Autocomplete funktion likt Dreamweaver - Vilket program (OSX)?

Permalänk
Medlem

Autocomplete funktion likt Dreamweaver - Vilket program (OSX)?

Förut satt jag med Dreamweaver när jag började lära mig HTML/CSS. Men jag har testat några olika (kommer inte riktigt ihåg vilka) och det är inte samma smidiga funktion som hos Dreamweaver.

Eller så förstår jag bara inte hur man ställer in det i respektive program.

T.ex om jag skriver <html> så skapas automatiskt en </html> tagg. Skriver jag <div id="header"> och i ögonblicket när jag stänger den taggen så skapas en </div> tagg.
Dessutom vill jag ha förslag på olika "koder". Alltså att rullmenyn som ger förslag hela tiden ändras beroende på vad jag skriver.

skriver jag <d så kommer div vara en av dom som hoppar upp i rullmenyn.

Kanske lite för mycket text för en simpel sak. Men t.ex i Smultron som jag testar nu lyckas jag inte göra så.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

WebStorm är den absolut bästa IDEn för webbutveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

WebStorm är den absolut bästa IDEn för webbutveckling

Tack för tipset.

Eftersom du säger webbutveckling antar jag att PHP ska fungera utmärkt.

För det är HTML/CSS, JavaScript och PHP som ska skrivas.

Helt otroligt att man kan kalla notepad++ för något bra enligt mig. Eller så har jag missat något totalt.
Enligt mig så är autocomplete ett måste om man vill att det ska gå undan. Jag har testat autocomplete funktionen i notepad++ men den funkar ju knappt.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Annars har du ju Eclipse. Tycker jag fungerar för det mesta jag gör.