disk 0 inte allokerat utrymme 0mb, testat det mesta nu, bärbar dator.

Permalänk
Medlem

disk 0 inte allokerat utrymme 0mb, testat det mesta nu, bärbar dator.

Som bilden visar, och som titeln/rubriken lyder.
Jag har försökt att installera windows 7 på datorn ett tag nu och varje gång när jag ska välja hårddisk att installera den i så står det "disk 0 inte allokerat utrymme 0mb"
Har sökt runt på nätet både på svenska och på engelska men inte hittat rätt ännu.
Så jag hoppas på att ni kanske kan hjälpa mig vidare?

Sakerna jag testat;
Partition wizard, tänkte att jag kunde formatera om den.. Den vägen. Men inte ens partition wizard hittade hårddisken.
Har testat och startat windows 7 skivan och tryckt på "bläddra"och installera vissa hard drive raid controller och lite andra saker.

Men samma sak händer varje gång, via windows 7 hittar den hårddisken men det står "disk 0 inte allokerat utrymme 0mb" och jag kan inte formatera den och jag kan inte ska en ny partition heller.
Hårddisken är en wd1600bevt om någon skulle undra!

Någon som stött på samma problem och lyckats fixa det?
Eller någon som kanske kan hjälpa mig och lyckas låsa upp min hårddisk igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzixaji:

http://i.imgur.com/IpkohHs.jpg

Som bilden visar, och som titeln/rubriken lyder.
Jag har försökt att installera windows 7 på datorn ett tag nu och varje gång när jag ska välja hårddisk att installera den i så står det "disk 0 inte allokerat utrymme 0mb"
Har sökt runt på nätet både på svenska och på engelska men inte hittat rätt ännu.
Så jag hoppas på att ni kanske kan hjälpa mig vidare?

Sakerna jag testat;
Partition wizard, tänkte att jag kunde formatera om den.. Den vägen. Men inte ens partition wizard hittade hårddisken.
Har testat och startat windows 7 skivan och tryckt på "bläddra"och installera vissa hard drive raid controller och lite andra saker.

Men samma sak händer varje gång, via windows 7 hittar den hårddisken men det står "disk 0 inte allokerat utrymme 0mb" och jag kan inte formatera den och jag kan inte ska en ny partition heller.
Hårddisken är en wd1600bevt om någon skulle undra!

Någon som stött på samma problem och lyckats fixa det?
Eller någon som kanske kan hjälpa mig och lyckas låsa upp min hårddisk igen?

Dold text

Installerar du med skiva eller usb-minne?
Longshot om du installerar med ett usb-minne:

Vid detta läge, dra ut usb-minnet och sätt i det igen, sedan fortsätt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:
Dold text

Installerar du med skiva eller usb-minne?
Longshot om du installerar med ett usb-minne:

Vid detta läge, dra ut usb-minnet och sätt i det igen, sedan fortsätt.
http://www.dedoimedo.com/images/computers/2008/windows-7-inst...

Jag har testat båda tyvärr, dock inte gjort på det sättet att dra ut usb minnet och sen in det igen.
Men hur ska den kunna hitta min hårddisk då? Ska självklart testa det iaf!
Tack!

Permalänk
Medlem

Testat att dra in och ut usb minnet, tyvärr så funkade inte det heller!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte se att du berättar vilken dator det handlar om. Varför?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag kan inte se att du berättar vilken dator det handlar om. Varför?

Varför jag inte berättat det? Glömde helt enkelt bort det.
Den satt i en eee pc 1001px först, och den krånglade på exakt samma sätt i den datorn.
Ingenting ville fungera.
Testade även att sätta i den i en compaq cq71-110eo och visar fortfarande inge livstecken.
Har även precis kopplat in den i min stationära för att se om den kan hittas där.
Men den datorn ser/hittar den inte heller.

Permalänk
Medlem

trasig hd kanske, iom att du testat flera burkar

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ruzixaji:

Varför jag inte berättat det? Glömde helt enkelt bort det.
Den satt i en eee pc 1001px först, och den krånglade på exakt samma sätt i den datorn.
Ingenting ville fungera.
Testade även att sätta i den i en compaq cq71-110eo och visar fortfarande inge livstecken.
Har även precis kopplat in den i min stationära för att se om den kan hittas där.
Men den datorn ser/hittar den inte heller.

Då är ju disken trasig. Bara att skaffa ny.

Troligen har den väl kraschat och ätit upp alla lediga sektorer men styrkortet fungerar fortfarande, därför visar den 0/0.

Som alltid är det bästa att köra HD-tillverkarens diagnosprogram så får du ut exakt hur disken mår.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

trasig hd kanske, iom att du testat flera burkar

Skrivet av MultiMan:

Då är ju disken trasig. Bara att skaffa ny.

Troligen har den väl kraschat och ätit upp alla lediga sektorer men styrkortet fungerar fortfarande, därför visar den 0/0.

Som alltid är det bästa att köra HD-tillverkarens diagnosprogram så får du ut exakt hur disken mår.

Ah jag var orolig för att den kanske var det, bara att skaffa en ny helt enkelt!
Tack för hjälpen iaf.