Steam på extern hårddisk

Permalänk

Steam på extern hårddisk

Mod får ändra om tråden är felplacerad i forumet, osäker!

Hur som helst funderar jag på följande:

Sitter på ett ganska mediokert bredband, som inte lämpar sig för nedladdning av tunga filer (ex stora spel via steam), och har ingen möjlighet att skaffa något bättre/snabbare! Har dock tillgång till snabbt bredband på annan ort, där jag då kan ladda ner tyngre objekt!
Så, kan jag med hjälp av en extern hårddisk och steam ladda ner större spel på en dator, men spela dem på en annan?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja, det ska funka.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Conceptor:

Mod får ändra om tråden är felplacerad i forumet, osäker!

Hur som helst funderar jag på följande:

Sitter på ett ganska mediokert bredband, som inte lämpar sig för nedladdning av tunga filer (ex stora spel via steam), och har ingen möjlighet att skaffa något bättre/snabbare! Har dock tillgång till snabbt bredband på annan ort, där jag då kan ladda ner tyngre objekt!
Så, kan jag med hjälp av en extern hårddisk och steam ladda ner större spel på en dator, men spela dem på en annan?

Tack på förhand!

jadå, vet inte riktigt om steam gillar externa men annars kan du ju bara kopiera och klistra in dem i steamapps och sedan "installera" spelet så ser steam att det finns filer för spelet redan och så bör det fungera fin fint

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt att ladda ned spel på en annan dator, och sedan bara föra över filerna till din andra dator, så länge du vet vilka mappar det är som gäller(Steam\SteamApps\common).
Sedan installerar du bara som vanligt, där du då kommer att få upp något i stil med"Detecting al ready existing files", sedan är det bara att sätta igång att spela efter att Steam gjort klart verifikationen av filerna.

Permalänk

Okej, trodde inte det var möjligt i steam, men ska absolut testa det då!
Tack för detta