Permalänk
Medlem

Molex på Crosshair Iv Extreme.

Hallå där allesammans, vet att ni saknat alla trevliga trådar jag skapar.:up:
Nåväl, jag satte ihop min polares dator ikväll som består av min före detta rigg.
Och då finns det två molex-ingångar för ström. Jag vet ej var elen från dom tar vägen någonstans.
Min polare kör med ett HD-6970. Och jag anslöt den ena molex-ingången. Tyvärr glömde jag den andra och när jag såg den så var datorn nästan helt färdigmonterad.
Så kommer det fungera ändå? Eller måste jag riva upp hela bygget bara för att ansluta den sista molex-kontakten?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hallå där allesammans, vet att ni saknat alla trevliga trådar jag skapar.:up:
Nåväl, jag satte ihop min polares dator ikväll som består av min före detta rigg.
Och då finns det två molex-ingångar för ström. Jag vet ej var elen från dom tar vägen någonstans.
Min polare kör med ett HD-6970. Och jag anslöt den ena molex-ingången. Tyvärr glömde jag den andra och när jag såg den så var datorn nästan helt färdigmonterad.
Så kommer det fungera ändå? Eller måste jag riva upp hela bygget bara för att ansluta den sista molex-kontakten?

Du bör nog öppna upp liket igen

Borde inte ta allt för lång tid!
Vi älskar dina trådar. Saknar dig i surgubbsklubben, kom på fika vettja!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Det fungerar bra ändå. Molex-kontakterna ifråga är till för strömförsörjning då flera grafikkort används och extrem överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hallå där allesammans, vet att ni saknat alla trevliga trådar jag skapar.:up:
Nåväl, jag satte ihop min polares dator ikväll som består av min före detta rigg.
Och då finns det två molex-ingångar för ström. Jag vet ej var elen från dom tar vägen någonstans.
Min polare kör med ett HD-6970. Och jag anslöt den ena molex-ingången. Tyvärr glömde jag den andra och när jag såg den så var datorn nästan helt färdigmonterad.
Så kommer det fungera ändå? Eller måste jag riva upp hela bygget bara för att ansluta den sista molex-kontakten?

Ingra problem, PCIe ska enligt spec kunna leverera 75w till instickskort. Men vid ett stort antal kort och/eller andra enheter kan det behövas mer ström till dem för att systemet inte ska bli instabilt. Moderkortet i fråga är iden klassen där det finns en risk för ett stort antal grafikkort och har därför extratintag för ström. Men dessa behövs då bara om du kör med flera grafikkort och/eller overklockning.

Se Zcenicx tråd för mer ingående förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Du bör nog öppna upp liket igen

Borde inte ta allt för lång tid!
Vi älskar dina trådar. Saknar dig i surgubbsklubben, kom på fika vettja!

Ok, har nu förstått att dom används av dom som sätter in en hög med grafikkort. Det är 5st PCI-E ingångar så det har nog sin förklaring.
Gött att höra.:D
Haha, ah lätt, jag får komma förbi.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!