Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Hempaket kan ta en dag extra om det omlastas för utkörning.
DHL, Schenker, UPS brukar komma oaviserat, men som du påstår att posten påstår att de försökt leverera har
jag aldrig varit med om då de ska avisera antingen via SMS/telefon.

Vet inte varifrån du fått att de inte skulle leverera hempaket.

Just ja, var ju hempaket detta gällde. Jo de ringer man alltid på och bestämmer tid för leverans precis som du säger. Det jag skrev om handlar om paket som det är hemkörning på men som inte är hempaket, typ paket från Tyskland som posten levererar vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Blev lite förvånad när jag öppnade min beställning när jag kom hem, förväntade mig en pingvinstång som vanligt (fick ingen de tre senaste beställningarna). Har hört av mig till supporten tidigare och frågade då om Inet slutat med pingvinstänger vilket iofs inte hade gjort något då jag inte beställer från Inet för att få en pingvinstång. Detta måste ha varit någon månad sen.

Denna gång..så fick jag 17 stycken pingvinstänger

Så jävla orättvist. Jag får aldrig några stänger, och skulle det ske ett undantag så får jag någon jäkla hallon/jordgubb. Fast jag beklagar bara mig här.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hej Bästa Inet

Kommer ni ta in denna nätdel? XFX ProSeries Core Edition 750W http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734271

Ni har endast 650 watt som max på eran hemsida just nu

Jag skulle vilja fortsätta köra på ett riktigt kvalitets nätdel i fortsättningen med mycket kräm så man klarar sig för SLI Crossfire

Har ett XFX Core Edition 550 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Just ja, var ju hempaket detta gällde. Jo de ringer man alltid på och bestämmer tid för leverans precis som du säger. Det jag skrev om handlar om paket som det är hemkörning på men som inte är hempaket, typ paket från Tyskland som posten levererar vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

För min del så har det aldrig spelat nån roll om det är hemkörning men inte hempaket/hempaket heller inrikes/utrikes.
Posten kontaktar mig aldrig varken på sms heller telefon visst jag kan ringa in och "beställa" utkörningen oberoende på vilket av typen och in/utrikes paket om jag vill.
MEN den enda tid som posten ger är dagen och tiden nångång mellan 07-19 vilket inte ger ett dugg mer info än om jag ej hade ringt då dom oftas gör tre leverans "försök" tre dagar i sträck (förutom lörd/sönd) för att sen efter tredje försöket lämpa av paketet på utlämningsstället.
Dvs enda nyttan jag har av att ringa in är för att flytta fram ett/några försök några dagar någon som helst tid på dagen är dock omöjligt att beställa.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

För min del så har det aldrig spelat nån roll om det är hemkörning men inte hempaket/hempaket heller inrikes/utrikes.
Posten kontaktar mig aldrig varken på sms heller telefon visst jag kan ringa in och "beställa" utkörningen oberoende på vilket av typen och in/utrikes paket om jag vill.
MEN den enda tid som posten ger är dagen och tiden nångång mellan 07-19 vilket inte ger ett dugg mer info än om jag ej hade ringt då dom oftas gör tre leverans "försök" tre dagar i sträck (förutom lörd/sönd) för att sen efter tredje försöket lämpa av paketet på utlämningsstället.
Dvs enda nyttan jag har av att ringa in är för att flytta fram ett/några försök några dagar någon som helst tid på dagen är dock omöjligt att beställa.

Det är skillnad mellan hempaket och utrikes. Utrikes (DPD) brukar köras ut som företagspaket på dagen, om man inte förstås betalat en extra avgift för hemkörning vilket omvandlar det till ett hempaket. Vanlig DPD behöver de inte ringa på, ingen hemma så lämnar de en avi och paketet hamnar på ett utlämningsställe. Det vill säga om det går att lämna en avi (exempelvis om det krävs ir-bricka). Hempaket körs ut på kvällen. Då ringer de innan för att komma överens om en specifik dag. När det kommer till hempaket måste chauffören knacka på dörren, om ingen öppnar måste han även ringa. Om han ändå inte lyckas få tag på personen lämnar han en lapp att han varit där.

Givetvis kan detta ha ändrats sedan jag jobbade på posten (ca 1,5år sedan). Men hoppas detta tydliggör deras system.

Permalänk
Medlem

När får ni in Silverstone Fortress FT05 i lager? Såg att någon hade frågat samma sak för snart en månad sen, och ni skulle kolla upp det. Hitta dock inget svar.

Skrivet av inet.se:

Vår inköpare som är ansvarig för datorlådor är i helgen över hos Kingstons huvudkontor i Kalifornien så dröjer lite innan vi får svar. Kommer kolla på detta i nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Hej Bästa Inet

Kommer ni ta in denna nätdel? XFX ProSeries Core Edition 750W http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734271

Jag skulle vilja fortsätta köra på ett riktigt kvalitets nätdel i fortsättningen med mycket kräm så man klarar sig för SLI Crossfire

Deras 650 wattare semi modulär är inte så billig på inet och dom hade ett tag 650 watt core, skulle tro att denna skulle hamna runt 700/800kr på inet. Tyvärr verkar inte många köpa xfx just på inet speciellt inte dom över 600kr. Då får man i stället köpa evga g2 om man vill fortsätta med hög kvalité på agget.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Deras 650 wattare semi modulär är inte så billig på inet och dom hade ett tag 650 watt core, skulle tro att denna skulle hamna runt 700/800kr på inet. Tyvärr verkar inte många köpa xfx just på inet speciellt inte dom över 600kr. Då får man i stället köpa evga g2 om man vill fortsätta med hög kvalité på agget.

Så det är inge dåligt att gå från XFX Core Edition 550 till ett evga g2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Så det är inge dåligt att gå från XFX Core Edition 550 till ett evga g2?

Nej 10 års garanti, japanska kondensatorer och guld. Dock vissa som klagar på att fläkten låter. Fläkten går att köra semi passivt upp till runt 400 watt:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ni ska ha en eloge att ni verkar jobba idag iaf (söndag)
dels fick jag mail ang min förfrågan av en produkt på sajten
sen nu fick jag sms att min beställning packas.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet.

Tänkte höra hur ni gör vid spel releaser, ser att ni har ett bra pris på AC:U som kommer ut den 13de, och det står att ni får in det i lager den 12de. Betyder det att ni då skickar ut de den 12de så man får spelet på release?

Cheers!

Edit: Och får man med Förbokningserbjudandet om man köper det hos er?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweturbo:

Det är skillnad mellan hempaket och utrikes. Utrikes (DPD) brukar köras ut som företagspaket på dagen, om man inte förstås betalat en extra avgift för hemkörning vilket omvandlar det till ett hempaket. Vanlig DPD behöver de inte ringa på, ingen hemma så lämnar de en avi och paketet hamnar på ett utlämningsställe. Det vill säga om det går att lämna en avi (exempelvis om det krävs ir-bricka). Hempaket körs ut på kvällen. Då ringer de innan för att komma överens om en specifik dag. När det kommer till hempaket måste chauffören knacka på dörren, om ingen öppnar måste han även ringa. Om han ändå inte lyckas få tag på personen lämnar han en lapp att han varit där.

Givetvis kan detta ha ändrats sedan jag jobbade på posten (ca 1,5år sedan). Men hoppas detta tydliggör deras system.

Det är för mig ingen som helst skillnad mellan DPD heller Hempaket heller jo det är det förresten DPD körs enbart ut till mig mellan 07 och 17 Hempaket körs ut mellan 07 och 19 och detta är den ENDA skillnaden.
Dvs
1, dom ringer/sms/emailar mig absolut inte (har ALDRIG hänt för mig att dom ringt upp mig) vare sig det gäller DPD heller Hempaket.
2, Oavsett DPD heller hempaket så kan jag ringa och beställa vilken dag det ska köras ut på men ingen som helst tidpunkt utan det är mellan 07-17 heller 19 som gäller.
3, Oavsett DPD heller hempaket så kan dom enligt paketsök ha gjort ett/flera leverans försök trots att jag HAR varit hemma ingen knackat på dörren (port är upplåst från 04,00-23,00) ingen lapp i varken brevinkastet i dörren heller i brevlådan i trappuppgången och inget paket inlämnat på utlämningsställe (det är med andra ord ganska troligt att ingen varit i mitt samhälle alls).
4, Leverans försöken (dvs enligt paketsök) oavsett DPD heller hempaket görs för min del alltid dagen (mån-fre) efter terminalen som lastbilen går ifrån får in paketet, andra dagen efter,tredje dagen efter andra och först EFTER dessa tre "försök" (som ofta är utan lapp i lådan/telesamtal) så skickas paketet vidare till utlämningsstället med den vanliga lastbilen som går dit varje dag (dvs INTE den/dom som sköter DPD heller hempaket) vilket syns på paketsök och sen dagen efter finns det att hämta ut.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är någon bug hos er eller dyligt

Fick mail med kollid att min beställning är skickad, och den ligger under "transporterar" nu.
Men när jag går in på mitt konto på sajten så står det att jag har 1 aktiv order, inget är reserverat eller skickat.

Men som sagt, order är iväg skickad enligt kollid så det är lungt, men lite lustigt att sajten säger emot iaf.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fick mail med kollid att min beställning är skickad, och den ligger under "transporterar" nu.
Men när jag går in på mitt konto på sajten så står det att jag har 1 aktiv order, inget är reserverat eller skickat.

Men som sagt, order är iväg skickad enligt kollid så det är lungt, men lite lustigt att sajten säger emot iaf.

På siten uppdateras det inte på en gång. Kolla om några timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

På siten uppdateras det inte på en gång. Kolla om några timmar

när jag fick mailet så stod sakerna reserverade men inte skickade.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det är för mig ingen som helst skillnad mellan DPD heller Hempaket heller jo det är det förresten DPD körs enbart ut till mig mellan 07 och 17 Hempaket körs ut mellan 07 och 19 och detta är den ENDA skillnaden.
Dvs
1, dom ringer/sms/emailar mig absolut inte (har ALDRIG hänt för mig att dom ringt upp mig) vare sig det gäller DPD heller Hempaket.
2, Oavsett DPD heller hempaket så kan jag ringa och beställa vilken dag det ska köras ut på men ingen som helst tidpunkt utan det är mellan 07-17 heller 19 som gäller.
3, Oavsett DPD heller hempaket så kan dom enligt paketsök ha gjort ett/flera leverans försök trots att jag HAR varit hemma ingen knackat på dörren (port är upplåst från 04,00-23,00) ingen lapp i varken brevinkastet i dörren heller i brevlådan i trappuppgången och inget paket inlämnat på utlämningsställe (det är med andra ord ganska troligt att ingen varit i mitt samhälle alls).
4, Leverans försöken (dvs enligt paketsök) oavsett DPD heller hempaket görs för min del alltid dagen (mån-fre) efter terminalen som lastbilen går ifrån får in paketet, andra dagen efter,tredje dagen efter andra och först EFTER dessa tre "försök" (som ofta är utan lapp i lådan/telesamtal) så skickas paketet vidare till utlämningsstället med den vanliga lastbilen som går dit varje dag (dvs INTE den/dom som sköter DPD heller hempaket) vilket syns på paketsök och sen dagen efter finns det att hämta ut.

Intressant och märkligt att det skiljer sig så pass mycket på andra områden. Att de inte har en gemensam standard på arbetssätt oavsett chaufför. Kan ju vara så att det är en lat chaufför. Jag är på inget sätt för företaget, tycker många saker var konstiga och slösaktiga då jag jobbade där. Försök att klaga på att de bör ringa vid hempaket och åtminstone lämna en avi vid DPD, vid nästa leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

när jag fick mailet så stod sakerna reserverade men inte skickade.

Det kommer stå så ett bra tag till. På dina sidor på ordrar uppdateras det ej på en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweturbo:

Försök att klaga på att de bör ringa vid hempaket och åtminstone lämna en avi vid DPD, vid nästa leverans.

Klagat ett tiotal gånger (och bätrtring lovats vid alla tillfällen) men ingen skillnad syns.
Och vad jag kan komma ihåg så har det (vid dom få tillfällen dom faktiskt kommit hem till mig) varit olika personer.
Problemet är ju att dom inte ens åker till min lilla håla 3mil utanför örebro och dom kan ju då ej lämna en avi heller lämpa av paketet på utlämningsstället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej inet.
Varför fick jag inte med något spel när jag köpte mitt MSI GeForce GTX 980 Gaming
Ingen pingvinstång heller.

ordernummer .6544395

Permalänk
Medlem

Grafikkort och spel i ett paket är oftas så att du får en steam/origin/uplaykod på ett löst papper/kort i ungefär vykortsstorlek.
Så kolla noga igenom allt som följde med grafikkortet om du inte redan har gjort det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Idag lanserade Nvidia sitt "få ett spel på köpet"-erbjudande (http://www.sweclockers.com/nyhet/19581-nvidia-bundlar-the-cre...) och förmodligen är det onödigt att ens fråga men finns det tankar på att skicka ut koder till kunder som beställt för cirka en vecka sedan och därför "precis" missat erbjudandet? Vet inte riktigt hur sådant där går till men vet att Webhallen gjorde något liknande när det gällde BF4 om jag minns rätt. Förstår fullständigt om ni väljer att inte göra det dock.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet!

Köpte ett 970 idag men fick inte med något spel, har letat igenom hela förpackningen men hittar ingen kupong.
https://www.inet.se/produkt/5411294/msi-geforce-gtx-970-gamin...
Här står det att det medföljer ett spel. Har jag missat något eller skall man ta kontakt med affären för att få en kupong?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Hej Inet!

Idag lanserade Nvidia sitt "få ett spel på köpet"-erbjudande (http://www.sweclockers.com/nyhet/19581-nvidia-bundlar-the-cre...) och förmodligen är det onödigt att ens fråga men finns det tankar på att skicka ut koder till kunder som beställt för cirka en vecka sedan och därför "precis" missat erbjudandet? Vet inte riktigt hur sådant där går till men vet att Webhallen gjorde något liknande när det gällde BF4 om jag minns rätt. Förstår fullständigt om ni väljer att inte göra det dock.

Precis samma fråga som jag också tänkte glida in och fråga

Permalänk
Inet
Skrivet av Broken-arrow:

Okej, men ni borde inte se er om efter ett bra agg i stället? XFX ligger ju i samma prisklass och saknar modulärt precis som erat paket, finns även en 650 wattare. som ligger i samma pris som 700 wattaren. 5 års garantitid och håller betydligt längre.

Eftersom vi bygger så många Taurus per år så blir det lite andra förutsättningar än att jämföra direkta marknadspriser men tackar för feedbacken. Har tipsat vår ansvariga för Taurus och Vox om att bättre nätaggregat i Taurus efterfrågas.

Skrivet av Daavido:

Tjenare Inet.

Tänkte höra hur ni gör vid spel releaser, ser att ni har ett bra pris på AC:U som kommer ut den 13de, och det står att ni får in det i lager den 12de. Betyder det att ni då skickar ut de den 12de så man får spelet på release?

Cheers!

Edit: Och får man med Förbokningserbjudandet om man köper det hos er?

Vi har möjlighet att skicka ut dagen innan, dvs 12e i det här fallet men observera att bor man norr om Sundsvall så tar det normalt 2 dagar för posten att leverera.

Vilket förbokningserbjudande syftar du på?

Skrivet av Toivo83:

Ni ska ha en eloge att ni verkar jobba idag iaf (söndag)
dels fick jag mail ang min förfrågan av en produkt på sajten
sen nu fick jag sms att min beställning packas.

Har hälsat krigarna som jobbar helg att det uppskattas!

Skrivet av Rorax:

Blev lite förvånad när jag öppnade min beställning när jag kom hem, förväntade mig en pingvinstång som vanligt (fick ingen de tre senaste beställningarna). Har hört av mig till supporten tidigare och frågade då om Inet slutat med pingvinstänger vilket iofs inte hade gjort något då jag inte beställer från Inet för att få en pingvinstång. Detta måste ha varit någon månad sen.

Denna gång..så fick jag 17 stycken pingvinstänger

Ja du, någon på lagret verkade kanske tycka att du hade ett fint namn

Skrivet av sweturbo:

Hallå Inet. Tack för senaste leverans, mycket nöjd.

Jag tänkte höra med er om ni hade någon insikt i statusen på Zotac GTX 980 AMP Extreme kortet. Lagerstatusen tycks ha hoppat fram hos er från 30/10 till 8/11. Vad är anledningen till denna försening? Någon form av leveransstopp hos Zotac?

Har tyvärr inte någon mer information om förseningen förutom att det är .. ja, försenat. Vi håller tummarna på att nya datumet stämmer och uppdaterar produktsidan om något ändrar sig.

Skrivet av Bazisten:

Hej Bästa Inet

Kollar på detta och återkommer!

Skrivet av exroz:

När får ni in Silverstone Fortress FT05 i lager? Såg att någon hade frågat samma sak för snart en månad sen, och ni skulle kolla upp det. Hitta dock inget svar.

FT05 har jag blivit lovad ska komma upp på hemsidan under morgondagen!

Skrivet av Toivo83:

Hm, detta är en känd "bugg" hos oss och vi jobbar på en lösning för att det ska bli rätt status direkt.

Skrivet av micke7406:

Hej inet.
Varför fick jag inte med något spel när jag köpte mitt MSI GeForce GTX 980 Gaming
Ingen pingvinstång heller.

ordernummer .6544395

Att du inte fick med något spel är för att Nvidia startade kampanjen idag 15:00 och tyvärr inget som vi kunnat påverka. Pingvinstången är dock svårare att ge ett exakt svar på och tyvärr händer det att det missas eller att det ramlar bort under transport..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av EagiZ:

Hej Inet!

Skrivet av Selmalagerlöf:

Tjenare Inet!

Köpte ett 970 idag men fick inte med något spel, har letat igenom hela förpackningen men hittar ingen kupong.
https://www.inet.se/produkt/5411294/msi-geforce-gtx-970-gamin...
Här står det att det medföljer ett spel. Har jag missat något eller skall man ta kontakt med affären för att få en kupong?

Skrivet av Lindell90:

Precis samma fråga som jag också tänkte glida in och fråga

Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så får vi kolla på det! Är det köp idag efter 15:00 ska det givetvis följa med men är det köpt för en vecka sedan får vi kolla upp det lite närmare..

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Då blir det att skicka tillbaka kortet och beställa det igen.

Permalänk
Medlem

För och nackdelen med öppet köp i härlig detalj. Och så vitt jag kan se är det helt i enlighet med konsumentköplagen. Du har hittat en bättre deal, och returnerar därför produkten i väsentligt oförändrat skick. För att sen köpa den av samma säljare, då med ett gratis spel.

Det är inte utan att jag förstår både Inet, och Micke, själv hade jag nog accepterat att spelen uteblev, men det beror åtminstone till viss del på att det bara var skitspel i give-away'n. Återigen ett bevis på att man inte kan göra alla nöjda, antar jag.

Hade jag varit Inet hade jag löst det åt kunderna som vill ha gratis spelet och sitter med öppetköp, men samtidigt, då flyttar man brytpunkten en vecka bakåt i tiden... De som köpta sitt grafikkort för 8'a dagar sedan då? (Inet's sida verkar ligga nere, så jag kan inte kolla hur länge de erbjuder öppet köp, men det normala är väl en vecka...) Resultatet blir det samma i alla fall. Någon kan inte ens returnera sin produkt för att ta del av samma erbjudande som andra mer lyckligt lottade kan. Dessa någon kommer känna sig orättvist behandlade. Svår situation.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inet
Skrivet av micke7406:

Då blir det att skicka tillbaka kortet och beställa det igen.

Skrivet av -=Mr_B=-:

För och nackdelen med öppet köp i härlig detalj. Och så vitt jag kan se är det helt i enlighet med konsumentköplagen. Du har hittat en bättre deal, och returnerar därför produkten i väsentligt oförändrat skick. För att sen köpa den av samma säljare, då med ett gratis spel.

Det är inte utan att jag förstår både Inet, och Micke, själv hade jag nog accepterat att spelen uteblev, men det beror åtminstone till viss del på att det bara var skitspel i give-away'n. Återigen ett bevis på att man inte kan göra alla nöjda, antar jag.

Hade jag varit Inet hade jag löst det åt kunderna som vill ha gratis spelet och sitter med öppetköp, men samtidigt, då flyttar man brytpunkten en vecka bakåt i tiden... De som köpta sitt grafikkort för 8'a dagar sedan då? (Inet's sida verkar ligga nere, så jag kan inte kolla hur länge de erbjuder öppet köp, men det normala är väl en vecka...) Resultatet blir det samma i alla fall. Någon kan inte ens returnera sin produkt för att ta del av samma erbjudande som andra mer lyckligt lottade kan. Dessa någon kommer känna sig orättvist behandlade. Svår situation.
B!

Mr_B beskriver problematiken väldigt bra. Det här är en kampanj som Nvidia kör och vi behöver kolla vad som gäller för alternativet skulle vara att skicka ut till alla som tidigare köpt ett 970/980 mot Nvidia har bestämt och riskera att inte få vara med i nästa kampanj - det skulle vara katastrofalt för oss.

Det är precis samma problematik som uppstår när vi lanserar en ny kampanj och får klagomål för att vi inte "förvarnat" att en kampanj ska börja. Men då skulle vi också behöva förvarna innan förvarningen för dom som köpte precis innan det och då ska vi förvarna innan förvarningen till förvarningen och .. Ja, hoppas ni förstår.

Det är otroligt svårt att hålla alla nöjda och vi gör vad vi kan i det här fallet med Nvidia för att få så bra förutsättningar som möjligt utan att folk ska behöva "hota" oss för att få ta del av kampanjen.

Som sagt, har ni köpt ett 970/980 inom rimlig tid så kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi göra vad vi kan.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Det kommer stå så ett bra tag till. På dina sidor på ordrar uppdateras det ej på en gång

Det var så att när paketet skickades.
Då stod det på sajten att saker reserverats & skickats.

En stund senare när jag skulle plocka ut kollid från mitt konto.
Så var order nollställd - dvs inget skickat & inget reserverat trots kollid

Allting uppdaterades som vanligt utöver att allt order började om fast den var skickad.
Hoppas den förklaringen var bättre, vet att man förklarar som en påse potatis ibland haha.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Om man har köpt ett Gtx 970 i er butik hur gör man då?