Permalänk
Medlem

Köpa konsol

Hallå hallå,

Letar efter att köpa en konsol för lite spelande då och då. Vilken rekommenderas? Tittat lite på PS4, vad tror ni? Kanske PS3 fungerar lika bra? Motivera gärna!
Inte särskilt intresserad av Wii U dock.

Spelar det mesta.

Permalänk

Det kommer ju inte att komma något nytt skoj till PS3, så om du vill ha den sådan, ta något begagnat och billigt.

Sen är det ju det där med framerate. Många av de lite nyare och "snyggare" PS3-spelen klarar ju knappt av att hålla sig över 20 fps-strecket.

Permalänk
Medlem

Speldator + Wii U är bästa kombination man kan ha enligt mig. Nintendo har sjukt många bra spel just nu och nya är på väg.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Speldator + Wii U är bästa kombination man kan ha enligt mig. Nintendo har sjukt många bra spel just nu och nya är på väg.

Det enda som lockar mig där är egentligen Zelda-serien, men i överlag så föredrar jag inte deras spel när man är själv, vilket jag kommer vara majoriteten av tiden.

Skrivet av Obligatorisk:

Det kommer ju inte att komma något nytt skoj till PS3, så om du vill ha den sådan, ta något begagnat och billigt.

Sen är det ju det där med framerate. Många av de lite nyare och "snyggare" PS3-spelen klarar ju knappt av att hålla sig över 20 fps-strecket.

Absolut. Kanske lite utdaterad att köra med PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det här alla dagar i veckan.
Speciellt nu när det äntligen börjar komma vettiga spel till Wii U, tänker främst på Bayonetta 2 och Super Smash Bros.

I övrigt är det bara att kika på kontrollen och de exklusiva spelen.

EDIT:
Har själv Wii U och PS4, används inte så jätteofta då jag kör det mesta på PC.
Men överlag känns det som om min Wii U har mycket bättre spelutbud

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Vilka spel vill du spela?

Permalänk
Medlem

bättre att kolla vilka spel du är intresserad av istället om du inte är inriktad till någon speciell konsol skulle jag säga, samt ta reda på vilken handkontroll du föredrar.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilka spel vill du spela?

tja, intresserad av det mesta. Gärna en konsol som har många olika genrer och spel tillgängliga.

Skrivet av Marticus:

bättre att kolla vilka spel du är intresserad av istället om du inte är inriktad till någon speciell konsol skulle jag säga, samt ta reda på vilken handkontroll du föredrar.

Jo, kanske är det bästa. Vet inte hur mycket man får ut av att fråga här då alla har sina preferenser.

Permalänk
Medlem

De flesta har sina preferenser, även jag. Men tror att jag lyckades ge ett konstruktivt svar iaf! Handkontrollen är viktig, om inte viktigast (iaf för mig).

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du är ute efter. Kommer du köra en del tredjepartsspel på konsolen? Då har ju PS4 och Xbox one en extrem fördel mot Wii U och PS4 en liten fördel mot XOne.

Exklusiva spel är mer personligt. Jag tycker att Xbox One är bäst på den fronten just nu. Forza Motorsport 5 och Forza Horizon 2 tycker jag är de två bästa bilspelen på de nya konsolerna. Sunset Overdrive är riktigt bra. Halo 1-4 remastered kommer nästa vecka. Sen finns ju även Titanfall och Dead Rising 3 om du inte har en PC att köra dem på.

Ps4 tycker jag har hyfsat mediokra exklusiva titlar. Infamous Second Son är kul, men verkligen inget speciellt. Last of Us är fantastiskt.

Wii U har en del exklusiva titlar. Men har man tröttnat på side scrollers eller inte har någon att köra Local co-op med så tappar den mycket tycker jag.

För mig är PS4 den bästa konsolen för tredjepartsspel, men Xbox One är den klart bästa för konsolexklusiva spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell