Intel Z97 – Fyra moderkort i mellanklassen

Permalänk
ASUS Nordic

Mycket bra timing på SweClockers test Nu är 4790K listad i butiker: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2671514

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att det lades lite mer tid på att jämföra t.ex. ljudkretsar, nätverkskretsar osv.

Är Killer-nic drivrutinen störig eller inte t.ex.?

Är det någon skillnad öht i pratiken på ljudkretsarna rent subjektivt?

Permalänk

ang Gigabyte Z97X Gaming 5

"Gigabyte Z97X Gaming 5 var exempelvis inställd så att alla processorkärnor överklockades till 3900 MHz vid belastning på alla fyra kärnor, vilket inte får förekomma som "standardläge" Hur fixar så att det inte är inställt på överklockning? Jag funderar på att köpa moderkortet men är inte så bevandra i hur ändrar man dena inställningen.

Permalänk
Medlem

hjälp.

Hej. Jag köpte precis ny dator med Asus z97-a och körde en aoto klackring. Nu är bilden helt svart

Permalänk
Medlem

Att Asus moderkortet inte för något negativt är väldigt konstigt. Den har sämre ljudkrets än övriga och Gigabyte har ganska betydligt bättre.
Det är en gåta för mig att Sweclockers inte prioriterar detta...

Permalänk
Medlem

Morbid43

Kör med ett gigabyte H97M-D3H och på det sitter:Intel i5 4690K 3,5 ghz, gigabyte hd 5570,adata ddr 3 1600 mhz 8 gb och utöver det sitter en Samsung 840 evo ssd 120 gb och ett cooler master nätagg på 500 watt,
Allt startar på ca 10 sek. och flyter på hur bra som helst, väldigt snabb dator för de pengar jag lagt ut.

Permalänk
Skrivet av Henke1989:

Har idag en i5 2500K som är klockad till 4.2Ghz
Är det brutal skillnad med dessa prylar?

Nej.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Medlem

MSI Z97 GAMING 5 testades med UEFI 1.1. i en uppdaterad biosversion så står det att OC-Genie har blivit förbättrad. Vet någon hur pass mycket det förbättrats ? kan läsas här http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-5.html#down-bios . Version 1.4 bjöd på detta.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Det med 1,4 som voltage med Haswell blev som det ska, innan dess var temperaturen Skyhög.
Så var det med mitt eget ex men jag klockar det manuellt ¨å hur mycket som har hänt med OC Genie vet jag inte (förutom voltage då)

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Det med 1,4 som voltage med Haswell blev som det ska, innan dess var temperaturen Skyhög.
Så var det med mitt eget ex men jag klockar det manuellt ¨å hur mycket som har hänt med OC Genie vet jag inte (förutom voltage då)

Okay tack för inputen

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W