Permalänk

Asus Dsl-N55U Telia problem

Jag har köpt ett Asus modem för att byta ut Telias smart router.
jag har hittat trådar där det står hur man ska göra.

Mitt problem är att när jag pluggat i DSL kabeln så lyser inte ADSL lampan på min Asus router. vad kan vara problemet?

Den blinkar dock ibland.

Permalänk
Medlem

Har du ringt in till Telia och bett dom brygga din "smart"?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk

jo den är bryggan sen en tid tillbaka då jag nu kör med en Dir-655 router. men den verkar vara för ostabil

Permalänk
Medlem

Enligt manualen så får den inte någon synk.

Jag antar att det fungerade med smarten, så hur har du kopplat in det? Använder du allt som följde med i paketet med splitter och kablar, eller blandar du med det som redan satt där innan?

Edit: för du har väl inte kopplat den från din bryggade smart?

Permalänk

Allt funkade innan åskan tog starten med sig idag.
men grejen är den att asusen köpte jag beggad dvs. jag fick bara själva routern och ström kabel. ingen splitter osv. tänkte jag kunde återanvända de som följde med smarten?

Permalänk

smarten är inte inkopplad.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hade skaffat en normal router och bryggat smarten i stället för att byta modemdelen som är väldigt bra i smarten, man får dessutom en ny om åskan är framme och dödar modemet och det verkar ju vara en risk där du bor.
Om Asusen är hel så behöver du kanske konfigurera adslanslutningen på den, men prova även utan filtret och kolla om det är skador på eventuella överspänniogsskydd i jacket om du har fått åskskador.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag får en ny smart hemskickad som du säger. Men det dröjer en vecka. Medans tänkte jag testa asusen då jag även upplever prestandan dålig i smart + dir655

Permalänk

Men om Telias kabel med grön, grå svart är hel. så ska väl den kabeln funka med asusen också?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av greddyfreddy:

Men om Telias kabel med grön, grå svart är hel. så ska väl den kabeln funka med asusen också?

Telias filter/kabel är ju även för att återföra iptele från smarten (eftersom den innehåller en ipteleadapter) till de analoga telefonerna så den har fler kopplingar än ett rent filter, men det går att prova utan filter om du endast har adsl inkopplat och inga telefoner.
Det händer ju att filtren skadas av åska så det kan ju vara värt att prova utan det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.