Parametrar att tänka på vid köp av bärbar dator.

Permalänk

Parametrar att tänka på vid köp av bärbar dator.

Har aldrig ägt en bärbar dator i hela mitt liv.... behöver lite hjälp med vad jag ska tänka på innan jag köper.

Tack på förhand!

Permalänk

Är inte så insatt, men tänk på att köpa nytt batteri när det gamla dött kan bli en liten chockupplevelse.

Edit: Förtydligande, det kan vara dyrt att köpa nytt batteri.

Permalänk
Medlem

de kostar ca 2000 kr att köpa ett nytt batteri har ja för mig var nog att testa bateriet på plats så kan du slippa denna otrevliga sak med slukörda batterier

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Bra batterier!
Kolla hur länge du kan köra burken.
Skärmen är viktig
Kolla så att det inte sitter en alldeles för seg hårddisk

Sen så måste du ju bestämma om du ska ha styrplatta eller pinne, och en del laptop's har ju båda

Permalänk
Inaktiv

både pekplatta och pinne är att föredra! sitter man med pekplattan för mycket kan man få ont i fingrarna! Men pekplattan är ändå oftast att föredra. tycker jag i alla fall

Permalänk
Avstängd

mitt batteri på min bärbara är så dött den kan bli, måste sätta den i väntläge för att kunna dra ut kontakten och flytta den inte värt att byta ens känns det som, använder inte den så ofta

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Jag kommer inte att använda den bärbara datorn till några spel. Dock kommer jag att spela mycket musik och se på film. Jag har bara hittat bärbara med 16bits audio.. Finns det någon med uttag till fram och bakhögtalare ?

Enligt mig så ska en bärbar också vara väldigt tyst.. Några ideer på modeller ?