Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk
Musikälskare

Spelade cs när jag var mindre och nickade flashen, hmm ja roligare än så är det inte

Har haft samma avatar sen start vilket är ganska fränt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Rolle90 har / Hade hängt med ett par år.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Mitt kommer från wc3 Om man klickar många gånger på heron Shadow Hunter(?), tror han hette så iaf, han med serpent wards på orcernas sida... Så säger han i.a.f. "Sadly the name Pinkspear-tribe was already taken". Hans "tribe" heter ju Darkspear-tribe i campaign. Så nicka jag de på battlenet (Pinkspear-Tribe) och sen följde ena halvan med.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av getskägg:

Ja, vad är det på avataren? För mig ser det ut som en manga-samuraj med rosa hår som kräks, är det så?
Förresten finns det en liknande tråd, som du vet:
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Jag hade lite längre skägg ett tag så ..

Se på tusan där fanns den inte allt för gammal heller.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Det hela började väl runt 2005 ( eller om det var ennu tidigare ) då jag var ute efter något lämpligt användarnamn som kunde spegla mig som person och min personlighet. Och efter lite klurande så kom jag fram till det som jag sitter med i dag. Känner mig rätt så säker i vad jag har valt.

Och på den vägen är det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har väll det tråkigaste/ minst fantasifulla nic man kan tänka sig... Det härstammar från Lunarstorm-tiden (skäms, alla har varit unga ok? var väll 12 då) då alla polare kallade mig Sandberg då jag heter så och det fanns en till med samma förnamn i klassen. Men någon hade redan nicat sandberg så jag la till ett "a", Saandberg och det har hängt med sen dess.
Min avatar är en scannad bild från en Runners world tidning som jag tycker är lite cool och passar mig då jag idrottar en del, speciellt löpning.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Enligt brorsan börja jag nick MyRus för han nickade Virus, vilket är mycket möjligt med min "fantasi" Och på den vägen är det. Nickat så enda sedan 8? 10? årsen

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

När jag gick i högstadiet var mitt användarnamn på skolans datorer hapn, på HAnnes PaulssoN då. Hapn blev snart hapån när en kompis började kalla mig för det. Det blev i sin tur under en kort stund hapone. Under den korta stunden, torde väl ha varit i åttan eller något, reggade jag mig på sweclockers.

Det blev snart det lite trevligare Happe, som i viss mån har hängt kvar tills idag.

Permalänk
Medlem

Eftersom mitt namn och efternamn börjar på E så blev jag under låg och mellanstadiet kallan "E man", blev naturligt att ha det som mitt nick när jag spela quake på den tiden, självklart skulle jag in med stor bokstav i början och slutet med ett "_" också, det är ju viktigt, så blev "E_maN". ptja detta var väl 13-15 år sen kanske? hur gammal är man när man går på mellanstadiet?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Det är mitt efternamn.
Kan även nämna att jag haft samma avatar sen jag joinade Swec 2001.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

Gammal lärare som inte kunde uttala mitt efternamn. Så det blev Fimpen. Fråga inte varför. Han hade ingen förklaring iallafall

Permalänk
Medlem

Från det bästa fighting spelet ever Tekken 3.....

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Kallas imellanåt "pullarn" av polare, så det fick bli "pull".

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag tog mitt namn och ladde till 88:a som är min födelseår... Ganska orginelt då jag är den enda personen med det namnet

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Spelade cs när jag var mindre och nickade flashen, hmm ja roligare än så är det inte

Har haft samma avatar sen start vilket är ganska fränt

Har spelat mot nån som hette flashen vid något tillfälle, kanske en dubbelgångare!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nickname från när jag var liten, tror jag fick det när jag var 10-12år av ett gäng äldre grabbar.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad sägs om att låsa tråden och fortsätta på den "gamla"?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

På många sidor heter jag igentligen dikatri som tex habbo ( gamla tider det ) men på senare tid har jag börjat använda dima.g då jag kallas för dima (jag heter dmitrij G.) och g börjar mitt efternamn på så var ganska logiskt för mig.

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MulleEng:

Vad sägs om att låsa tråden och fortsätta på den "gamla"?

En god idé.
*Trådar sammanslagna*

Permalänk
Medlem

Mortis>Död på latin>Mortiis>Bra artist>Mitt namn är Martin>Martiis

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Några av mina skolkamrater på högstadiet pratade ett barnspråk där man bytte alla vokaler mot i eller a. David blev då Davad, jobbigt att utala, så snart blev det Dava - Davaskat.

I stället för att reta sig på det så tog jag Dava det som nick i HL som spelades på den tiden. Det hängde med rätt länge. Bytte till mitt riktiga namn på MSN för bara något år sedan.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

har haft många knepiga namn genom tiden.(x5-236 från dark angel serierna, tomtenissen som en blev ToTonizZen).
Sen runt 2000-2001 när jag började spela EQ1, så skulle jag fixa namn te en karaktär med många T:s i sig.

Nån har nämnt att det är likt Tostitos chipsen, men fann dem efter jag skapade nicket

Permalänk
Medlem

Kallades för Jacke och vissa av mina polare började sedan kalla mig för Jacke Chan för att jag gillade Jackie Chan och martial arts för övrigt

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

kommer inte ihåg vart ifrån jag fick mitt nick!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Kände att jag ville ha ett nytt nick för många år sedan nu så blundade och tryckte slumpmässigt på några tangenter, sen fixade jag till så att det gick att läsa/uttala och då blev det Foraek till slut. Trivs bra med det och det är aldrig upptaget på olika sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Ja, vad är det på avataren? För mig ser det ut som en manga-samuraj med rosa hår som kräks, är det så?
Förresten finns det en liknande tråd, som du vet:
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Jag hade lite längre skägg ett tag så ..

Komiska är ju att jag postade inlägget någon dag sen när jag såg tråden var uppe, postade inlägget du citerade (och kom NU på att det var jag som starta tråden haha)..

Avataren är Kaoru från Japanska bandet "Dir En Grey".

Twiggeh: Haha asså? Surt dock använder jag faktiskt cyme ibland på andra ställen, bara på swec jag har Eptk faktiskt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Tyckte som många på den tiden att l33t-sp33k är förjävlarns tufft. Så för ett antal år sedan när jag och mina vänner lanade väldigt mycket blev det namnet till

Tog det bara ur luften och det har hängt med mig sedan dess

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe ni kan aldrig gissa mitt Eller? Det kommer ju från att jag så länge jag kan minnas kallats "Mulle" och jag kommer från "Ängelholm" men jag tror att man inte kunde ha åäö i SweC's användarnamn så det fick bli "Eng" istället som är de tre första bokstäverna i Ängelholm. Man kan faktiskt stava Ängelholm med E.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Spelade Q3 och behövde ett nick. Slet upp ordboken och satte ner fingret på första sidan jag fick upp. Frantic var det och jag tyckte det var coolt.

Sedan har det följt med på de sidor det varit ledigt, som t.ex swec

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Såg en bandad föreläsning när jag var med i en lokal grupp för arbetslösa. Egentligen ska det väl vara "Jag AB" men det spela ingen roll.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone