Grafikkort för Battlefield 4 Ultra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamerFX:

Men hallå? jag berättade redan att det går visst OCH varför skulle hans kort isf ligga 70,80% load i BF3 när alla kort jag har haft har liggat på 99% i BF3. lol

What? Jag sa att sålänge ett 7970 ligger på 100%, dvs inte flaskas av en CPU så kommer det alltid att punga ut 60 FPS i Battlefield 3. Dropsen under 60 beror isånnafall på CPU'n som inte hinner beräkna. GPU har ingen vidare betydelse i Battlefield 3 då allt från 580-660-660ti och uppåt klarar av runt 60 FPS på high/ultra i stort sett.

Permalänk
Medlem

Tror ett AMD R9-290X är ett väldigt säkert val. När nu det kommer.

Med mantle sen tror (hoppas) jag att det kommer bli riiiiiiiiiiktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

What? Jag sa att sålänge ett 7970 ligger på 100%, dvs inte flaskas av en CPU så kommer det alltid att punga ut 60 FPS i Battlefield 3. Dropsen under 60 beror isånnafall på CPU'n som inte hinner beräkna. GPU har ingen vidare betydelse i Battlefield 3 då allt från 580-660-660ti och uppåt klarar av runt 60 FPS på high/ultra i stort sett.

Mhm.. Vi får hålla oss till antingen ultra eller high. På high är inte msaa aktiverat vilket både är tungt och drar mycket minne.

Om vi pratar om ultra alltså inga hybrids eftersom det är det tråden handlar om så räcker inte gtx 580, 660 och 660ti. Kanske med mindre spelare i spellägen som TDM.

Notera att jag menar en minsta fps på 60. Inte att dessa kort inte räcker till för att spela överhuvudtaget (duh).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Miniturtlex:

Fast mitt 670 (överclockat) maxar BF3 ultra 110fps o_o

Beroende på karta. Mitt 670 på 1300 mhz/ 7200 mhz minne får typ 45 fps på gulf of oman allt maxat 64 pers när det händer mkt. FPSen beror på karta, gamemode o antal spelare.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Mhm.. Vi får hålla oss till antingen ultra eller high. På high är inte msaa aktiverat vilket både är tungt och drar mycket minne.

Om vi pratar om ultra alltså inga hybrids eftersom det är det tråden handlar om så räcker inte gtx 580, 660 och 660ti. Kanske med mindre spelare i spellägen som TDM.

Notera att jag menar en minsta fps på 60. Inte att dessa kort inte räcker till för att spela överhuvudtaget (duh).

Exkluderar man MSAA och drar dom allra fetaste till high så klarar dessa 60+ i Single player. Jag menar givetvis att CPU är till större del en avgörande faktor om du ska hålla 60+ i multiplayer och inte grafikkorten. Oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Exkluderar man MSAA och drar dom allra fetaste till high så klarar dessa 60+ i Single player. Jag menar givetvis att CPU är till större del en avgörande faktor om du ska hålla 60+ i multiplayer och inte grafikkorten. Oftast.

Absolut, men det gäller alla spel. Man kan alltid sänka och kompromissa. Singel Player ska nog gå bra på ultra till och med med dessa kort.
Men SP är inte det BF handlar om. Köper man BF för singel player läget är man nog lite vilse i skallen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Han är inte omogen någonstans, tror bara de flesta är löjligt trötta på alla dessa 17 trådar om dagen om hur ett eller flera kort kommer prestera i ett spel vars inte ens en beta ännu släppts, du är ju en av dom bl.a.

Tack! Äntligen nån som hänger med i "utvecklingen" så att säga..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

tror troll. Reggad igår...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Skrivet av careau:

Jag skulle nog köpt 4 st TITAN, kanske fler kanske färre..
Ingen vet som sagt ännu vad som krävs.

Haha jag skulle ju ha 4 Titan Z plus tryckt in ett extra moderkort och tryckt in 4 Titan Z i den och skulle tryckt in 4 Proccessorer i samma socket Haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xFilip123:

Haha jag skulle ju ha 4 Titan Z plus tryckt in ett extra moderkort och tryckt in 4 Titan Z i den och skulle tryckt in 4 Proccessorer i samma socket Haha

Nice necromancer

Permalänk
Medlem

du kan bara ha 2 Z i en dator.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av xFilip123:

Haha jag skulle ju ha 4 Titan Z plus tryckt in ett extra moderkort och tryckt in 4 Titan Z i den och skulle tryckt in 4 Proccessorer i samma socket Haha

4 processorer, PÅ VARANDRA =DDDDDDDD!