Permalänk
Medlem

Gammal Processor

Har en gammal processor från en gammal dator processorn är en Intel pentium E2160 1.8ghz dual core, fick själva datorn 2007 eller 2008, tror det var 2007
Undrar vad för typ processor den var då, High end ? low end ? Mid end, bara undrar

Tackar

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Entusiast

Så pass modern hårdvara?
Vet inte om det kan kategoriseras som "retro". Jag anser inte ens Pentium II/III som "retro" nog att kallas "retro"

Men till sak:
Den processorn skulle jag nog placera i det mellersta/nedre mellansegmentet... för sin tid.
Inget att hurra över. Den gjorde vad den skulle och det utan större bekymmer.
Tror man även kan/kunde hitta bärbara datorer med den processorn.

Det trevliga med denna processor var att den var förvånansvärt billig... för att vara en Intel.

Processorn klarar det mesta även med dagens mått mätt. Kör det det mesta utom de tyngre spelen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Najs :).. Tycker inte det är så mycket retro heller, men tyckte heller inte att den passade in på normala cpu avdelningen

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Hedersmedlem

Hade mycket väl passat in på vanliga CPU-avdelningen, eller varför inte en snabb googling på modellen?
För att passa i Retro bör det handla om minst 10 år gamla prylar.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.