Permalänk
Medlem

Kontors Hörlurar

Tjenare allihopa
Jobbar på kontor, och vi ska snart flytta så att dem allra flesta ska sitta i öppna Landskap.
Undrar därför efter ett par Hörlurar som inte låter så mycket utåt med har grymt ljud. (ifall man hamnar brevid någon som blir lack av att man har högt ljud).
Pris spelar såklart roll.
men 1000-2000 kan vi sätta lappen mellan.
Slutna hörlurar helst.
Kom gärna med flera förslag

Sitter just nu med Razer Carcharias.

MVH
Fezix

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skulle rekommendera VISO HP50 från NAD. http://www.hifiklubben.se/Products/nad-viso-hp50-horlur-61534/. Är själv väldigt nöjd med dem och man slipper ha en portabel förstärkare med sig. Isolerar också ljud ganska bra, inte som hörselskydd såklart men mycket bättre än vanliga hörlurar. Sen finns ju också in-ear lurar men personligen tycker jag det blir jobbigt efter några timmar så jag föredrar vanliga slutna framför sådana.

Permalänk
Medlem

Finns det utrymme för dem i budgeten verkar det ju som riktiga höjdarlurar. Titta bara på http://www.innerfidelity.com/content/i-love-these-headphonest...

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBoX:

Hej!

Jag skulle rekommendera VISO HP50 från NAD. http://www.hifiklubben.se/Products/nad-viso-hp50-horlur-61534/. Är själv väldigt nöjd med dem och man slipper ha en portabel förstärkare med sig. Isolerar också ljud ganska bra, inte som hörselskydd såklart men mycket bättre än vanliga hörlurar. Sen finns ju också in-ear lurar men personligen tycker jag det blir jobbigt efter några timmar så jag föredrar vanliga slutna framför sådana.

Hmm, lite dyra dock och hur är passformen? då dem är så runda där uppe ( ingenanning om vad det heter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Finns det utrymme för dem i budgeten verkar det ju som riktiga höjdarlurar. Titta bara på http://www.innerfidelity.com/content/i-love-these-headphonest...

Det är samma som RaBoX länkade.
Men jag har svårt att säga ifall dem är prisvärda, känns lite för dyra! men vem vet! kanske får eargasm då man använder dessa.

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 eller Audio Technica ATH-M50x är värda att kolla in.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag sitter med Bose QuietComfort 15 (just nu faktiskt) på jobbet, och dess noice canceling funktion är helt magisk.
Ljudbilden är enormt bra också, men om du skall sitta i kontorslandskap är nog QC15 ditt val!

Kolla min post här där jag, igen, talar gott om QC15.
#14933235

Är kanske precis för dyra, men jag ångrar inte en sekund att jag ut ut de ~2500kr de kostade. Använder dem VARJE dag!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ett par prisvärda in-Ear för en billig peng! Jag använder dem hela dagar utan några problem, men det är väl personligt.

Yamaha EPH-100

http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar/in-e...

Recension ifrån SC
http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1131219-yamaha-eph-1...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av phlopydisk:

Ett par prisvärda in-Ear för en billig peng! Jag använder dem hela dagar utan några problem, men det är väl personligt.

Yamaha EPH-100

http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar/in-e...

Recension ifrån SC
http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1131219-yamaha-eph-1...

Sant, TS har inte angivit om han föredrar att ha on-ear, over-ear eller in-ear.

Vilka preferenser har du ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fezix:

Hmm, lite dyra dock och hur är passformen? då dem är så runda där uppe ( ingenanning om vad det heter).

Jag har inte haft problem med passformen men det kan ju skilja från person till person. Jag skulle rekommendera att prova de i butik eftersom de ändå kostar en slant. Då kan du ju också testa om du gillar ljudet.

Skrivet av Fezix:

Det är samma som RaBoX länkade.
Men jag har svårt att säga ifall dem är prisvärda, känns lite för dyra! men vem vet! kanske får eargasm då man använder dessa.

Ljudet är väldigt balanserat och kanske något "varmt". Inte det här vassa diskanterna som vissa lurar har. Det är också lite rum i ljudbilden vilket jag tycker trevligt. Det är också ganska bra isolering vilket gör att man faktiskt hör vad man lyssnar på samt att andra inte hör. Det är inte extrem detalj i ljudet men bättre än vanliga lurar och bra för klassen och det priset skulle jag ändå säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag sitter med Bose QuietComfort 15 (just nu faktiskt) på jobbet, och dess noice canceling funktion är helt magisk.
Ljudbilden är enormt bra också, men om du skall sitta i kontorslandskap är nog QC15 ditt val!

Kolla min post här där jag, igen, talar gott om QC15.
#14933235

Är kanske precis för dyra, men jag ångrar inte en sekund att jag ut ut de ~2500kr de kostade. Använder dem VARJE dag!

Provade dessa på netonnet och de sitter riktigt bra har jag för mig, noice caneling är verkligen underbart!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av LudvigLindell:

Provade dessa på netonnet och de sitter riktigt bra har jag för mig, noice caneling är verkligen underbart!

Sitter som en Gud, låter som en kung!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Audio Technica ATH-M50 eller Audio Technica ATH-M50x är värda att kolla in.

Audio Technica ATH-M50x ska jag kolla på, Dem ser sköna ut men frågan är ljudet.

Skrivet av andreas_dock:

Jag sitter med Bose QuietComfort 15 (just nu faktiskt) på jobbet, och dess noice canceling funktion är helt magisk.
Ljudbilden är enormt bra också, men om du skall sitta i kontorslandskap är nog QC15 ditt val!

Kolla min post här där jag, igen, talar gott om QC15.
#14933235

Är kanske precis för dyra, men jag ångrar inte en sekund att jag ut ut de ~2500kr de kostade. Använder dem VARJE dag!

Dessa verkar ju vara riktigt goa och det är som du säger du använder dem varje dag och 2500 spänn kanske inte gör så jävla mycket då.
ska ta och försöka testa dessa också irl och hoppas på det bästa.

Skrivet av phlopydisk:

Ett par prisvärda in-Ear för en billig peng! Jag använder dem hela dagar utan några problem, men det är väl personligt.

Yamaha EPH-100

http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar/in-e...

Recension ifrån SC
http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1131219-yamaha-eph-1...

Det är som andreas_dock nämner, jag har inte sagt vad jag vill ha för typ av hörlurar (in-ear osv)
Men köpte ett par in-Ear medans jag pluggade för 1000 spänn, höll I ett år då jag tog av mig dem, slängde dem i väskan och misshandlade dem typ.
inte för att det kanske blir det slitaget på ett kontor så har jag aldrig haft in-ear i örat mer än max 2 timmar /per gång
Slutna är det jag använder mest, aldrig haft on-ear bara provat några plastiga som fick mig att tycka att det var skit.

Så fick en del fler förslag men har absolut inte bestämt mig, folk får gärna komma med fler förslag

Permalänk
Medlem

Vilken typ av musik gillar du och vilken del av musiken är viktigast för dig?
Balans
bra bas
mellanregister
diskant
engerande och roliga eller exakta?

Jag köpte VISO HP50 efter att de blivit så väl omtakade av många, men jag lämnade tillbaka mina. Rum-simuleringen tyckte jag lät lite för "fake". Kom inte alls in i dem och gillade inte ljudet :S
Kan dock meddela att de sitter skönt på huvudet, har bra kvalitet och är lättdrivna. Så det är till att lyssna på dem skulle jag säga
Om du vill ha stora over-ear som låter bra tycker jag du kan kolla in AKG-550 eller avarterna av dessa lurar. Sitter skönt, passar för att sitta stilla, är slutna så de håller inne ljudet, har trots sin slutna konstruktion ett tämligen öppet ljud. Kostar i dagsläget mindre än hälften av vad jag gav för mina när de släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fezix:

Audio Technica ATH-M50x ska jag kolla på, Dem ser sköna ut men frågan är ljudet.

Beroende på vilken typ av ljud och musik du gillar så är dom ett par av dom absolut bästa i klassen.
http://www.ljudochbild.se/test/audio-technica-ath-m50x

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Fezix:

Dessa verkar ju vara riktigt goa och det är som du säger du använder dem varje dag och 2500 spänn kanske inte gör så jävla mycket då.
ska ta och försöka testa dessa också irl och hoppas på det bästa.

Jo men det är som med min tv...
Jag har fjolårets toppmodell från Samsung, köpte den nu och då var den "billig", alltså bara 15.000, från tidigare 32.000...
Hade nog aldrig lagt 25 eller mer på en tv, men snåla och bara betala för att få störst yta har jag lagt ner.

Lägg gärna extra pengar på det som du tänker använda ofta för att få bra kvalitet.
Att ha en tv som man kanske tittar på minst 1-2 timmar varje kväll i flera år, då är 15000 ingenting, samma sak med en datorskärm eller mobiltelefon.
Låt de sakerna som du planerar att använda MYCKET, att få kosta lite.
Det är ofta inte bara "för att" priset är lite högre...

Ja märken kostar, men det är inte hela sanningen.

Köp bra grejer från början så slipper man krångla och byta / köpa nytt efter ett tag för man bara vart halv-nöjd. ;/

Edit; Lektion i grammatik

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jo men det är som med min tv...
Jag har fjolårets toppmodell från Samsung, köpte den nu och då var den "billig", alltså bara 15.000, från tidigare 32.000...
Hade nog aldrig lagt 25 eller mer på en tv, men snåla och bara betala för att få störst yta har jag lagt ner.

De saker du använder mycket, får kosta lite.
Att ha en tv som man kanske tittar på minst 1-2 timmar varje kväll i flera år, då är 15000 ingenting, samma sak med en datorskärm eller mobiltelefon.
Låt de sakerna som du planerar att använda MYCKET, att få kosta lite.
Det är ofta inte bara "för att" priset är lite högre...

Ja märken kostar, men det är inte hela sanningen.

Köp bra grejer från början så slipper man krångla och byta / köpa nytt efter ett tag för man bara vart halv-nöjd. ;/

Edit; Ev stavfel pga min mobil

Eller rättare sagt; lägg gärna extra pengar på det som du tänker använda ofta för att få bra kvalitet. Det kan ju tolkas väldigt fel med meningen "de saker du använder mycket, får kosta lite" ;).

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av markander:

Eller rättare sagt; lägg gärna extra pengar på det som du tänker använda ofta för att få bra kvalitet. Det kan ju tolkas väldigt fel med meningen "de saker du använder mycket, får kosta lite" ;).

Haha, ja det var så jag menade

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •