter häxjakten... varför?

Detta börjar lika Flashback och inte ens där är det tillåtet att spekulera eller gräva i vem som sitter bakom ett alias.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

alltså ska det ta ca 7dgr till innan vi får se om han verkligen får några varor.

Eller så läste jag tråden och såg att han omöjligen skulle kunna ha fått något än i och med påstådda 6-8 dagar leveranstid. Ergo att han inte kan bevisa mer än att han blivit av med pengarna. Hade han fått någon information som han kunnat spåra skulle han uppgett den.

Permalänk
Skrivet av trolljägaren:

Kan inte hitta den tråden när jag söker, har du lust att länka?

finns ju butik. så inte direkt scam men Jocke är ganska dryg i vissa delar av trådarna.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/170574-pc-e...
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/257866-tumm...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

En fråga till er.

Om han köper konkurs bo gäller då
Garantier och ångerrätt till kosumentern?

Antar att det man köper inte har det.

Putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

Hittade nedan länk på produktionskostnad för en iphone 5s. Den ligger på drygt 1000kr. Vad tror folk det ligger på en bit kisel (processor eller vad det nu kan vara) om det är ett konkursbo? Då tycker inte jag att under 1000 kr för denna telefon är speciellt mycket, eller 1000kr för en 4960x. Jag antar att folk verkar gå på de svenska marknadspriserna men är inte medvetna om att det räcker att åka till typ Malaysia för att HALVERA dessa kostnader i en helt vanlig legitim affär. Dessa affärer har också vinstmarginaler, dvs det går säkert att halvera den kostnaden i Malaysia för att ändå gå plus minus noll.

Är det ett konkursbo så handlar det om att snabbt få in pengar för att få betala skulder. Man ska komma ihåg att man inte kan gå i konkurs hur som helst, utan det är en juridisk process där alla tillgångar ska delas för att betala till de parter som drabbas. Pengar ska alltså in SNABBT, vilket de som drabbas skiter fullständigt om man får 50% eller 1% av tillgångarnas markandsvärde; bara skulden betalas (dvs säljer större mängder prylar till vrakpriser). Man kan liksom inte ta tillvara på alla tillgångar och sälja dem under en period för att få så mycket som möjligt för dem.

Så återigen, en processor för 1000kr kanske låter lite, men om det handlar om asiatiska priser, och dessutom konkursbon är det inte för mig omöjligt med denna låga kostnad för något som i SVERIGE kostar 8000kr.

Nedan exempel en iphone 5s kostar runt 213 dollar att tillverka = drygt 1000kr. Kostar drygt 5000kr i handeln.
http://blogs.wsj.com/tech-europe/2013/09/30/how-much-does-it-...

Folk kan kolla in kvarndammen. Där har de hand om konkursbon, och inte fasen är det ens halva priset de begär för diverse produkter:

https://www.kvd.se/auktion/overskottsvaror?gclid=CJrZy-2irr4C...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Eller så läste jag tråden och såg att han omöjligen skulle kunna ha fått något än i och med påstådda 6-8 dagar leveranstid. Ergo att han inte kan bevisa mer än att han blivit av med pengarna. Hade han fått någon information som han kunnat spåra skulle han uppgett den.

han betalade ju inte ens första dagen. samt att det tar några dagar innan pengarna kommer fram. Eftersom CSL har så skumma betalningsalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Precis... Jag skrev i ett tidigare inlägg att folk ändå inte köper nått innan jag fått hem mitt, alltså testordern jag la och betalde. Ändå väljer folk att köra igång nån jävla häxjakt, fast dom vet att inget kan bevisas innan paket kommer fram, om det nu gör det och kanske inte efter jag fått det ändå.

Ingen (förutom andra giriga personer som det bara är en tidsfråga tills dessa blir blåsta.. ) kommer köpa något därifrån oavsett om du (mot all förmodan) får något levererat.

Ja, häxjakten efter dig förstår jag inte heller. Dålig stil.

Skrivet av Bad Habit:

Hittade nedan länk på produktionskostnad för en iphone 5s.... <massa jambobambo och nollkoll>...

Då tycker jag du lägger in en beställning på ett har hundratusen till Leffe! Kör på bara. Gråt inte ut i AB sen (eller här på SweC).

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Vi får ju se om grejerna trillar in om en vecka eller så, ska bli intressant...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Hittade nedan länk på produktionskostnad för en iphone 5s. Den ligger på drygt 1000kr. Vad tror folk det ligger på en bit kisel (processor eller vad det nu kan vara) om det är ett konkursbo? Då tycker inte jag att under 1000 kr för denna telefon är speciellt mycket, eller 1000kr för en 4960x. Jag antar att folk verkar gå på de svenska marknadspriserna men är inte medvetna om att det räcker att åka till typ Malaysia för att HALVERA dessa kostnader i en helt vanlig legitim affär. Dessa affärer har också vinstmarginaler, dvs det går säkert att halvera den kostnaden i Malaysia för att ändå gå plus minus noll.

Är det ett konkursbo så handlar det om att snabbt få in pengar för att få betala skulder. Man ska komma ihåg att man inte kan gå i konkurs hur som helst, utan det är en juridisk process där alla tillgångar ska delas för att betala till de parter som drabbas. Pengar ska alltså in SNABBT, vilket de som drabbas skiter fullständigt om man får 50% eller 1% av tillgångarna; bara skulden betalas (dvs säljer större mängder prylar till vrakpriser). Man kan liksom inte ta tillvara på alla tillgångar och sälja dem under en period för att få så mycket som möjligt för dem.

Så återigen, en processor för 1000kr kanske låter lite, men om det handlar om asiatiska priser, och dessutom konkursbon är det inte för mig omöjligt med denna låga kostnad för något som i SVERIGE kostar 8000kr.

Nedan exempel en iphone 5s kostar runt 213 dollar att tillverka = drygt 1000kr. Kostar drygt 5000kr i handeln.
http://blogs.wsj.com/tech-europe/2013/09/30/how-much-does-it-...

Folk kan kolla in kvarndammen. Där har de hand om konkursbon, och inte fasen är det ens halva priset de begär för diverse produkter:

https://www.kvd.se/auktion/overskottsvaror?gclid=CJrZy-2irr4C...

Dold text

Dock så måste du lägga till tull, skatter och fraktkostnader eftersom det knappast kommer från europeiska konkursboenden. Säger inte att det finns billiga priser, men det är en skillnad mellan fantasi och billigt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Dock så måste du lägga till tull, skatter och fraktkostnader eftersom det knappast kommer från europeiska konkursboenden. Säger inte att det finns billiga priser, men det är en skillnad mellan fantasi och billigt.

Ne, men priset är ju det det kostar i Thailand. Har ju inget med vad det slutligen kommer att bli i Sverige. Tull och skatt blir ändå inte mer än några hundra i det här fallet med det två processorerna. Och hur många här på swec har inte beställt koreaskärmar som skickas som "gåva" eller uppger att den kostat typ 100kr? Är ju busenkelt att komma runt alla regler om man vill. Frakten var ju inräknad i detta priset på typ 600kr eller vad det nu var.

Och appropå det med koreaskärmar så kostar de ca 2-2,5k, men säljs normalt sätt som en appleskärm i flera fall och kostar då 10k+. Är detta också fantasipriser? Tycker mig se flera med koreaskärmar på swec som dessutom säljs i marknaden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Agile:

Ingen (förutom andra giriga personer som det bara är en tidsfråga tills dessa blir blåsta.. ) kommer köpa något därifrån oavsett om du (mot all förmodan) får något levererat.

Ja, häxjakten efter dig förstår jag inte heller. Dålig stil.

Då tycker jag du lägger in en beställning på ett har hundratusen till Leffe! Kör på bara. Gråt inte ut i AB sen (eller här på SweC).

Ne, men ett par tusen kan man ju chansa på. Varför ska jag gråta ut i AB? Är ju medveten om riskerna. Hade jag fått en 4960x för 1000kr hade jag inte tvekat en sekund även om risken att jag kanske inte fått den var, säg 50%. Får väl se om grejerna kommer till Blub, dvs att Leif håller vad han lovat. Avtalet var ju bindande enligt John, så då ska ju enligt han själv prylarna droppa in om en vecka. Och ja, jag förstår att risken är överhängande att det inte funkar, men om... ja då gör man ju årets klipp.

Tycker du låter som ett litet troll som vill piska upp stämningen, håll det på en bra nivå. Personliga påhopp är lågt som du skrev innan gällande Blub, men nu sätter du ju igång med mig.

Antar att majoriteten av de som trollar är avundsjuka på Blub som inte vågat göra beställningen själva. Väljer folk att följa upp Blubs beställning och chansa så är det väl upp till dem. Kan ju vara som en tidigare skrivit om kända bluffmetoder där ett fåtal väljs ut, för att sedan blåsa övriga som hoppar på tåget. Men detta vet vi ju inte, eller hur? Så slappna av lite nu och vänta och se vad som händer.

Visa signatur

Permalänk

Vad är idén med att starta ett företag vars varor säljs för mindre än produktionskostnaden? Jag säger inte att något är äkta eller bluff men om man använder hjärnan och tänker ekonomiskt och försöker försätta sig i företagets situation. "Vad vinner vi på det här företaget?" inte särskilt mycket. Jag, personligen, tror inte dugg på detta, varför skulle någon sätta upp en sådan här sida? Jag tror inte själv på att Bruce Wayne eller någon anonym miljardär gått och blivit sugen på att göra folk glada genom att själv betala 80% av deras datorkomponenter o sedan lägga ut dem på en sida för helt random personer att köpa, men det är kanske bara jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och? Då har du faktiskt gjort ditt... Istället för att som nu försöka undvika det. Börjar lukta död hund här. Enkelt sätt att motverka påståenden som att det är fejkt etc. är att få med tiden då det sändes till dig. Alltså ett datum när "Leif" sände dig emailen.

Jag tror DU är "Leif"! Försöker hitta en annan syndabock så du kan gå oskyldig!

Bara lägg ner, bara löjligt att hålla på mot Blubb.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av lundquizzt:

Vad är idén med att starta ett företag vars varor säljs för mindre än produktionskostnaden? Jag säger inte att något är äkta eller bluff men om man använder hjärnan och tänker ekonomiskt och försöker försätta sig i företagets situation. "Vad vinner vi på det här företaget?" inte särskilt mycket. Jag, personligen, tror inte dugg på detta, varför skulle någon sätta upp en sådan här sida? Jag tror inte själv på att Bruce Wayne eller någon anonym miljardär gått och blivit sugen på att göra folk glada genom att själv betala 80% av deras datorkomponenter o sedan lägga ut dem på en sida för helt random personer att köpa, men det är kanske bara jag...

Därför att det är ett konkursbo?

Det är ju begagnade grejer. Är väl inget konstigt att köpa något under produktionskostnaden? Tänk en bil som 2005 kostade 500000, kan nu kosta 50000kr i mycket bra skick med några mil på mätaren. Finns ju massa med exempel på grejer som säljs under produktionskostnaden, allt från hus, bilar, byggnader av div slag, maskiner utrustning mm mm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ne, men priset är ju det det kostar i Thailand. Har ju inget med vad det slutligen kommer att bli i Sverige. Tull och skatt blir ändå inte mer än några hundra i det här fallet med det två processorerna. Och hur många här på swec har inte beställt koreaskärmar som skickas som "gåva" eller uppger att den kostat typ 100kr? Är ju busenkelt att komma runt alla regler om man vill. Frakten var ju inräknad i detta priset på typ 600kr eller vad det nu var.

Och appropå det med koreaskärmar så kostar de ca 2-2,5k, men säljs normalt sätt som en appleskärm i flera fall och kostar då 10k+. Är detta också fantasipriser? Tycker mig se flera med koreaskärmar på swec som dessutom säljs i marknaden.

Priserna i Thailand är ytterst lika de svenska när det gäller datorkomponenter och övrig elektronik. Max någon 100-lapp skillnad. Har varit där flera år i rad, och varje gång spanat lite för att sedan inse att jag lika gärna kan köpa här hemma och dessutom få garantier osv.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Priserna i Thailand är ytterst lika de svenska när det gäller datorkomponenter och övrig elektronik. Max någon 100-lapp skillnad. Har varit där flera år i rad, och varje gång spanat lite för att sedan inse att jag lika gärna kan köpa här hemma och dessutom få garantier osv.

Det där är bara bull. Jag har bott i Bangkok i 6 månader.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Det är det inte alls, har varit i Bangkok vid 6 tillfällen och ser alls inte mycket skillnad i pris. Men du kanske har kollat på de dåliga kopiorna/begagnade produkter som går att få för en struntsumma.
Att ni fortsätter att försvara Leif är bara sjukt. Ni lever i en önskedröm.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Det är det inte alls, har varit i Bangkok vid 6 tillfällen och ser alls inte mycket skillnad i pris. Men du kanske har kollat på de dåliga kopiorna/begagnade produkter som går att få för en struntsumma.
Att ni fortsätter att försvara Leif är bara sjukt. Ni lever i en önskedröm.

Ja, absolut, var bara i de sunkiga butikerna. Du var antagligen på alla "nu lurar vi turister"-affärer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.jedicool.com/list.php?cate=152&parent=2

https://www.facebook.com/JEDIPANTIP

Det verkar inte vara så billigt...

edit: Den butiken är säkerligen vår motsvarighet till inet eller webhallen , hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Upplevde samma när jag var till Thailand, besökte två datorbutiker och det skilde sig inte mycket till de svenska priserna, några hundringar som mest.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Upplevde samma när jag var till Thailand, besökte två datorbutiker och det skilde sig inte mycket till de svenska priserna, några hundringar som mest.

Aja, vet inte var ni höll till. Jag var inte på turistställen utan stora marknader med myriader av butiker. Där var det långt ifrån svenska priser.

Visa signatur