Permalänk
Medlem

Tips på liten speldator?

Hej!
Nu är det såhär att jag ska flytta till en lägenhet om bara någon månad (tidigare bott i villa).
Jag tänkte köpa mig en stationär dator när jag i nuläget enbart använder mig av en kass bärbar HP ProBook.
Kruxet är att lägenhet inte är så stor, så jag har en begränsad yta att ha min stationära dator på.
Jag vill ha en liten och snygg dator som är baserad på Mini-ITX standarden och som ska klara de senaste spelen utan något större problem, min budget är runt 8500 kr.
Vill bygga datorn själv!
Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av oscar_p:

Hej!
Nu är det såhär att jag ska flytta till en lägenhet om bara någon månad (tidigare bott i villa).
Jag tänkte köpa mig en stationär dator när jag i nuläget enbart använder mig av en kass bärbar HP ProBook.
Kruxet är att lägenhet inte är så stor, så jag har en begränsad yta att ha min stationära dator på.
Jag vill ha en liten och snygg dator som ska klara de senaste spelen utan något större problem, min budget är runt 8500 kr.
Tack på förhand!

Ska du bygga datorn själv eller vill du ha den färdigbyggd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxelsson:

Ska du bygga datorn själv eller vill du ha den färdigbyggd

Vill bygga den själv, redigerade inlägget nu

Permalänk
Skrivet av oscar_p:

Vill bygga den själv, redigerade inlägget nu

Rent stilmässigt vad ska du ha för chassi, hur litet(då menar jag m-atx m-itx osv.)

Permalänk
Medlem

Chassit i min signatur är litet och snyggt! (Iallafall enligt mig) ändå ganska lätt att bygga i för att vara så litet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxelsson:

Rent stilmässigt vad ska du ha för chassi, hur litet(då menar jag m-atx m-itx osv.)

Gärna Mini-ITX

Permalänk
Medlem

+

Powercolor R9 280x 2099kr

Mobo: Bra enkelt mITX mobo med wifi
CPU: Nya haswell refresh
Mer lagring kanske?
GPU Bra kort som du kommer att kunna lira på 60fps i de flesta spelen om du håller dig till 1080p.

Totalt: 8399 kr.

EDIT: Om du bor nära ett Netonnet så manar jag dig till att handla därifrån istället, generellt billigare än Inet.

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.