Permalänk

gtx 660 sli

tjeen har 2 gtx 660 i sli men det är bara ena kortet som belastas och jag tycker själv att det inte blev någon skillnad då jag köpte till det andra korte, vad ska jag göra hjälp tack !:D

Permalänk
Medlem

Stöder ditt moderkort SLI? Satt på en SLI-brygga?

Permalänk

japp det stöder sli och jag har aktivera SLI och bryggan är på platts:) syns det load på båda korten bara då man gör krävande saker eller ska man se det annars också?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av johannes.m:

japp det stöder sli och jag har aktivera SLI och bryggan är på platts:) syns det load på båda korten bara då man gör krävande saker eller ska man se det annars också?:)

Stödjer spelet du spelar SLI?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Spel jag spelar

Bf3
Bf4
Csgo
Css
Wow
Jag vet inte gör dom det det där är dom jag spelar men jag märker det bara i bf4 ,bf3

Permalänk
Skrivet av johannes.m:

tjeen har 2 gtx 660 i sli men det är bara ena kortet som belastas och jag tycker själv att det inte blev någon skillnad då jag köpte till det andra korte, vad ska jag göra hjälp tack !:D

Har du aktiverat sli i nvidias kontroll panel?

Permalänk

ja det har jag gjort ska testa spela bf4 nu och kika om jag får load på båda korten

Permalänk

har fått till det nu båda korten går i ca 50-60 load i higt kan jag höjja grafiken eller ska jag låta den va ?:)

Permalänk
Skrivet av johannes.m:

har fått till det nu båda korten går i ca 50-60 load i higt kan jag höjja grafiken eller ska jag låta den va ?:)

Du kan ju testa men då jobbar ju korten ännu mer och producerar mer värme, men de borde inte vara någon fara

Kör på!

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!