Köpa färdigbyggd speldator 5-10k

Permalänk
Medlem

Köpa färdigbyggd speldator 5-10k

Jag har tänkt köpa en färdigbyggd speldator som kostar mellan 5-10k
Den skall kunna klara av cs:go, lol, hearthstone, minecraft mm på relativt höga inställningar
Tacksam för tips!

Permalänk
Skrivet av LNTi3:

Jag har tänkt köpa en färdigbyggd speldator som kostar mellan 5-10k
Den skall kunna klara av cs:go, lol, hearthstone, minecraft mm på relativt höga inställningar
Tacksam för tips!

Dold text

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7316847/2014-11-01

Detta ska nog heta duga, bra pris och du får ett par spel på köpet, det håller också ett ganska ok färgschema om du är för sådant

Valde ett ganska starkt nätaggregat då du kanske får lust för uppgraderingsmöjligheter i framtiden samt att du får med både windows och montering, allt är klappat och klart.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!:D

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7317025/2014-11-01

Passar de här komponenterna?

Permalänk
Medlem

Ignorera Samsung DVD

Permalänk
Medlem

Fungerar detta tillsammans?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7317400/2014-11-01

Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak. Korspostning gör att andras trådar trycks undan, vilket inte är fair.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers btw.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Intel processor är bättre för gaming. Samsungs EVO serie har minnestyp av tvivelaktig kvalitet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7317604/2014-11-01

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad ska hon med ett antivirus för 800kr till? Finns ju gratis samt windows 8.1 defender..
Bättre satsa på ett grafikkort

Permalänk
Skrivet av LNTi3:

Ignorera Samsung DVD

Allt det passar, men jag är inte r på att inet monterar ljuset, men det gjorde dom åt mig för ett par år sedan innan jag kunde bygga datorer å jag fråga snällt.

Ang antivirus så tycker jag du ska köpa ESET, vet att windows defender e bra men eset är fortfarande bättre enligt mig.

Att intel är bättre i gaming är nästan en tolkningsfråga beroende på spel å hur mycket fpd det ibland skiljer (specielt i mantle orienterade l). För det du har att du skulle ha datorn till å andra priset valde jag amd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7315464/2014-10-31

Tog budgeten från din senaste kundvagn.

Edit: TS är avständ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Allt det passar, men jag är inte r på att inet monterar ljuset, men det gjorde dom åt mig för ett par år sedan innan jag kunde bygga datorer å jag fråga snällt.

Ang antivirus så tycker jag du ska köpa ESET, vet att windows defender e bra men eset är fortfarande bättre enligt mig.

Att intel är bättre i gaming är nästan en tolkningsfråga beroende på spel å hur mycket fpd det ibland skiljer (specielt i mantle orienterade l). För det du har att du skulle ha datorn till å andra priset valde jag amd

Fast nu är det ju så att Mantle fungerar till Intel också.
Varför välja en sämre processor för gaming om man kan få en bättre till exakt samma pris?

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Och snälla Sweclockare, sluta att rekomendera R9 270X. Ett R9 280 kostar lika mycket.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Skrivet av makarickiri:

Fast nu är det ju så att Mantle fungerar till Intel också.
Varför välja en sämre processor för gaming om man kan få en bättre till exakt samma pris?

EDIT: Och snälla Sweclockare, sluta att rekomendera R9 270X. Ett R9 280 kostar lika mycket.

Jag anser att intel är bättre på majoriteten. Sedan finns det ra jag upplever amd är bättre. Å 280 har du helt rätt i! Den bör man ta istället

Det blir upp till ts å välja =D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldhissla:

Jag anser att intel är bättre på majoriteten. Sedan finns det ra jag upplever amd är bättre. Å 280 har du helt rätt i! Den bör man ta istället

Det blir upp till ts å välja =D

Intel är bättre än amd CPU punkt.
4790k vs 8350
Behövs inte ens diskuteras

Skickades från m.sweclockers.com