Permalänk
Medlem

Windows visar min hårddisk som 0MB stor

Tjena! Min hårddisk köpte jag bara för 5 dagar sen, men nu när jag ska installera Windows så står de att min hårddisk har 0mb när den ska ha mycket mer och jag testade att kolla om jag kunde hitta hårddisken på BIOS inställningarna men den hittade inte den där heller.

Permalänk
Legendarisk
Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennio:

Tjena! Min hårddisk köpte jag bara för 5 dagar sen, men nu när jag ska installera Windows så står de att min hårddisk har 0mb när den ska ha mycket mer och jag testade att kolla om jag kunde hitta hårddisken på BIOS inställningarna men den hittade inte den där heller.

Hej!
Ta för vana att ge så mycket information som du bara kan komma på:

1) Vilken hårddisk är det?
2) Vilket moderkort är det du har kopplat den till?
3) Hur hittar du den i Windows? (Borde vara omöjligt om den inte hittas i BIOS)
4) Hur har du kopplat in den? Kablar, ström?

Permalänk
Medlem

Gå in på diskhanteraren, och kolla om den finns där. Brukar vara så att nya hårddiskar ej har en partition.

Om den finns där, borde det stå något i stil med "oallokerad partition"
Högerklicka då på den och välj skapa partition. Därefter följer du bara instruktionerna.

Jag antar att disken var synlig i Windows.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Hårddisken heter 1TB WD green 5400rpm 64MB
Och modekortet den är kopplad till heter Gigabyte GA-Z97P-D3
Ehm när jag stoppar in skivan så kommer själva istallationen upp men sen när jag ska lägga den på hårddisken står de att de är 0 utrymme på den.SATA kabeln är inkopplad i modekortet och den andra till nätagrigatet

Permalänk
Skrivet av reflect:

Gå in på diskhanteraren, och kolla om den finns där. Brukar vara så att nya hårddiskar ej har en partition.

Om den finns där, borde det stå något i stil med "oallokerad partition"
Högerklicka då på den och välj skapa partition. Därefter följer du bara instruktionerna.

Jag antar att disken var synlig i Windows.

Hur har du tänkt att han ska komma in i diskhanteraren om han inte har installerat windows än?

Permalänk
Medlem

prova o läs in drivrutinerna från skivan till mobot för diskhanteringen sett detta innan o hade tur den gången.

Permalänk
Medlem

Man brukar väl behöva skapa en partition först innan man installerar på nya hårddiskar?...

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Om du har samma fel som i denna tråd så är hårddisken troligen trasig http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1247496-disk-0-int...

Men för att vara säker på om en hårddisk är trasig så bör man testa den i en annan dator.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennio:

Hårddisken heter 1TB WD green 5400rpm 64MB
Och modekortet den är kopplad till heter Gigabyte GA-Z97P-D3
Ehm när jag stoppar in skivan så kommer själva istallationen upp men sen när jag ska lägga den på hårddisken står de att de är 0 utrymme på den.SATA kabeln är inkopplad i modekortet och den andra till nätagrigatet

Är den en bärbar dator? Annars är det rätt meningslöst att installera windows på en 5400RPM disk bättre på en 7200RPM

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Hur har du tänkt att han ska komma in i diskhanteraren om han inte har installerat windows än?

"Windows visar min hårddisk som 0MB stor"

Trodde han hade Windows installerat när jag läste titeln, och antog att han hade haft en annan innan.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2