Ljudkort med högtalare och hörlurar?

Permalänk
Medlem

Ljudkort med högtalare och hörlurar?

Tjenna skulle behöva lite hjälp att koppla in mina hötalare/hörlurar i mitt ljudkort.

Har kopplat mina hörlurar till det första jacket som visas på bilden. Men jag kan inte hitta någon "playback device" för jacket som visar högtalare på bilden.

Visst borde det fungera att ha två olika ljudkällor på mitt ljudkort ? Är förövrigt ett creative sound blaster fatal1ty.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maarlow:

Tjenna skulle behöva lite hjälp att koppla in mina hötalare/hörlurar i mitt ljudkort.

Har kopplat mina hörlurar till det första jacket som visas på bilden. Men jag kan inte hitta någon "playback device" för jacket som visar högtalare på bilden.

Visst borde det fungera att ha två olika ljudkällor på mitt ljudkort ? Är förövrigt ett creative sound blaster fatal1ty.

http://i.imgur.com/2gPwBed.png

Inte utan nåt specialprogram som meckar med ljudströmmarna, nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Inte utan nåt specialprogram som meckar med ljudströmmarna, nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Men om man kollar på Speaker Properties så har man ju Front/Rear jack. Rear är ju dit jag kopplat hörlurarna, Front är ju om man kopplar sladdarna fron chassit till dess ljudingångar.

Så det borde ju finnas ytterligare en "Device" för jacket som är markerat högtalare... Eller har jag missuppfattat?

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Men om man kollar på Speaker Properties så har man ju Front/Rear jack. Rear är ju dit jag kopplat hörlurarna, Front är ju om man kopplar sladdarna fron chassit till dess ljudingångar.

Så det borde ju finnas utliggare en "Device" för jacket som är markerat högtalare... Eller har jag missuppfattat?

Front eller rear jack är samma sak oftast. Rear jacket brukar man koppla högtlare till och när man kopplar in något i front jacket mutas ljudet i rear jacket.

Om du använder SPDIF brukar övriga kanalre mutas också.

Vet inte om det är det du efterfrågar...

Permalänk

Du har väl flera 3,5 jack för att koppla in surround inte hörlurar + högtalare? Måste vara andra poler i kontakten eftersom det är en kanal bara antar jag. Ingen aning egentligen dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maarlow:

Men om man kollar på Speaker Properties så har man ju Front/Rear jack. Rear är ju dit jag kopplat hörlurarna, Front är ju om man kopplar sladdarna fron chassit till dess ljudingångar.

Så det borde ju finnas ytterligare en "Device" för jacket som är markerat högtalare... Eller har jag missuppfattat?

Det är för att få fler devices du behöver mecka med tredjepartsprogram. Virtual Audio Cable ska nog kunna fixa biffen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Du har väl flera 3,5 jack för att koppla in surround inte hörlurar + högtalare? Måste vara andra poler i kontakten eftersom det är en kanal bara antar jag. Ingen aning egentligen dock.

Det brukar alltid vara två kanaler per jack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Du har väl flera 3,5 jack för att koppla in surround inte hörlurar + högtalare? Måste vara andra poler i kontakten eftersom det är en kanal bara antar jag. Ingen aning egentligen dock.

Skrivet av oyegie:

Det brukar alltid vara två kanaler per jack.

Här är en bild ifrån manuallen säger inte mig så mycket men ni kanske förstår bättre...

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Här är en bild ifrån manuallen säger inte mig så mycket men ni kanske förstår bättre...

http://i.imgur.com/EBqMxo1.png

Sålänge man fattar engelska så är det ganska lätt att förstå sig på om man nu inte är helt grön på ljud.
Det står ju tydligt vad varje jack skall användas till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Sålänge man fattar engelska så är det ganska lätt att förstå sig på om man nu inte är helt grön på ljud.
Det står ju tydligt vad varje jack skall användas till.

Haha jag är ganska grön på ljud. Men på linje 5 borde jag väl kunna koppla in mina högtalare vad jag förstått det som ?

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Haha jag är ganska grön på ljud. Men på linje 5 borde jag väl kunna koppla in mina högtalare vad jag förstått det som ?

Precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Ah. Löste det nu, man skulle gå in i deras mjukvara och ändra källa... det här va ju lite pinsamt.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Ah. Löste det nu, man skulle gå in i deras mjukvara och ändra källa... det här va ju lite pinsamt.

inget pinsamt med att lära sig något! Se det som att du kom över en tröskel som djäklades helt enkelt! Kul att höra att du löste det. och tänk på att det mesta är lätt - när man väl lärt sig hur det fungerar