Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SweMerlin:

Det enda "mönster” som finns är att [med viss modifikation] vartannat OS från MS suger och vartannat är acceptabelt.

Ja det är ju det som är lite skrämmande, 7 bra, 8 suger, 9 ? (hmm... borde blivit bra) hopp till 10 som suger ...?
Den som lever får se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Mac OS nej, använder ett SteelSeries 6G V2 till Win 7

Vad är problemet?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Entusiast

Windows 8.1 har vunnit över mig från Windows 7. Den enda stora skillnaden är ju startmenyn. Jag har dock insett att jag inte använder den till något annat än att "sök-starta" program och att öppna mappar. 8.1 klarar den där sök-starten precis lika bra som 7an, och eftersom jag nu känner till [win]+[e] så är mappöppningen fixad.
Jag föredrar fortfarande startmenyn över Modern UI men saknar inte den.

I övrig är Windows 8.1 väldigt likt 7an, men med en massa småförbättringar som man inte tänker på för än man sitter vid Windows 7 igen.
_______

Skrivet av Tauri:

Mac OS nej, använder ett SteelSeries 6G V2 till Win 7

Ja valet att ta bort den windowsknappen man använder är något jag inte förstår. Det går dock att göra något åt det, vilket jag gjorde. (Edit: varning för rörigt galleri!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ja valet att ta bort den windowsknappen man använder är något jag inte förstår. Det går dock att göra något åt det, vilket jag gjorde. (Edit: varning för rörigt galleri!)

HAHAHAHA!

Typ;

  1. *Köper Windows 8*

  2. *Kommer hem och installerar*

  3. "Fuck, nu måste jag bygga om hela tangentbordet för att kunna utnyttja Windows 8 fullt ut"

I det fallet hade jag nog helt enkelt bara köpt ett annat tangentbord.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Entusiast
Skrivet av enoch85:

HAHAHAHA!

Typ;

  1. *Köper Windows 8*

  2. *Kommer hem och installerar*

  3. "Fuck, nu måste jag bygga om hela tangentbordet för att kunna utnyttja Windows 8 fullt ut"

I det fallet hade jag nog helt enkelt bara köpt ett annat tangentbord.

"Skapad: 2011-12-02 21:49"
Den modden gjordes medan Windows 8 fortfarande var under utveckling och hade inget med det att göra. Du vet, den knappen var användbar i Windows 7 med. Jag är inte den som ger upp och köper nytt bara för att saker trilskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

"Skapad: 2011-12-02 21:49"
Den modden gjordes medan Windows 8 fortfarande var under utveckling och hade inget med det att göra. Du vet, den knappen var användbar i Windows 7 med. Jag är inte den som ger upp och köper nytt bara för att saker trilskas.

Haha ja, alltså det var inget mot dig. Fick bara en bild framför mig av en kille som står med skruvmejsel i högsta hugg och en Windows 8 skärm i bakgrunden, "det här ska funka till varje pris". Kinda funny.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Nu pratar inte jag om den högra knappen utan den vänstra, som du kan se inte finns. Så ska man släppa högerhanden från musen för bästa (ergonomi) för att använda Win knappen.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Nu pratar inte jag om den högra knappen utan den vänstra, som du kan se inte finns. Så ska man släppa högerhanden från musen för bästa (ergonomi) för att använda Win knappen.

Eller köp ett vettigt tangentbord istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Eller köp ett vettigt tangentbord istället!

Att köpa ett "vanligt" tangentbord för att använda W8 skulle inte tro det.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Att köpa ett "vanligt" tangentbord för att använda W8 skulle inte tro det.

Gnäll inte då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Gnäll inte då!

Så nu ska man inte få gnälla för att man har fel tangentbord.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Så nu ska man inte få gnälla för att man har fel tangentbord.

Ditt påstående var felaktigt, du saknar inte winkey. Du orkar inte använda din winkey. Du vill inte byta tangentbordet även om du medger att du har fel tangentbord.

Så ja, gnäll inte då.

Permalänk
Medlem

Har inte medgivit till någonting, utan det är du som tycker jag har fel tangentbord. Sedan gnäller jag på allt som jag inte gillar, vilket i detta fall gäller Win8.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90