Permalänk

Liten HTPC för film samt STEAM In-Home Streaming.

Detta är mitt första HTPC-Bygge och tanken var att jag skulle få en liten och tyst dator, som jag kan ha på hyllan över TV'n utan större problem. Och då landade valet på Silverstones ML06B mITX Chassi.

Datorn skall användas för film men även för Steam In-Home Streaming. Därav lite dyrare komponenter än vad man kanske brukar köpa till en HTPC.

Jag har testat lite smått genom att spela Dirt 3, som är ett ganska snabbt spel, på högsta möjliga inställningar med 120FPS på "Speldatorn"
och det flöt på som smör på min HTPC. Jag har även testat Dark souls, samt lite andra mindre krävande spel och det flyter riktigt bra! Det enda jag stör mig på är att ljudet är lite lågt och man kan ibland höra lite knaster. Detta har nog med Steam att göra, då det inte händer vid filmuppspelning. Jag använder mig av en PS3 kontroll för att spela och även det fungerar fint.

Inköpslista:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6805090/finalhtpc

Vad som sitter i datorn:
Moderkort: ASRock H87M-ITX mITX
Minnen: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG
Processor: Intel Core i3 4330 3.5 GHz kr
Chassi: SilverStone ML06B mITX
Nätagregat: be quiet! SFX Power 300W
Hårddisk: En 1Tb disk som låg och skräpade
Fläkt: En 120-Fläkt som också låg och skräpade

Liten HTPC för film samt STEAM In-Home Streaming.

Visa signatur

MB: MSI B650M Gaming Plus WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU-Kylare: DeepCool AK500 Digital | Nätagg: MSI MPG A850G PCIE5 850W | Minne: Corsair 32GB (2K) DDR5 7200MHz RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670