Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk

Nicknamegenerator 1996, hängt med sedan dess

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Snusfri

Kommer från filmen The House Bunny, använde först hela namnet, men det var lite långt och kortade ner det till THB.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

En polare som kom på det när jag "behövde" ett nick.

Skaffade det när jag var ca 13-14 och är nu 30... så det har hängt med ett tag kan man säga.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Jag heter Alice, och när jag var som mest aktiv hade jag en Blood Elf Paladin healer/tank i WoW som alt på Horde som heter Zalice.

Permalänk
Medlem

Använder mig mest av TBOGG,
TBO är från en starcraft spOnee Som hette TLO ( the little one one) och TBO är då (The Big One), GG kommer ifrån God Game vilket kommer från Sc2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Hedersmedlem

Jag läste den typ 8 sidor stora förhandsvisningen av World of Warcraft i Gamereactor för X antal år sedan och blev då på plats förälskad i spelet som jag sedan kom att spela i 7 år. I denna förhandsvisning så fanns det en bild på en alv med namn "Rutgar". Jag gillade namnet, men jag gillar inte saker som saknar helt originalitet så när jag väl satt där vid skärmen några månader senare och var klar med att skapa min första karaktär så var det endast namnet som saknades. Eftersom jag visste att jag skulle spendera rätt så mycket tid med karaktären så ville jag såklart vara helt nöjd med namnet så efter ca 15 minuter av namngrubblande i huvudet så blev det tillslut Casgar. Sen dess så har namnet följt med på i princip alla seriösare forum och spel.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Mitt efternamn är Fedko, rysk morfar. Jävligt vanligt förnamn (Simon) och många klasser jag har gått i har det funnits flera Simon så jag började bli kallad efter mitt efternamn som är rätt unikt i sverige och lätt att säga. Det har följt med och nu använder jag det på nästan allt.

Permalänk
Medlem

Satt hemma hos en vän tidigt 2000-tal och lanade. Vännen hade en "kaffe/Te"-mugg med pennor i på skrivbordet.

På muggen stod det "På lingonröda Tuvor".

Efter det var det klart vad man skulle heta i Q3 turneringen.

Permalänk
Medlem

Behövde som så många andra ett nickname till spelen över internet, ville definitivt ha ett utan "leet speak" spelar mest mmorpgs, och RPGs. Spelade alltid som "healer" och ville ha ett namn som betydde något. Sökte runt på nätet på olika språk och snubblade över detta namn.
"Orisons are prayers or reverent petitions to a deity or deities. It comes from the Late Latin word oratio, from the French word oreison and from the Latin word orare, which means to speak. It is also a prayer to God on behalf of another person."

Perfekt för en "healer" Och det har följt med sen dess.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Mitt nick kommer från mitt första seriösa förhållande. Hon kallade mig för apelipell - en anspelning på mitt efternamn. Sen dess har det hängt kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Avstängd

På början av nittiotalet var det enda sättet att sprida warez bbser och för att få över sakerna till Sverige behövde man ringa dyra samtal till bbser i USA. Min pappa var VD för ett mellanstort bolag på den tiden och hade telefonlina med 020 nummer via dem. Så jag ringde gratis till USA på så sett vart jag snabbt upptagen till alla de stora BBSerna. Min polare som introducerade mig i bbsen världen hade redan tagit namnet CyberTerrorist så jag körde med CyberVillain

Visa signatur
Permalänk

Fallout 3

Visa signatur

CM Storm Scout II Gaming Svart, XFX ProSeries Core Edition 650W PSU, Intel Core i5-3570K Processor 3,4 ghz,
MSI Z77A-G43 Socket-1155, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA, BenQ 24" LED GL2450HM
Windows 7 Home Premium, Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

Permalänk
Medlem

Mina föräldrars katt som de hade innan jag föddes hette Mocka (det är dock inte katten på min avatar). Nicket kan även förknippas med klädmaterialet eller ko-dynga men jag hoppas att ingen drar dessa paralleller.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick det från när man var mindre. Heter Victor och andra tyckte om att retas och kalla mig vicke vire. Stavade det dock som med lite inflytande med mitt namn och det lätt "coolt" när engelsk talande personer uttalade det

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tittade bokstavligen på tangentbordet och tog det när jag reggade mig för 14 år sen, det har hängt med ett tag...
Spectre stod för bilden på avataren, ett Dell-tangentbord om jag inte minns fel!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är Batman för att det helt enkelt är världens bästa serie genom tiderna. Punkt Jag växte bokstavligt talat upp med Adam West och Burt Ward som min snälla farfar spelade in alla avsnitt av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Helt enkelt en modifiering av mitt efternamn. Bort med Ö:t pga internationella sidor sen la jag bara till ett z för att jag tyckte det blev tuffare innan detta som var cirka 7 år sen så nickade jag sk4lma'n (:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem

[Ni]klas Henri[xon] = Nixon
simple as that!
Sedan när band of brothers kom blev valet av nick blev ännu mer självklart eftersom jag tyckte att den coolaste karaktären i serien var Nixon.

Permalänk

Mattsingen är min sambos påhitt; heter Mattias. Har hängt med sedan mitten av 90-talet och har hittills aldrig varit upptaget på något ställe där jag velat använda det.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Mitt nick kommer från denna Cadillac modell:

Cadillac Eldorado Seville 1957 2DR HT.

Som är en av mina favorit bilar från 50-talet.

Har tyvärr inte åkt i denna bilmodell, men har åkt i en rosa/svart Cadillac Coupe De Ville 2DR HT från samma år.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Just det jag använder här är från Warcraft 3, en pitlord hero vid namn Destromath, mitt riktiga nick som jag nickar över allt annars är Slappy och det är taget ur Cow and Chicken från cartoon network där den svenska översättningen på cousin boneless var kusin slappy.

Permalänk
Medlem

Bokserien "Rendezvous med Rama".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

YGL: Yttrandefrihetsgrundlagen (En klan jag skapade som fanns inom div. e-spel i några månader.)
ExZ: Enkelt, snabbt att skriva på en vägg (men någon graffitikarriär blev det aldrig, var för feg och målade aldrig på andra ställen än min egna bakgård...) och jag gillade Z.

Numera nickar jag GLaDER så gott som överallt, och det är även under detta nick jag framträder på den inofficiella SweC-ircen.

Dold text
Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Nomina ex asino

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Användarnamnet kommer från mina favoritböcker: The Name of The Wind och A Wise Man's Fear.

Visa signatur
Permalänk

Mitt användarnamn finns i denna bokserie, där astronauter från Jorden far till Saturnus och upptäcker och utforskar en enormt stor rymdstation i bana runt planeten.
https://www.goodreads.com/book/show/49838.Titan
Väldigt bra bokserie, en av mina favoriter, rekommenderas, för den som gillar scifi/fantasy.

Lade sedan till några siffror, för att göra det mer unikt.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

L.T.G är det seriösa nicket. Bara mitt namns initialer. I alla andra sammanhang har jag varit Plant som växt på engelska, fick det av nån i Ragnarök online för jag helt enkelt enbart gjorde hatar av växter i spelet anno 2003 tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Antarktis

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

2006 föddes en Tauren druid på EU-Haomarush. Jag hade redan bestämt mig för att spela balance, så jag spånade lite och tyckte att Lunacow var passande. Sedan dess har det bara blivit Luna-någonting i alla spel/forum.

Permalänk
Medlem

Mitt kommer från Gremlins - Gizmo/Mogwaii

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb