Acer Aspire V5 573g combo mikrofon/hörlur - mikrofon fungerar ej

Permalänk
Medlem

Acer Aspire V5 573g combo mikrofon/hörlur - mikrofon fungerar ej

Hej!

Så, en kompis införskaffade sig en Acer Aspire V5 och jag har nu suttit och meckat halva dagen med att få kombo-jacket att fungera. Jag har provat att koppla in en Siberia V2 mha en adapter, ett iphone headset och ett samsung headset i jacket, men i samtliga fall kan inte ljud registreras från mikrofonen, men det spelar upp ljud i lurarna.

Adaptern som används till Siberia fungerar till min samsung-telefon, så adaptern fungerar som den ska.

Är det någon som stött på liknande problem? Någon som har någon lösning på hur man ska få mikrofonen att fungera? Eller som råkar veta vad för typ av headsets det är som stöds för ett sådant combo-jack?

Jag sökte på sweclockers forum tidigare idag och fick upp ett liknande problem och där rekommenderades det en 4polig 3,5mm headset, men dessa verkar inte heller fungera, varken via adapter eller med iphone-headset.

Manualen hjälper inte, Acers forum visar på en annan person som hade ett liknande problem, men ingen lösning, och någon lista på kompatibla headsets har jag inte kunnat hitta någonstans. Det som är det värsta med att inte ha en officiell lista på headsets som stöds är att det är svårt att utesluta hårdvarufel.

Ett alternativ vore ju att skaffa ett USB-headset, men det tråkiga är ju att det egentligen inte är en lösning på problemet utan en workaround som dessutom skulle innebära en merkostnad.

Permalänk
Medlem

Har en likadan jag med och hade samma problem men det var så enkelt som, när du pluggar i en lur med mic se till att kryssa(Headset) i den tredje boxen i rutan som kommer upp.

Visa signatur

Köra skoter!!!

Java, c, c++, c#