Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

något är skumt med antingen gpu eller cpu (inget utav dem som överhettar right ?)

Kör maxinställningar på T ex sonic allstars racing transformed på min burk och den är då en del år bakom din och många andras prestandamässigt

(Måste själv ha fps limiter till 120 fps dock annars får man coilwhine med gpun jobbandes i loadingscreen med 4k fps lol)
(gta iv är ännu värre dock, är gott och väl uppe i 8,5k+ fps i deras loadingscreens )
ladda även ner nvidias PhysX (den kommer räkna på cpu istället då du inte har nvidia grafikkort)

Nä jag har vattenkylning, så jag ligger inte högt alls!
Nu har min fps sjunkit ännu mer på cs go, har väll antagligen att göra med den senaste patchen som någon lite längre upp sa. Nu ligger jag inte ens på 300 fps någon gång...
Du har inte testat vad du får för fps i cs go?

Finns det inget annat program jag kan testa hela riggen på?

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem

Det är inte så att grafikkortet är fullt av damm och därför går varmare än normalt?

Vad tycker HWmonitor att du får för temperaturer?
Du kan stressatesta med Unigine valley

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det är inte så att grafikkortet är fullt av damm och därför går varmare än normalt?

Vad tycker HWmonitor att du får för temperaturer?
Du kan stressatesta med Unigine valley

Nä har blåst ur graffekortet för inte alls länge sedan och får samma temps som jag alltid har fått, men kan testa programmet du länkade!:)

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem

Testa sänk upplösning inne i CS:GO till det lägsta typ 800x600 och sedan höjer du den igen. Brukar ligga på 70 fps med dippar till 40fps då det skjuts eller dylikt men efter en "höjning säkning" ligger jag runt 300fps utan dippar.

Permalänk
Medlem

Gå in i AMD control center och ställ om till defualt.

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk

Jag kör på över 150 FPS, men så fort någon hoppar framför och hoppar lite tappar jag till typ 25, och misssar mitt AWP skott!

Samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joole22:

Testa sänk upplösning inne i CS:GO till det lägsta typ 800x600 och sedan höjer du den igen. Brukar ligga på 70 fps med dippar till 40fps då det skjuts eller dylikt men efter en "höjning säkning" ligger jag runt 300fps utan dippar.

Jag spelar alltid på nästan lägsta, 4:3, 1026x968 eller vad det är och lägsta på alla grafiksettings.. :/ multicore rendering är på osv.
Vi borde väll ändå ligga hyffsat nära i fps.. :S

Skrivet av jonte6950:

Får testa!

Skrivet av erik4boss:

Jag kör på över 150 FPS, men så fort någon hoppar framför och hoppar lite tappar jag till typ 25, och misssar mitt AWP skott!
Samma problem.

Tråkigt att höra.. Men skönt att jag inte är den enda! Hör av dig om du löser det!

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Vad ska han ändra till default?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Jag tror att han menar att jag ska ställa om allt till default! Men jag är inte säker, tror dock inte att det kommer att fungera då jag inte har ändrat så mycket men det är väll värt ett försök antar jag..

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem
Skrivet av blodbert:

Jag tror att han menar att jag ska ställa om allt till default! Men jag är inte säker, tror dock inte att det kommer att fungera då jag inte har ändrat så mycket men det är väll värt ett försök antar jag..

kan av testning säga att mitt radeon 6870 laggade om man klockade det... vet inte varför.. Men jag ändrade lite i ccc och då laggade spelet fan bara för att jag ändrade lite hade 17fps stabilt då jag brukar ha 220+ så ändra alla inställningar i alla kategorier till default

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

kan av testning säga att mitt radeon 6870 laggade om man klockade det... vet inte varför.. Men jag ändrade lite i ccc och då laggade spelet fan bara för att jag ändrade lite hade 17fps stabilt då jag brukar ha 220+ så ändra alla inställningar i alla kategorier till default

Ska testa detta;) Problemet började dock innan jag ens hade hunnit ändra något i CCC... :/ Det enda jag vet som jag har ändrat är att jag har enablat GPU-Scaling!

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Settnings

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem

Tackar för många bra tips! Blir att testa när jag kommer hem.
Kom gärna med fler förslag.

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem

Högerklicka på CS: GO i Steam och gå in på Properties->Launch Options. Klistra in följande:

-high -threads 4 -nod3d9ex

Spara och launcha spelet, det kommer att lösa ditt problem. Du kan för övrigt skriva in "net_graph 1" i konsolen, så får du upp din fps, faktiska ping (inte snittet som står på scoreboarden) och information om servern du spelar på. Skriv in "net_graph 0" om du vill ha bort den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EssesD:

Högerklicka på CS: GO i Steam och gå in på Properties->Launch Options. Klistra in följande:

-high -threads 4 -nod3d9ex

Spara och launcha spelet, det kommer att lösa ditt problem. Du kan för övrigt skriva in "net_graph 1" i konsolen, så får du upp din fps, faktiska ping (inte snittet som står på scoreboarden) och information om servern du spelar på. Skriv in "net_graph 0" om du vill ha bort den igen.

Redan testat dom kommandona. Men tank för tipsen!
Aaa jag kör alltid med net_graph på.

Tycker att det är jävligt konstigt att jag har så hög ping också (även när jag har sladden till internet tv urdragen) Ligger på minst 46 i ping när jag har kompisar som också har 30mbit lina ligger på typ 5 i ping

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat att formatera datorn ännu en gång. Denna gången installerade jag w8.1.
Problemet kvarstår och det känns även som att det har blivit ännu värre nu.. Kan det vara processor/ram som börjar ge sig?
Kan inte tänka mig att det är mitt grafikkort som är för kasst då CS:GO använder mestadels CPU..

Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare men min CPU (2600k) är inköpt någon gång runt Februari 2012 om jag inte minns fel.

Visa signatur

/blodbert