Ljudisolera rum för trummor

Permalänk
Avstängd

Ljudisolera rum för trummor

Nu är det så att jag hade tänkt ljudisolera ett rum för att spela trummor i.
Jag bor i ett hyreshus, med grannar ca 6 m ifrån vårat hus.
Rummet är 2.50x3.40 m, och då undrar jag vad kostnaden i allt detta blir, och någon bra sida att köpa material ifrån, och vad för slags material.

Edit: Budget 10 - 15 000, väggar gjorda av trä.
För mer information så fråga bara.

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

Mer info om budget.

Hej skulle vara behjälpligt om du kunde fundera ut en typ av budget för ditt projekt.
Det kan kosta allt ifrån äggkartonger ståltråd och orientaliska mattor till tiotusentals kr
Det beror lite på vad du har för väggar i lgh betong är att föredra. Så fundera lite och återkom så blir det lite enklare att komma med realistiska lösningar. Mvh

Permalänk
Medlem

Bygg ett flytande i ett rum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thatguy:

Hej skulle vara behjälpligt om du kunde fundera ut en typ av budget för ditt projekt.
Det kan kosta allt ifrån äggkartonger ståltråd och orientaliska mattor till tiotusentals kr
Det beror lite på vad du har för väggar i lgh betong är att föredra. Så fundera lite och återkom så blir det lite enklare att komma med realistiska lösningar. Mvh

Okej, jo det är träväggar med isolering emellan. Allt jag vet nu tyvärr. Men jag antar att det hjälper lite iallafall.
Min budget är 10 - 15 000 kr, men om det absolut måste gå över priset så får jag väl göra så. Det måste ju inte vara den bästa ljudisoleringen där absolut INGEN kan höra, tänke mer på att grannarna inte ska höra, även om dessa väggar redan är rätt så bra isolerade.

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

Om jag fattat det hela rätt så bor du i ett hus, inte en lägenhet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Om jag fattat det hela rätt så bor du i ett hus, inte en lägenhet?

Precis, med andra hus som ligger tätt intill mitt.

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

Ok gör som jag gjorde och kika på denna sida www.akustik.nu.
Att stänga ute ljud är ingen enkel uppgift och för att hålla kostnaderna på en lagom nivå behöver du göra rätt från början. Ring ochså och ta in offert från olika "akustik" företag det kanske ryms i din budget. Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thatguy:

Ok gör som jag gjorde och kika på denna sida www.akustik.nu.
Att stänga ute ljud är ingen enkel uppgift och för att hålla kostnaderna på en lagom nivå behöver du göra rätt från början. Ring ochså och ta in offert från olika "akustik" företag det kanske ryms i din budget. Mvh

Okej, ska ta och kolla in sidan, tack så mycket!

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance