Permalänk
Medlem

Vattenkylt Nod 804

Så nu ger ja mig på en mATX burk och efter mycket kollande höger o vänster så valde ja åter igen en Fractalburk, en Nod 804, och vad kan man säga om detta !! jo F*N va trångt de kan vara jag är van att skruva i en Corsair cub 540.. så ja det var mycket mindre.

Nu ska ja ge alla som ger sig in på detta för första gången en "varning" TÄNK igenom allt ordentligt före ni börjar skruva in allt. Det är allt från att dra slangar till passform osv, se till att han extra nipplar för hörnen är jobbigare

Låda:
Fractal Nod804

Vad har jag i lådan ??!!
Mobo : Msi Z97M Gaming
Processor: i7 4770k
Ram: 16gig Corsair Vengeance 1600mhz
Grafik: Evga 780 sc acx
Nätagg: Evga 750w supernova

Vattenkylningen:
Nipplar: BARA ek
Radiator (bak): EK CoolstreamRAD pe 240 dual
Radiator (fram): Blackice 240
Vattenblock cpu: Ek Supremacy
Vattenblock gpu: EK-FC Titan SE Actetal+Nickel

Fläktar:
4st Corsair Air series SP120 High Performance
1st Corsair Air series AF120

Vattenkylt Nod 804

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Vad är det för extern enhet du har uppepå nätaggregatet? Ljudkort? Känns ju inte så jättelyckat med ett sådant bara ditställt rent spontant.. Hur har du löst det med anslutningar? Har du satt fast det ordentligt?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Vad är det för extern enhet du har uppepå nätaggregatet? Ljudkort? Känns ju inte så jättelyckat med ett sådant bara ditställt rent spontant.. Hur har du löst det med anslutningar? Har du satt fast det ordentligt?

Det är en fläktkontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Det är en fläktkontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, då är jag med!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan, hur lyckas du ens ta sådana korrupta bilder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Fotar du med en potatis? xD

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Verkar som om din kamera har en dålig slutare eller att du har för snabb slutartid för att blixten ska hinna med (max 1/200 recommenderas) alternativt har du några trasiga segment på hårddisken där du sparar bilderna. Testa med en långsammare slutartid om du använder blixt (Under 1/200, 1/250 om kameran klarar high sync speed), funkar det inte så testa att spara bilderna på en annan hårddisk och om det inte löser sig så är det kameran eller slutaren i kameran som behöver bytas.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att förstå varför folk väljer att vattenkyla 780, kortets OC begränsningar slår in långt före temperatur problem med orginalkylaren så vad är vitsen ?
Är det för att det ska se ballt ut eller bara för att hela systemet ska vara kylt med vatten ?

I dont get it, någon förklara

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Men å andra sidan, hur lyckas du ens ta sådana korrupta bilder?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rawet:

Fotar du med en potatis? xD

Skrivet av DachmanX:

Verkar som om din kamera har en dålig slutare eller att du har för snabb slutartid för att blixten ska hinna med (max 1/200 recommenderas) alternativt har du några trasiga segment på hårddisken där du sparar bilderna. Testa med en långsammare slutartid om du använder blixt (Under 1/200, 1/250 om kameran klarar high sync speed), funkar det inte så testa att spara bilderna på en annan hårddisk och om det inte löser sig så är det kameran eller slutaren i kameran som behöver bytas.

Fotona ser bra ut på min dator och dom blir bara helt CP när jag laddar upp dom här på Sweclockers :S men ja ska ta nya när ja hittar vår s***ns kamera !!

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hjälp mig att förstå varför folk väljer att vattenkyla 780, kortets OC begränsningar slår in långt före temperatur problem med orginalkylaren så vad är vitsen ?
Är det för att det ska se ballt ut eller bara för att hela systemet ska vara kylt med vatten ?

I dont get it, någon förklara

Ja valde att vattenkyla kortet 1: för ja tänkte klocka skiten ur det 2: för att få bort fläktljudet från det 3: ja ville helt enkelt vattenkyla skiten

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T