Permalänk
Medlem

Iphone 6 + Abonnemang?

tjenare! jag ska nu ha ett abonnemang pga mitt telenor är svin dåligt förlåt språket men det är sämst och söker ett som inte e så dyrt inte mer än 300kr månaden och det ska gå att spela på och obegränsad surf helst mer än 1 mbit/s i nerladdning. och jag ska ha en ny telefon också för min e sönder. tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Kan redan nu säga att obegränsad surf med max hastighet är svårt att hitta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Abonnemang med iPhone 6, Air eller vad den nu kommer heta...kommer du troligtvis få vänta på tills efter lansering.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxswe99:

tjenare! jag ska nu ha ett abonnemang pga mitt telenor är svin dåligt förlåt språket men det är sämst och söker ett som inte e så dyrt inte mer än 300kr månaden och det ska gå att spela på och obegränsad surf helst mer än 1 mbit/s i nerladdning. och jag ska ha en ny telefon också för min e sönder. tack för hjälpen.

Iphone 6 finns inte än och abonnemang med obegränsad sufr finns inte det heller om du ska ha ett "vanligt" abonnemang.
Är det endast Iphone 6 som är intressant så kan du ju återkomma när den är släppt!

Permalänk
Medlem

Har du tur kommer Tre släppa ett 10gb/månad(inga fria samtal/sms) med iphone 6 för 330kr. Men förmodligen kommer det bli lite dyrare än så och mer surf än 10gb kan du nog glömma, tyvär.

edit, tre surf max heter abonnemanget

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Tja!

Jag kör Prat 18 Med Obegrensad surf hos AllTele. 1MB/s Dock ligger den ofta runt 1,5MB/s Har alldrig nå¨gonsin fått under 1 MB/s i Speedtest när nätet inte används. Då det körst på Telias nät.

Spelar CS:GO Och battlefield 4 på det nätet sammtidigt som jag snackar skype och lyssnar på extream quality på spotify Med stabila 30-60 Ping och Har alldrig problem med att pingen hoppar eller att nätet dör!

Rekommenderar detta starkt. Hoppas detta är till Hjälp och lycka till!
Mvh Razmus

Visa signatur

Betalningsalternativ: Swish/Nordea

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Medlem

Jag rekomederar Tre. Hade Telesnor förut men dem tog ju och försämrade sina abb ganska hårt förra året.

Jag kör idag med Tre Total 1 GB + 50 GB dela data. Totalt 51 GB data och fria samtal + sms och mms. 398 kr per månad.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Jag rekomederar Tre. Hade Telesnor förut men dem tog ju och försämrade sina abb ganska hårt förra året.

Jag kör idag med Tre Total 1 GB + 50 GB dela data. Totalt 51 GB data och fria samtal + sms och mms. 398 kr per månad.

typ https://www.tre.se/privat/bredband/abonnemang/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxswe99:

1. Säker på iPhone? För om du vill komma billigt undan så är en iPhone (utgår ifrån senaste modellen) ett konstigt val då dessa brukar ligga över 300kr/mån, oavsett vilken operatör du väljer.
2. Obegränsad surf är det få som har, de har en väldigt hög mängd som de antagligen påstår ska räcka gott och väl, men inget är obegränsat just nu, och speciellt inte för 300kr/mån eller mindre.
3. Om du verkligen vill pressa priset så lågt i månaden, så kan jag rekommendera mecenat (studenrabatt) + Tele2. Jag köpte min S4 vid release på abonnemang hos Tele2 och betalar endast 269kr/mån, då är det förvisso med Tele2 Kompis som gäller och det som ingår där, men det är fortfarande rätt okej så länge man inte ringer som en galning Min räkning brukar iaf hamna på runt 300kr/mån efter x antal samtal mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallerazhan:

Tja!

Jag kör Prat 18 Med Obegrensad surf hos AllTele. 1MB/s Dock ligger den ofta runt 1,5MB/s Har alldrig nå¨gonsin fått under 1 MB/s i Speedtest när nätet inte används. Då det körst på Telias nät.

Spelar CS:GO Och battlefield 4 på det nätet sammtidigt som jag snackar skype och lyssnar på extream quality på spotify Med stabila 30-60 Ping och Har alldrig problem med att pingen hoppar eller att nätet dör!

Rekommenderar detta starkt. Hoppas detta är till Hjälp och lycka till!
Mvh Razmus

"Hastighet: 1 Mbit/s nedströms och 0,128 Mbit/s uppströms."

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Har du tur kommer Tre släppa ett 10gb/månad(inga fria samtal/sms) med iphone 6 för 330kr. Men förmodligen kommer det bli lite dyrare än så och mer surf än 10gb kan du nog glömma, tyvär.

Det kommer nog bli ganska rejält mycket dyrare än så...

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juckeyy:

Kan redan nu säga att obegränsad surf med max hastighet är svårt att hitta.

Det är inte svårt, det är omöjligt

Skrivet av vompen:

1. Säker på iPhone? För om du vill komma billigt undan så är en iPhone (utgår ifrån senaste modellen) ett konstigt val då dessa brukar ligga över 300kr/mån, oavsett vilken operatör du väljer.
2. Obegränsad surf är det få som har, de har en väldigt hög mängd som de antagligen påstår ska räcka gott och väl, men inget är obegränsat just nu, och speciellt inte för 300kr/mån eller mindre.
3. Om du verkligen vill pressa priset så lågt i månaden, så kan jag rekommendera mecenat (studenrabatt) + Tele2. Jag köpte min S4 vid release på abonnemang hos Tele2 och betalar endast 269kr/mån, då är det förvisso med Tele2 Kompis som gäller och det som ingår där, men det är fortfarande rätt okej så länge man inte ringer som en galning Min räkning brukar iaf hamna på runt 300kr/mån efter x antal samtal mm.

Jag ger 100kr i förhöjd avgift för min iPhone 5S 64GB och det högsta jag sett är 150kr

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

330kr för bara abonnemanget menar du såklart? Sen tillkommer kostnad för telefonen minst 150kr extra eftersom iPhone är en sådan dyrgrip.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

330kr för bara abonnemanget menar du såklart? Sen tillkommer kostnad för telefonen minst 150kr extra eftersom iPhone är en sådan dyrgrip.

Med tanke på att 5s bara har 29kr/månad i förhöjd avgift med det abonnemanget just nu så tror jag inte att det blir mer än 50kr/månad med iphone 6 om den inte har högre kontantpris än vad 5s har nu. Dock ingår ju inga samtal eller sms i det abonnemanget utan endast 10 GB surf.

Permalänk
Avstängd

Jag hade Telesnor men bytte pga täckningen var värdelös och dyra var dem med.
Bytte till Telia med deras Komplett Dela paket..betalar 329kr mån och får ringa, sms, mms till alla nät utan kostnad. Till detta ingick 6gb surf. Visserligen får jag dela dessa 6gb med min sambo men hon brukar ligga runt 1gb per månad så det räcker gott.
Telefonen blev en 5c. Ångrar lite att jag inte tog en 5s, men från att ha haft en iphone 4 (ej S) så är det som att byta en volvo mot en ferrari..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Med tanke på att 5s bara har 29kr/månad i förhöjd avgift med det abonnemanget just nu så tror jag inte att det blir mer än 50kr/månad med iphone 6 om den inte har högre kontantpris än vad 5s har nu. Dock ingår ju inga samtal eller sms i det abonnemanget utan endast 10 GB surf.

Okej, då är nog Tele2 inte så billiga längre :s Jämförde med min nuvarande telefon.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9