Assassin's Creed: Unity får systemkrav – minst GTX 680 eller HD 7970 rekommenderas

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte fattat varför dessa spel är så poppis? Jag tog mig igenom 1:an, blev uttråkad av 2an och trean testade jag bara lite för att konstatera att det var exakt samma som de två föregående spelen. Gillar fram för allt inte kontrollerna, och fightmekanismen som känns för "automatisk".
Tex prince of persia serien har otrolig mkt bättre kontroller och känsla.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

780 för recommended, hahahaha!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är det bara jag som inte fattat varför dessa spel är så poppis? Jag tog mig igenom 1:an, blev uttråkad av 2an och tran testade jag bara lite för att konstatera att det var exakt samma som de två föregående spelen. Gillar fram för allt inte kontrollerna, och fightmekanismen som känns för "automatisk".

Brotherhood var fantastiskt bra, spelade tills jag fick 100% game completion i singelplayer och lade ner hundratals timmar i multiplayer. men sen blev det inga fler AC spel då dem var "för lika", hade nog mest med att göra att jag spelade sönder brotherhood, men wow det var fantastiskt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag tror inte detta är praktiskt rimliga systemkrav. Jag sällar mig till konspirationen om att Sony/MS mutar spelutvecklarna för att dom ska locka folk att köpa konsol.

Dvs, dom måste verkligen ha gjort spelet så förbannat trögdrivet med flit, och lite strategiskt dragit till med krav på grafikkort som nästan kostar lika mycket som en hel nextgen-konsol.

Ge kreativa moddare lite tid, sen kommer det säkert snurra acceptabelt på mitt gamla 560Ti

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon som tar Ubisoft på allvar nu för tiden? De har ju bevisat i 15 år nu att de är helt värdelösa på att göra PC-spel, så varför köper folk deras skit?

Edit: Jag kan lova att det kvittar om man så har 2-3 Titan Black och en 5960X, det kommer ändå vara usel prestanda.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aleshi:

Balanserade processorkrav. Kräver minst Sandy Bridge från Intel men funkar på Phenom II?
Betyder det att en 2000:- Phenom II från 2008 slår en 10000:- Gulftown från 2011 i detta spel?

Skulle nog tro att precis allt som heter i5 eller i7 och inte är någon ULV-variant eller bärbar pryl klår en Phenom II i 3GHz.

Inte då! AMD är bäst!

Undrar verkligen om det räcker med ett GTX680 eller ett HD7970? 4GB vram borde vara minimum.

De som köpte GTX670 eller HD7950 ångrar sig nog i dag, hade de köpt de aningen krafigare modellerna GTX680 eller HD7970 i stället, hade de kunnat spela spelet i minimum.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ubisoft är förvisso kokta i skit men det känns ändå som en påminnelse om att det snart är dags att uppgradera när mina speccs står med på minimum krav. Hade gärna velat vänta på hårdvara som kan leverera i 4k :S

Permalänk
Medlem

Är detta ett annat sätt tvinga folk köpa monster datorer?
Hur som helst gillar jag Assassin's serien.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Här sitter man och väntar på att det ska komma ut ett intressant spel som gör att mitt 770 får svettas lite för en gångs skull (watchdogs var ju flopp) och sen är kortet minimumkrav helt plötsligt. Det är dock inte första gången ubisoft visar hur dåliga de är på optimering för PC, spelade AC Revelations samt AC3 med CF tidigare, fick bättre resultat med ett kort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Luktar extremt dålig consol till pc port lång väg. Så slänger de upp skyhöga systemkrav för att gardera sig.

Fast tvärtom är det nuförtiden:) Hårdvaran är så lik så det skiljer mest os. Det förklarar även varför dom fick sänka inställningarna så mkt på konsol.

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Är detta ett annat sätt tvinga folk köpa monster datorer?
Hur som helst gillar jag Assassin's serien.

Snarare ett försök att tvinga folk att köpa konsoler så de slipper såna här överraskningar i framtiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Snarare ett försök att tvinga folk att köpa konsoler så de slipper såna här överraskningar i framtiden...

Slug poäng faktiskt! Det hade inte förvånat mig heller om ubisoft smyger in tweaks å grejer som gör att d ser sämre ut på pc ändå.

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk

Glöm inte att man även måste ha Uplay

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Proffsmobbare

Vad hände med X86 och att optimeringsproblem skulle vara något vi lämnade bakom oss?

Permalänk

Har inget intresse alls av att testa något nytt AC men skulle verkligen inte bli förvånad om mitt gtx 580 klarar spelet i 1440p medium utan problem trots att det är klart sämre än "minimum".

Förövrigt var det väll Ubisoft som skulle samarbeta med Nvidia för att optimera spelen bättre? Känns snarare som att Nvidia använder samarbetet för att försöka få fler att köpa nya grafikkort

Permalänk
Medlem

Med dom där minimum kraven ser jag enbart som ren jäkla lathet att optimera det till dator och ingenting annat.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

från /r/pcmasterrace/

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

För min del hoppas jag det är nått speciellt grafiskt som ÄR bra optimerat och verkligen kräver detta för 60fps, (tvivlar dock STARKT på det, ev. har dom lagt in artificiella spärrar).. för det är ett tag sen man såg nått intressant nytt i spelen trots att det kommit många intressanta hårdvaru-features senaste åren.. "cutting edge" har haft det rätt kärvt så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Balanserade processorkrav. Kräver minst Sandy Bridge från Intel men funkar på Phenom II?
Betyder det att en 2000:- Phenom II från 2008 slår en 10000:- Gulftown från 2011 i detta spel?

Skulle nog tro att precis allt som heter i5 eller i7 och inte är någon ULV-variant eller bärbar pryl klår en Phenom II i 3GHz.

Ubisoft baserar sina krav på klockfrekvens och antalet kärnor, precis som vilken fårskalle som helst. Sen de nya konsolerna kom så har systemkraven varit skrattretande. Det spekuleras dessutom flitigt om att Ubisoft återigen har nedgraderat grafiken från det att de först visade upp Unity mot hur det ser ut idag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Visst har mitt GTX 670 fått svettas men jag har svårt och tro att den redan på minimum reser den vita flaggan, i så fall känns det som att något är väldigt fel.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Har svårt att ta systemkraven seriöst, möjligtvis att rekommenderade lagringen stämmer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kommer hur som helst köpa detta. Ser ut att va en trevlig spelupplevelse. Även om jag får sitta på lägsta settings.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

För att nå den magiska 30 FPS?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

På ett sätt är det väl bra med höga systemkrav för så här stora/populära spel. Det kanske ger prestandasegmentets hårdvarumarknad ett uppsving och snabbar på utvecklingen av förbättrad hårdvara.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Kan garantera att man kommer klara sig med 760 på high.
Även en 760 är mer kraftfull än PS4:ans GPU. Ubi bara tramsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Är det verkligen någon som tar Ubisoft på allvar nu för tiden? De har ju bevisat i 15 år nu att de är helt värdelösa på att göra PC-spel, så varför köper folk deras skit?

Edit: Jag kan lova att det kvittar om man så har 2-3 Titan Black och en 5960X, det kommer ändå vara usel prestanda.

Jag köper deras spel för att de gör riktigt bra spel. Jag köper dem oftast till konsol dock. Det ända Ubisoft spel jag lär köpa på PC den närmsta tiden är Far Cry 4. De andra passar bäst med handkontroll, och om jag vet att jag bara kommer lira ett spel med handkontroll så köps det på konsol för smidighetens skull.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Jag kan lova att det kvittar om man så har 2-3 Titan Black och en 5960X, det kommer ändå vara usel prestanda.

Exakt.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa ändå, för att jag älskar serien, mest historien dock.
Men jösses, dumma i huvudet Ubi.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag har velat sett högre systemkrav ett bra tag nu, men inte på grund av dåliga portar utan att att spelen ska röra sig frammåt grafiskt, openworld, fysik och AI, jag hade hoppats hoppet från förra generationens konsoller skulle visa större skillnad på spelen, jag menar även om vi klagar på de nya konsollernas prestanda har de ju bra mycket högre prestanda än ps3/360,

ändå känns det som att vi får sämre portar nu än tidigare, med ungefär samma utseende/fysik fast till kostnaden av mycket högre systemkrav,
Spelmarknaden mår verkligen inte bra just nu,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Kan garantera att man kommer klara sig med 760 på high.
Även en 760 är mer kraftfull än PS4:ans GPU. Ubi bara tramsar.

Tror jag ändå håller igen min plånbok tills de har bevisat.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled