Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Hur koppla hötalare

jag har 2st 10 tums basar och två 6x9 högtalare, Jag undrar hur man kan koppla det i en dator och vad man behöver för grejor.
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

En förstärkare

Permalänk
Skrivet av lenkon:

jag har 2st 10 tums basar och två 6x9 högtalare, Jag undrar hur man kan koppla det i en dator och vad man behöver för grejor.
Tacksam för svar

förstärkare & kablar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

6x9 låter som bilhögtalare. Gissar påatt även 10" basarna är det också.

Börja med att bygga lådor till högtalarelementen, och införskaffa förstärkare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

förstärkare & kablar.

Skrivet av Nardds:

En förstärkare

Vad för förstärkare och kablar behöver man? Min Far pratar också om att jag kanske behöver ett slutsteg för ström. är det något man behöver också?

Permalänk
Skrivet av lenkon:

Vad för förstärkare och kablar behöver man? Min Far pratar också om att jag kanske behöver ett slutsteg för ström. är det något man behöver också?

en förstärkare som klarar av alla dina högtalare. både till utgångar & antal watt.
koppar kablar är att föredra.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenkon:

Slutsteg och förstärkare är i det närmaste samma sak. Frågar igen, är det bilhögtalare du har?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Slutsteg och förstärkare är i det närmaste samma sak. Frågar igen, är det bilhögtalare du har?

Ja det är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenkon:

Ja det är det

Så du behöver lådor till dom också?

Permalänk
Medlem

en förstärkare, delningsfilter, och kablar.
(och såklart lådor också om du inte har det redan)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver få tag på databladen också om du ska kunna beräkna och bygga en vettig låda och du behöver också nån form av delningsfilter om det ska låta bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.