Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Någon här som spelar multiplayer? jag köpte spelet på steam idag men lyckas inte få det att funka, kommer upp en ruta när jag klickar på multiplayer där det står "command line" vad är det meningen att man ska skriva där?

"command line" Jag fick då ingenting sånt. Kan du ta en bild? Vart laddade du ner Multiplayern ifrån? Här är det inofficiella moddets officiella hemsida: http://forum.ets2mp.com/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av OrientExpress:

Jepp, det är den inredningen. Tillsammans med interiörs- addons ifrån Jetta http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=128486&view=pre...

Någon här som spelar multiplayer? jag köpte spelet på steam idag men lyckas inte få det att funka, kommer upp en ruta när jag klickar på multiplayer där det står "command line" vad är det meningen att man ska skriva där?

Inget?

Skrivet av Nicklasmp:

"command line" Jag fick då ingenting sånt. Kan du ta en bild? Vart laddade du ner Multiplayern ifrån? Här är det inofficiella moddets officiella hemsida: http://forum.ets2mp.com/

Ny version är släppt sen några timmar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

"command line" Jag fick då ingenting sånt. Kan du ta en bild? Vart laddade du ner Multiplayern ifrån? Här är det inofficiella moddets officiella hemsida: http://forum.ets2mp.com/

Skrivet av tcntad:

Inget?

Ny version är släppt sen några timmar tillbaka.

Mmmm märkligt, jag köpte spelet på steam och laddade ner mutiplayern ifrån http://ets2mp.com/, jag har laddat ner senaste uppdateringen (0.1.0.4.1 Alpha). Nu får jag följande meddelande ""Unsuported game version detected! To Play ETS2MP you need to have ETS2 1.10.1. (Steam release)".

Jag har också retail-versionen av ETS2 installerat, något sammanband?

Permalänk

Ska den nya uppdateringen på Mp fungera på 1.10 nu eller?? Någon som vet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Ska den nya uppdateringen på Mp fungera på 1.10 nu eller?? Någon som vet?

00104 (?) fungerar med ETS2 1.10 ja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrientExpress:

Mmmm märkligt, jag köpte spelet på steam och laddade ner mutiplayern ifrån http://ets2mp.com/, jag har laddat ner senaste uppdateringen (0.1.0.4.1 Alpha). Nu får jag följande meddelande ""Unsuported game version detected! To Play ETS2MP you need to have ETS2 1.10.1. (Steam release)".

Jag har också retail-versionen av ETS2 installerat, något sammanband?

De lade till någon slags "validation check", det är en ny patch till den nuvarande versionen vilket gör att du måste ladda hem filen på nytt! Tror dock bara att de kör den på EU#1 för tillfället, så de andra servrarna bör fungera med nuvarande version, om man nu inte känner för att uppdatera.

Permalänk

Ganska så oviktig sak..... men jag skulle ändå vilja veta. Någon som kan berätta vad "Gps triangeln" betyder som finns på vissa laster (trailrar) som man kopplar på??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Ganska så oviktig sak..... men jag skulle ändå vilja veta. Någon som kan berätta vad "Gps triangeln" betyder som finns på vissa laster (trailrar) som man kopplar på??

De är inte så att de laster är farligt gods och då ha vissa laster en lite varning. Men antar att de är inte de du menar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Finns några här på Sweclockers som kör Euro Truck Simulator 2 (Multiplay) i så fall ska vi ses nånstans?

Ja kör på servern Europa #1 oftast!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Finns några här på Sweclockers som kör Euro Truck Simulator 2 (Multiplay) i så fall ska vi ses nånstans?

Ja kör på servern Europa #1 oftast!

https://lh6.googleusercontent.com/-KL_9g1xRFeo/U4UTGfMm4xI/AA...

Jo går man tillbaka bara en sida så finns det swecare, blandandra jag.

Permalänk

Hur får man Mp att fungera? Jag har dom senaste patcherna så jag kommer in i själva spelet, kan köra min lastbil men jag är helt ENSAM... Står uppe till höger Online Europa 1. Men jag ser inte en annan lastbil så långt ögat når...
Någon som vill förklara för mig varför och vad jag gör för fel i så fall.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg om piratkopiering/antydan om innehav.

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.
All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.
Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Hur får man Mp att fungera? Jag har dom senaste patcherna så jag kommer in i själva spelet, kan köra min lastbil men jag är helt ENSAM... Står uppe till höger Online Europa 1. Men jag ser inte en annan lastbil så långt ögat når...
Någon som vill förklara för mig varför och vad jag gör för fel i så fall.

Kolla in forumet: http://forum.ets2mp.com/ och leta rätt på "commands"
Kan vara så att du faktiskt är den enda online just då.. Inte heller så att alla kör just där du kör.
Kolla antal spelare i närheten med TAB.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kolla in forumet: http://forum.ets2mp.com/ och leta rätt på "commands"
Kan vara så att du faktiskt är den enda online just då.. Inte heller så att alla kör just där du kör.
Kolla antal spelare i närheten med TAB.

Får kolla med TAB knappen. Visste inte om den.
Vad menar du med "commands"??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Får kolla med TAB knappen. Visste inte om den.
Vad menar du med "commands"??

I chatten kan du skriva /<kommand> exempel "/players"

Permalänk
Skrivet av tcntad:

I chatten kan du skriva /<kommand> exempel "/players"

Hur får man upp chatten i spelet då?? 😳

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Hur får man upp chatten i spelet då?? 😳

men vafan. Y eller J...

Permalänk
Skrivet av tcntad:

men vafan. Y eller J...

Tackar......

Permalänk

Min Malmbergs bil med ny lamp konfigurationen.

Permalänk
Medlem

Den tiden asså haha

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det där va ju inget speciellt... har själv gjort flera körningar på över 2500. Längsta va strax över 3000.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det där va ju inget speciellt... har själv gjort flera körningar på över 2500. Längsta va strax över 3000.

Det står väl runt 71 miljoner timmar tagna? Det är lite svårt att se men tror det är de han syftar på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det står väl runt 71 miljoner timmar tagna? Det är lite svårt att se men tror det är de han syftar på.

Oh... Men WTF??? Hur?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det där va ju inget speciellt... har själv gjort flera körningar på över 2500. Längsta va strax över 3000.

Nä kanske inte, lite bara ovanligt när tiden timmarna är så mycket på den lilla körningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nån som vill dra ihop en Swecgripp på ETS2 MP och börna runt 40tonslaster?

Permalänk
Medlem

Har ett problem med ETS2MP.. Problemet är när jag gör en körning säger den hela tiden att jag är 90+ timmar sen, även fast jag inte pausat och liknande. What's up med detta?

Mina quick jobs försvinner också ;s

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nån som vill dra ihop en Swecgripp på ETS2 MP och börna runt 40tonslaster?

Jag har en last som ska upp till England, kommer inte ihåg va platsen heter men nånstans i utkanten

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av solomon:

Mina quick jobs försvinner också ;s

Vad jag vet så ska det inte finnas några quick jobs i MP, man måste ju köra egen bil.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vad jag vet så ska det inte finnas några quick jobs i MP, man måste ju köra egen bil.

Det buggar ut totalt och ger mig inte heller några quick jobs i SP
Den tar liksom bort allt för mig så måste skapa ny profil.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nån som vill dra ihop en Swecgripp på ETS2 MP och börna runt 40tonslaster?

Jag är gärna med när jag har fixat min dator

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig