Permalänk
Medlem

Träningshörlurar

Hej, är på jakt efter nya lurar att använda när jag tränar, gym framför allt men kan även hända att jag springer då och då.

Mina krav är att de ska finnas mikrofon, play/paus knapp på sladden och helst volymkontroll också men inte ett måste.

Min budget är 1000kr inte en krona mer. Jag har en android telefon, har sett att de flesta lurar har "made for iphone/ipad/pod" och att då knapparna på sladden kan funka si och så, och det är ju inte så kul ifall det skulle rackla om man köper lurar för 1000kr.

Har testat In-Ear lurar, såna som följt med telefoner och har väldigt dåligt erfarenhet av dessa, då de bara faller ut ur mina öron, kanske inte är så med dyrare modeller eller så gör jag nånting fel?

TL;DR:

Hörlurar med mikrofon, play/paus knapp och helst volymkontroll men inget krav.
Budget max 1000kr.
Skeptisk till In-Ear då jag har dåligt erfarenhet av att dessa bara faller ur, men kanske funkar bra på dyrare modeller.
Jag har en android telefon.
Ska användas till gymträning och springa då och då.

Mvh
Simon

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk

Vissas öron är helt enkelt gjorde för In-Ear(you and me brother), men tyvärr är ju de bäst för träning, de stör minst och man blir inte så svettig om öronen som om man har over-ear. dom är ju en hel del under din budget men Koss Porta Pro är de bästa lurarna för träning passforsmässigt som jag har testat när jag sprungit, de sitter bra(iaf på mitt huvud) och de har förvånansvärt bra ljud för att vara så billiga.

Det finns en anledning till att de är en av de mest populära hörlurarna där ute, även fast de ser lite kalvkackiga ut på huvudet.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Jag vet att du skrev inte en krona mer än 1000kr.
Men dessa är de bästa träningslurarna jag haft.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1421588

Men bör finnas andra med liknande design på hörlurarna. Sitter kanonbra och man får även med ett armbandsfodral till telefonen.
Finns både till iPhone och Android.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SunQ:

Men bör finnas andra med liknande design på hörlurarna. Sitter kanonbra och man får även med ett armbandsfodral till telefonen.

Ger de mycket oljud från "fartvind" eller via kabelns rörelser ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har inte hört något när jag använt dom.
Inget som jag stört mig över iallafall.

De är dock inte helt slutna så det kommer in en del bakgrundsljud.
Men jag tycker om det då jag är så nyfiken och vill höra saker runt omkring mig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Mina mie2i (liknande lurar från bose) var jättesköna och helt ok ljud och sitter bra i öronen.

MEN

Mycket fartvindsljud (prova att cykla med dem) och de går sönder efter ungefär ett halvår och då går inte sladden att laga eftersom trådarna inuti är lackade och inte går att löda med. Jag misstänker att deras affärsidé är att man ska köpa ett nytt par lite då och då.

Sladden är alldeles för dålig kvalitet, köp något som håller.

Permalänk
Medlem

Är ute efter In-ear men med öronbygel, blåtand och stereo.
Någon som har bra tips för just träning, cyklar mest, därav blåtand (vill inte snurra in mig i en sladd ifall något händer).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zimbaa:

Någon som har bra tips för just träning, cyklar mest, därav blåtand (vill inte snurra in mig i en sladd ifall något händer).

Om man har telefonen fäst på cykeln eller liknande så går det att ha en lös blåtandsmottagare man har på kroppen för att slippa ifrån lite av kabelproblemen, typ Sony MW 1, den enheten kan dessutom spela musik oberoende av en telefon och man behöver inte använda de lurar som följer med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkan:

Hej, är på jakt efter nya lurar att använda när jag tränar, gym framför allt men kan även hända att jag springer då och då.

Mina krav är att de ska finnas mikrofon, play/paus knapp på sladden och helst volymkontroll också men inte ett måste.

Min budget är 1000kr inte en krona mer. Jag har en android telefon, har sett att de flesta lurar har "made for iphone/ipad/pod" och att då knapparna på sladden kan funka si och så, och det är ju inte så kul ifall det skulle rackla om man köper lurar för 1000kr.

Har testat In-Ear lurar, såna som följt med telefoner och har väldigt dåligt erfarenhet av dessa, då de bara faller ut ur mina öron, kanske inte är så med dyrare modeller eller så gör jag nånting fel?

TL;DR:

Hörlurar med mikrofon, play/paus knapp och helst volymkontroll men inget krav.
Budget max 1000kr.
Skeptisk till In-Ear då jag har dåligt erfarenhet av att dessa bara faller ur, men kanske funkar bra på dyrare modeller.
Jag har en android telefon.
Ska användas till gymträning och springa då och då.

Mvh
Simon

Kolla på Jabra Sport Wireless+ trådlösa hörlurar (Bluetooth) med in-ear men utan silikon på plupparna. Bra ljud, med headsetfunktioner och FM-radio om du vill det http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2175606

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ja jag har googlat på SIE2i, men knappfunktionerna verkar funka si och så till android, så jag vet inte om jag vågar testa när de gäller 1000kr...

Skrivet av OlleTheGreat:

Mina mie2i (liknande lurar från bose) var jättesköna och helt ok ljud och sitter bra i öronen.

MEN

Mycket fartvindsljud (prova att cykla med dem) och de går sönder efter ungefär ett halvår och då går inte sladden att laga eftersom trådarna inuti är lackade och inte går att löda med. Jag misstänker att deras affärsidé är att man ska köpa ett nytt par lite då och då.

Sladden är alldeles för dålig kvalitet, köp något som håller.

Har kollat på MIE2i också, dom verkade ju okej, men om dom är som du säger att dom går sönder efter ett halvår tänker jag ju inte köpa dom för de där priset, kostar dom sådär mycket vill man ju att dom håller tills man dör typ...

Några fler tips?

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Jag använder Bluebuds X på gym, cykling, etc: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=643484

De var till en början knepiga att lära sig att sätta in i öronen ordentligt, men när man lärt sig så sitter de väldigt bra, denna videon hjälpte mig:

För övrig inget negativt att säga, ljudet är bra, blåtands anslutningen pålitlig och batteritiden håller vad de lovar (ca. 8 timmar).