Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Back_Man:

Nu har min 520 fått 8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Lumia Cyan alltså? Enligt deras sida har den inte fått uppdateringen i alla fall, men de kanske är lite efter med att hålla sidan uppdaterad också.

Källa: http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-softw...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Lumia Cyan alltså? Enligt deras sida har den inte fått uppdateringen i alla fall, men de kanske är lite efter med att hålla sidan uppdaterad också.

http://www.nokia.com/se-sv/support/produkt/lumia520/softwareu...

Permalänk
Medlem

Min 1020 har fått den enligt hemsidan och den finns i Navifirm, men jag får den inte OTA, förmodligen för att jag har DP 8.1 update 1. Så jag la in via NSU, så nu har man DP 8.1, up 1 med Cyan. Cyan tillför inte alls lika mycket som upd1, det är ju 6307930/1520 som kan tillgodogöra sig mest. Men jag gillar de små pilarna i överkanten samt att man nu har gällande mjukvara.

En sak jag reagerar över är att det verkar rymmas lite mer på skärmen, för så var det inte innan. Inget bra för det var mer estetiskt innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Japp När jag vakna igår morse hitta den en mindre uppdatering, när den vart installerad kom 8.1 uppdateringen.

Permalänk

Är inte alls insatt i WP-världen men är redigt sugen på att prova något nytt och lämna Android åt sidan.

Vad finns det för info om kommande 830? Den tilltalar väldigt mycket utseendemässigt och jag är på jakt efter specs (har hittat semi-trovärdiga läckor). Vilka sidor gäller när det kommer till WP (tänk Swedroid för Android)?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag har en Lumia 920 Jag använder WhatsUp, alla bilder som jag får där hamnar även bland mina foton, varför? Jag hittar ingen inställnings för det.
Det gör ju inte så med Line.

Permalänk

Uppdaterade min mors Lumia 520 till WP 8.1 och nu ligger alla spelen inte under Spel längre utan på var sin plats i den alfabetiska listan. Kan man ändra det på något sätt?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Uppdaterade min mors Lumia 520 till WP 8.1 och nu ligger alla spelen inte under Spel längre utan på var sin plats i den alfabetiska listan. Kan man ändra det på något sätt?

I 8.1 ligger spel under spel och i applistan, går inte att ändra vad jag vet.

Permalänk
Skrivet av betan:

I 8.1 ligger spel under spel och i applistan, går inte att ändra vad jag vet.

Tack för svar! Riktigt korkat att ändra på det tycker jag applistan blir hur lång som helst som det är nu.

Visa signatur

Permalänk

Nu har HTC One med WP utannonserats! Tyvärr väldigt tyst kring eventuell internationell variant. Kanske är den helt exklusiv till Verizon, alternativt vill de bara hinna spela på exklusivitetskortet innan ytterligare information tillkommer. Synd, hade varit väldigt kul att veta om den kommer släppas snart här.

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Riktigt korkat att ändra på det tycker jag applistan blir hur lång som helst som det är nu.

Samtidigt är det nog ganska bra så att folk som är vana att spelen syns bland appar (Ios och Android) enkelt finner spelen även i wp. De kanske borde fixat så att det är valbart, men å andra sidan vänjer man sig fort och man kan ju använda sökningen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Samtidigt är det nog ganska bra så att folk som är vana att spelen syns bland appar (Ios och Android) enkelt finner spelen även i wp. De kanske borde fixat så att det är valbart, men å andra sidan vänjer man sig fort och man kan ju använda sökningen.

Jag tycker inte det är bra. Har man många spel får man femtielva sådana i app listan tycker det är otroligt korkat faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är bra. Har man många spel får man femtielva sådana i app listan tycker det är otroligt korkat faktiskt.

Jo jag förstod vad du tyckte. Jag kom med en trolig förklaring varför de gjort så. Jag tyckte också det blev jobbigt i början men efter några dagar var det inget jag funderade mer över. Jag använder ändå bokstavssökning oftast och det jag använder ofta har jag på startskärmen. Men vi får förhoppningsvis ett alternativ att ta bort det från listan om man vill i någon uppdatering.
Men du kan ju alltid lägga en röst på deras hemsida som jag gjorde. Når det tillräckligt högt blir det högre prio
Edit Glömde länka. http://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-sugge...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Att inte ha spelen i applistan har jag tyckt varit korkat från dag ett.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag förstod vad du tyckte. Jag kom med en trolig förklaring varför de gjort så. Jag tyckte också det blev jobbigt i början men efter några dagar var det inget jag funderade mer över. Jag använder ändå bokstavssökning oftast och det jag använder ofta har jag på startskärmen. Men vi får förhoppningsvis ett alternativ att ta bort det från listan om man vill i någon uppdatering.
Men du kan ju alltid lägga en röst på deras hemsida som jag gjorde. Når det tillräckligt högt blir det högre prio

Jo det är klart. Ett alternativ där man får välja själv som du säger hade varit något.

Skrivet av Rattnalle:

Att inte ha spelen i applistan har jag tyckt varit korkat från dag ett.

Varför ha spelen i applistan när spelappen finns med alla spelen samlade? Förstår inte varför de gjort såhär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför ha spelen i applistan när spelappen finns med alla spelen samlade? Förstår inte varför de gjort såhär.

Varför behöva leta på olika ställen efter installerade appar? Att det blir flera skärmar med appar under en bokstav är möjligtvis ett problem om man verkligen har massor men det är ju inte som om du får iPhoneproblemet med femton hemskärmar direkt.

Men valfrihet vore förstås bäst som alltid.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Ny update ute. (8.10.14157.200)

Permalänk
Skrivet av Paracetamol:

Nu har HTC One med WP utannonserats! Tyvärr väldigt tyst kring eventuell internationell variant. Kanske är den helt exklusiv till Verizon, alternativt vill de bara hinna spela på exklusivitetskortet innan ytterligare information tillkommer. Synd, hade varit väldigt kul att veta om den kommer släppas snart här.

Den kommer internationellt och även till AT&T i USA.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Enligt Nokias supportsida är Cyan släppt för Lumia 920 nu. Kanske man får dowgradea till 8.0 ikväll då...

Permalänk

Å andra sidan är det inte så spännande då man redan kör DP 8.1 med alla uppdateringar men ser fram emot de extrainställningarna för ljusstyrkan på skärmen. Förstod att man kan justera 'Automatisk' läget så att det i snitt är ljusare eller svagare. Tycker min skärm alltid är lite för mörk då den är på automatiskt.

Permalänk
Medlem

Morsan störde sig på att kalendern inte var på svenska, har det blivit något fel med uppgraderingen eller liknande, eller finns den inte på svenska?

Permalänk
Medlem

Min visar på svenska.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Är en Lumia 520 med Cyan/8.1, något tips på hur man kan åtgärda det? Är ju ett inbyggt program. Enda som verkar fela.

Permalänk
Medlem

Har ingen aning. Har en Lumia 1320 och har uppgraderat den till 8.1

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om jag fattat rätt, men har en 920 och försöker få Live folders och fungera, men kan inte flytta över någon live tile över en annan för att gruppera. Tiles knuffas bara bort.
Är det i denna uppdatering Live folder finns med eller kommer det en till?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Vet inte riktigt om jag fattat rätt, men har en 920 och försöker få Live folders och fungera, men kan inte flytta över någon live tile över en annan för att gruppera. Tiles knuffas bara bort.
Är det i denna uppdatering Live folder finns med eller kommer det en till?

Det beror på vilken uppdatering du syftar med "denna uppdatering".

Live folders kom i Update 1 till 8.1, går än så länge endast att få via DP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det beror på vilken uppdatering du syftar med "denna uppdatering".

Live folders kom i Update 1 till 8.1, går än så länge endast att få via DP.

Syftade på 8.1 som dök upp idag.
Förklarar saken varför jag inte skapa Live folders då jag inte kör DP.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Är inte alls insatt i WP-världen men är redigt sugen på att prova något nytt och lämna Android åt sidan.

Vad finns det för info om kommande 830? Den tilltalar väldigt mycket utseendemässigt och jag är på jakt efter specs (har hittat semi-trovärdiga läckor). Vilka sidor gäller när det kommer till WP (tänk Swedroid för Android)?

WPCentral är det som gäller!

Finns inte så jätte mycket info om 830, de kommer antagligen mer nu i början av september (5-10:e) när de har det där uppvisningsgrejen ^^

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Morsan störde sig på att kalendern inte var på svenska, har det blivit något fel med uppgraderingen eller liknande, eller finns den inte på svenska?

Kalendern är på engelska för mig också, kör 520 8.1 cyan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ploppsan:

Min visar på svenska.

Skrivet av Back_Man:

Kalendern är på engelska för mig också, kör 520 8.1 cyan.

Gå in på "språk", långtryck på "Svenska" och sedan "flytta upp".

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround