Asus ROG Swift PG278Q 27" 1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Får hoppas att detta är något jag slipper när jag får min skärm. Sitter med en TV inkopplad samt 3x U2713HM (kommer koppla ut den och sätta in nya skärmen i mitten istället) men om jag ska behöva deaktivera de andra skärmarna för att använda denna så går det fetbort i så fall.

Jag har 2 andra skärmar på 60hz inkopplade inga problem.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av arch:

Fick hem min nyss och verkar vara en väldigt trevlig skärm. Enda dilemmat just nu är att jag får inte ur mer än 60hz oavsett var jag ändrar. Ökar jag så blir det svart i en sekund sen får jag bild sen svart igen etc etc.

Kör du färska drivrutiner till grafikkortet? Hade samma problem innan jag uppdaterade till senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Vad sitter du få för grafikkort? Vad får du ut för FPS i BF4, och med vilka grafikinställningar är det?

Har gtx 780 sli i 1150mhz. Fick ut ungefär 90-143fps(g-sync cap på 143 antar jag, ser oftast 110+) på ultra när jag körde nu, nån 64spelarbana conquest large. Hade lite sänkta inställningar innan då jag hade min Qnix på 110hz och aldrig ville under 110fps. Men G-sync gör ju så att man inte känner fps dropsen lika väl så drog upp till ultra nu.

Skrivet av Ninjaflipp:

Får hoppas att detta är något jag slipper när jag får min skärm. Sitter med en TV inkopplad samt 3x U2713HM (kommer koppla ut den och sätta in nya skärmen i mitten istället) men om jag ska behöva deaktivera de andra skärmarna för att använda denna så går det fetbort i så fall.

Tror du kan vara lugn Ska ta och felsöka det nu.

EDIT: Var visst enkelt löst, bytte från nvidia betadrivarn till den vanliga så funkar det med alla skärmar.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk

Fick hem min precis. Provat lite WoW och Metro Last Light.

Färgerna är bra, betraktningsvinkeln är inge vidare (kommer från en dell U2412M). Som väntat ungefär.

Gsync är skithäftigt. Vilket flyt.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 7900XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohamster:

Färgerna är bra, betraktningsvinkeln är inge vidare (kommer från en dell U2412M). Som väntat ungefär.

Har också U2412M.

Hur känns det prestandamässigt att lira med två 670SLI? Klarar de av 1440p?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Har också U2412M.

Hur känns det prestandamässigt att lira med två 670SLI? Klarar de av 1440p?

Metro LL går kalas iaf, nu spelar jag varken BF4 eller Watchdogs så de kan jag inte testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohamster:

Blinkar det till för dig i wow med när tex tar fram hjälprutan med fps och latency. För övrigt så fick jag bättre fps i wow med mitt 780ti ca 20fps trots högre upplösning. Plus alla fördelar med att det flyter grymmt bra.

Missa inte att nvida driver 340 ligger på den medföljande skivan. Nvida experice sa att 337 var nyast innan jag installera 340. Det är säkert av en anledning asus skickar med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohamster:

Metro LL går kalas iaf, nu spelar jag varken BF4 eller Watchdogs så de kan jag inte testa.

Skrivet av grahnen:

Blinkar det till för dig i wow med när tex tar fram hjälprutan med fps och latency. För övrigt så fick jag bättre fps i wow med mitt 780ti ca 20fps trots högre upplösning. Plus alla fördelar med att det flyter grymmt bra.

Missa inte att nvida driver 340 ligger på den medföljande skivan.

Jag är så jäkla sugen på att beställa den men kollar jag 1440p benchmarks så ser det verklige inte bra ut >.<

http://www.anandtech.com/bench/product/1072

Metro LL - 65,2 FPS
Bioshock Infinite - 81,5 FPS
BF4 - 53,7 FPS
Crysis 3 - 62,4 FPS
Thief - 51,5 FPS

Tog de spel jag spelar/har spelat och inget av dem orkar över 100FPS och knappt att det går över 60FPS ibland. Svårt att se poängen med att köpa en skärm om jag inte ens kommer upp i 60fps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Kör du färska drivrutiner till grafikkortet? Hade samma problem innan jag uppdaterade till senaste.

Yep! La in 340.43 och ingen skillnad. Ändrar jag från 60hz och uppåt (oavsett upplösning) så står skärmen och blinkar bara. Knappen på själva skärmen där man kan ändra hz visade bara 60 som alternativ för nån timme sen. Nu när jag trycker på den händer ingenting. Verkar inte spela nån roll om jag drar ur de andra skärmarna heller. Datorn hänger sig om jag försöker byta upplösning/hz flera ggr. Nu har den börjat krångla på 60hz också.

Snackade med ASUS support nyss och enda de frågade var om jag hade en fungerande displayport 1.2 kabel vilket jag vet att jag har eftersom jag har kört en annan gsync skärm på den kabeln.

Surt!

Permalänk
Skrivet av grahnen:

Missa inte att nvida driver 340 ligger på den medföljande skivan. Nvida experice sa att 337 var nyast innan jag installera 340. Det är säkert av en anledning asus skickar med dem.

Ja det blinkar till precis när jag tar fram den rutan, bara där dock.

Edit: Det blinkar massor vid inloggningsskärmen också, ska prova lite inställningar i skärmen senare, har en ettåring i knät just nu som kräver all uppmärksamhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohamster:

Samt vid laddrutorna antar jag, för det gör det för mig. OJ va allt flyter i wow, synd att man inte spelar så mycket fps bara. Ska prova lite fler spel ikväll.

Permalänk
Skrivet av neohamster:

Edit: Det blinkar massor vid inloggningsskärmen också, ska prova lite inställningar i skärmen senare, har en ettåring i knät just nu som kräver all uppmärksamhet.

Det gör det för mig med! Kan väl omöjligt vara att det är så här? Märker av att det blinkar ibland när jag kör LoL och i loadingscreen till csgo.

Permalänk
Skrivet av grahnen:

Samt vid laddrutorna antar jag, för det gör det för mig. OJ va allt flyter i wow, synd att man inte spelar så mycket fps bara. Ska prova lite fler spel ikväll.

Precis samma sak.

Ja jäklar vad WoW flyter, visste att det skulle bli skillnad men inte sån här natt och dag upplevelse.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av neohamster:

Precis samma sak.

Ja jäklar vad WoW flyter, visste att det skulle bli skillnad men inte sån här natt och dag upplevelse.

Hoppas dom kan lösa detta, jag stör mig något så otroligt på det när jag spelar league, eftersom där det är mörkt, försöker den 'forcea' ljuset till att bli ljusare.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av arch:

Yep! La in 340.43 och ingen skillnad. Ändrar jag från 60hz och uppåt (oavsett upplösning) så står skärmen och blinkar bara. Knappen på själva skärmen där man kan ändra hz visade bara 60 som alternativ för nån timme sen. Nu när jag trycker på den händer ingenting. Verkar inte spela nån roll om jag drar ur de andra skärmarna heller. Datorn hänger sig om jag försöker byta upplösning/hz flera ggr. Nu har den börjat krångla på 60hz också.

Snackade med ASUS support nyss och enda de frågade var om jag hade en fungerande displayport 1.2 kabel vilket jag vet att jag har eftersom jag har kört en annan gsync skärm på den kabeln.

Surt!

Har du även provat med kabeln som levereras med skärmen?

Permalänk

Wtf, installerade precis 340, och nu kan jag ha högst 120hz och inte 144hz???

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Har du även provat med kabeln som levereras med skärmen?

Wtf.. funkar med den... Den displayport 1.2 kabel jag hade sedan innan fungerade med förra gsync skärmen jag hade

Permalänk
Skrivet av UrbanHazard:

Hoppas dom kan lösa detta, jag stör mig något så otroligt på det när jag spelar league, eftersom där det är mörkt, försöker den 'forcea' ljuset till att bli ljusare.

Jag har testat med två olika kablar nu på två olika grafikkort (ett Gigabyte 670 och ett Asus 670), det blinkar likadant med alla kombinationer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av neohamster:

Jag har testat med två olika kablar nu på två olika grafikkort (ett Gigabyte 670 och ett Asus 670), det blinkar likadant med alla kombinationer.

Fan.. Detta ser inte bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Halloj!

Fick hem min idag ifrån Komplett och har testat en del!

Första intryck, faan den är helgrym alltså
Extremt stor skillnad i skärpa, färger, kontrast you name it, mot min Asus VG278H som är sisodär ang färger (känns lite urvattnat), men denna är över all förväntan och jag visste att den skulle vara helgrym (8 Bit) men inte så här jäkla grym. Så jag är super imponerad (tack o lov)

1440P är ju därtill galet läckert, tidigare bara kört 1080P och sen därtill perfekta färger, kontrast och sist men inte minst G-Sync, för mig känns det som den revolution alla sagt den är och jag skulle aldrig kunna tänka mig att lira på något annat nu, så galet bra är det

OBS!! "Ett Tips"
Se till att välja Varm och dra ned på brightness en del, då blir färgerna perekta presis som TFT Central skrev i sin rec, annars kan det som default vara lite blåton så ändra snabbt till Varm och njut!

Permalänk
Medlem

Hämta ut min Asus skärm idag och den är grym så länge jag bara kör den och inget annat, kopplar jag in min 2560x1600 Delll 3011 med dual-dvi slutar Asusen fungera helt, krashar drivrutinen hela tiden, blinkar och konstrar sig, kopplar jag ur min Dell så fungerar den fint igen.

Till saken hör att jag kört dual med Dellen och en vanlig 24" skärm (dvi) innan och aldrig haft några problem, känns som asusen inte riktigt gillar min setup med dual skärmar, ska kolla med webhallen imorgon, men det lutar mot att den åker direkt tillbaka, orkar inte vara asus och nvidias beta testar för skiten...för 7500:- ska det fungera out-of-the box.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming Wifi | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 Chromax | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X | MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed med Powerplay| Dell Alienware AW3225QF 32" | 136TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk

Aldrig haft över 60hz förut och flytet på den här på 144hz är juh otroligt, märker skillnaden bara i jag rör muspekaren i windows. Färgerna är bättre en min gamla TN skärm men inte lika bra som min PB278Q men det var juh väntat, har inte testat g-sync än.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Fick min från Inet idag också

Rekommenderar er andra att också installera ICC-profilen från TFTCentral, jag tyckte den tog bort en varm/orange ton jag hade. Kör för övrigt i user mode med oförändrade färginställningar.

http://www.tftcentral.co.uk/icc_profiles/asus_rog_swift_pg278...

Hur man installerar en ICC-profil:

http://www.lightroomforums.net/showthread.php?14070-How-to-as...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

Hämta ut min Asus skärm idag och den är grym så länge jag bara kör den och inget annat, kopplar jag in min 2560x1600 Delll 3011 med dual-dvi slutar Asusen fungera helt, krashar drivrutinen hela tiden, blinkar och konstrar sig, kopplar jag ur min Dell så fungerar den fint igen.

Till saken hör att jag kört dual med Dellen och en vanlig 24" skärm (dvi) innan och aldrig haft några problem, känns som asusen inte riktigt gillar min setup med dual skärmar, ska kolla med webhallen imorgon, men det lutar mot att den åker direkt tillbaka, orkar inte vara asus och nvidias beta testar för skiten...för 7500:- ska det fungera out-of-the box.

Jag hade liknande problem, dock bara när jag försökte starta spel. Löste sig med ominstallation av grafikdrivaren.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Bra skärm men blir en retur för min del. Fick igång den med kabeln som följde med skärmen men den blinkar och har sig i tid och otid. Mest irriterande är att ibland när man tabbar ur spel så får man ca 2 fps i spelet när man tabbar tillbaka. Och det håller i sig även i windows, på bara den skärmen, och även om man stänger ner spelet helt (!?). Enda som hjälper då är att starta om datorn.

Aldrig sett något liknande.

Permalänk
Skrivet av arch:

Bra skärm men blir en retur för min del. Fick igång den med kabeln som följde med skärmen men den blinkar och har sig i tid och otid. Mest irriterande är att ibland när man tabbar ur spel så får man ca 2 fps i spelet när man tabbar tillbaka. Och det håller i sig även i windows, på bara den skärmen, och även om man stänger ner spelet helt (!?). Enda som hjälper då är att starta om datorn.

Aldrig sett något liknande.

Funderar med på att göra detsamma. Detta flicker som uppstår random i ljust / mörkt i spel och loadingscreen på csgo är inte acceptabelt för detta pris. visst det är en bra skärm och kändes otroligt bra att spela på så får jag nog ta mig en tankeställare.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för inställningar på brightness och contrast förresten?

Permalänk

Vad är felet nu då? Plötsligt så är mitt g-sync spårlöst borta och kan inte ha 144hz. Även när jag startar spel i fullscreen står det en stor svart ruta med "OUT OF RANGE"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Vad är felet nu då? Plötsligt så är mitt g-sync spårlöst borta och kan inte ha 144hz. Även när jag startar spel i fullscreen står det en stor svart ruta med "OUT OF RANGE"

http://puu.sh/auW7X/33bc9f32df.png

Det hände mig också på den förra gsync skärmen jag testade. Jag drog ur skärmen och starta om datorn så kom gsync menyerna tillbaka.

Permalänk
Skrivet av arch:

Det hände mig också på den förra gsync skärmen jag testade. Jag drog ur skärmen och starta om datorn så kom gsync menyerna tillbaka.

Slet ut kabeln och satte in igen, G-sync kom tillbaka magiskt, och även min 144hz

vet du vad OD i panel-settingen gör? har min på extreme, vad gör det för skillnad om den är 'off'?