aC1750 och TP-link powerline extertender

Permalänk
Medlem

aC1750 och TP-link powerline extertender

Har försökt köra ett TP-link 4220 kit mot min router. Som alltså går via elledningen.
Det funkar bra nån dag sen dör uppkopplingen och man få starta om.
Vet inte om det beror på routern eller Tp-linken, men kanske nån har nåt tips på nån inställning som behöver ändras?

Anledningen till att jag kompletterat med TP-linken är att jag behöver få ut en nätverkskabel till Viasatburken till tvn som står långt från routern. Hade tänkt mig att också på köpet kunna stärka upp det trådlösa i samma rum som är ganska svagt.
Vill att allt ska gå i samma nätverk så att man kan komma åt de olika delarna varsomhelst.
Är jag kanske ute och cyklar när jag vill köra tvn genom routern?
Har fiber in i huset där tv och internet går.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bsba:

Har försökt köra ett TP-link 4220 kit mot min router. Som alltså går via elledningen.
Det funkar bra nån dag sen dör uppkopplingen och man få starta om.
Vet inte om det beror på routern eller Tp-linken, men kanske nån har nåt tips på nån inställning som behöver ändras?

Anledningen till att jag kompletterat med TP-linken är att jag behöver få ut en nätverkskabel till Viasatburken till tvn som står långt från routern. Hade tänkt mig att också på köpet kunna stärka upp det trådlösa i samma rum som är ganska svagt.
Vill att allt ska gå i samma nätverk så att man kan komma åt de olika delarna varsomhelst.
Är jag kanske ute och cyklar när jag vill köra tvn genom routern?
Har fiber in i huset där tv och internet går.

Hej,

Powerlines brukar vara lite kinkiga när elledningarna i huset är gamla och om pluggarna sitter på olika faser. Om du har kvar hemtelefonuttagen och om det sitter uttag nära både TVn och routern så kan du dra en nätverkskabel genom de kabelrören i väggen. http://www.nordichardware.se/Natverk/dra-nerk-hemma.html?star...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för tipset.
Dessvärre så sitter de inte i närheten av tvn, dörrar som ska passeras.
Elledningarna är ca 25 år gamla, så de är ju inte lastgamla, Vet inte om de ligger på samma fas nu, får testa det, fast svårt att göra något åt om det inte är så.