Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Permalänk
Medlem

Jag har full förståelse är TS frustration och det löser sig för dig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd upplåst*

Vänligen respektera forumreglerna, meningslösa inlägg, påhopp och andra otrevligheter undanbedes vänligen men bestämt. Observera att tråden kommer låsas ifall den spårar ur.
/moderator

Tråden upplåst
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Då ska vi se, har fått lite PM från säljaren igen..

Där han skriver att sakerna är på väg, och han skyller på posten självklart att dom inte dykt upp hos mig och jag är stressad och har ADHD!

Men så fort jag ber om kolli så svarar han varje gång att han INGET har.. Då är frågan, hur har han skickat det? Moderkortslådan med cpun i... Någon som vet?
Jag bad om bevis på hans kvitto nu ikväll, så får se om han svarar eller om han skiter i att svara som han alltid gjort i snart en vecka så fort jag nämner bevis eller kvitto på att han skickat sakerna.. Gör jag fel i att vilja ha bevis när inte sakerna dykt upp än?!

EDIT 1:

Han verkar ha svårt att bevisa genom ta en bild på kvittot så jag SER att det är mitt namn osv:

jag skicka detta meddelande nu:
"Ta en bild på att det är MIN adress och namn och telefonnummer då? Det är inte mkt begärt, snälla kan du inte bara förstå att jag vill ha ett litet bevis och att du ej ljuger?
Jag har liksom beställt massa saker här som ligger o dammar nu för att jag ej fått ditt moderkort och CPU... Snälla, jag ber dig snällt nu... Skicka ett bra bevis så tror jag dig och kommer ej störa dig mer! Mvh"

Skrivet av FANTEN:

Någon får rätta mig om jag har fel för det var många år sen någon ville att jag skulle sälja nåt mot postförskott. Jag kunde iaf inte det eftersom jag var en privatperson och för att skicka nåt med postförskott så behövde man ett postgiro och endast företag kunde skaffa ett postgiro.

Det ska gå som privatperson med Säkert för båda dessutom

Skrivet av dwd94:

Det ska bli intressant att SE hur detta GÅR.

Då är vi 2

Skrivet av Matski2k:

Bara så att du vet så slänger polisen ut din anmälan då det inte är skäligt att polisanmäla innan 10-12 arbetsdagar har gått

Jag ska om inte sakerna kommer inom en snar framtid!

Skrivet av trollhattan:

Räcker med posten skicka lätt för 54kr

Han säger han skicka det som brev och har inget kolli, kosta 155:-

Skrivet av aMpari:

Tråkig sits, men ta ett chillpill och vänta. I framtiden kom alltid överens med säljaren om att skicka som REK eller paket så att det kan spåras.

Jag väntar.. Kanske brusa upp fort men han beter sig väldigt skumt... Japp jag ska göra det i framtiden , tack för tipsen!

Skrivet av Marinlik:

Du startade denna tråd och skrev att du ringt han flera gånger, skickat PM till hans FB och pratat med hans mamma på onsdag innan posten kommit. Du gjorde allt detta efter att det gått en postutdelning sen paketet skickades(tisdagen).

Nu har det gått två dagar(helt oviktigt om klockan är 11 på dagen på torsdag, fortfarande bara gått 2 postutdelningar), men två-tre dagar för frakt är inget man ringer polisen på eller spammar någons inkorg och ringer personens familj över.

Snart är det fredag och inte en skymt om avi eller paket

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Gör jag fel i att vilja ha bevis när inte sakerna dykt upp än?!

Ja, om han nu börjat svara och säger att allt är påväg så lugna dig lite, vad ska han göra? lämna landet? gå under jorden?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Jag skickade ett paket idag som brev under 90cm och 2kg och fick bara kvitto på frimärken för 84kr.

Permalänk

Du behöver inte oroa dig, du är ju polis trots allt och vet hur du kommer att agera ifall du blir lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Ja, om han nu börjat svara och säger att allt är påväg så lugna dig lite, vad ska han göra? lämna landet? gå under jorden?

Ja han SÄGER det ja, men vägrar eller verkar ha problem att BEVISA att han har ett kvitto med mitt namn osv på...

Skrivet av verithros:

Jag skickade ett paket idag som brev under 90cm och 2kg och fick bara kvitto på frimärken för 84kr.

Okej, då har han skickat som paket då, 155:- kanske för de va lite större än ditt o 2kg typ...

Skrivet av Flexiblus:

Du behöver inte oroa dig, du är ju polis trots allt och vet hur du kommer att agera ifall du blir lurad.

Jag vet hur det handskas, dock jobbar jag med helt andra saker och ej vart i tjänst så länge + jag får inte ha hand om mina egna anmälningar dessutom osv.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Gör jag fel i att vilja ha bevis när inte sakerna dykt upp än?!

Nej inte nödvändigtvis. Men det räcker att du gör det en gång eftersom du därefter inte kan påverka särskilt mycket mer än att ev skapa irritation.

Skrivet av hznn:

"Ta en bild på att det är MIN adress och namn och telefonnummer då? Det är inte mkt begärt, snälla kan du inte bara förstå att jag vill ha ett litet bevis och att du ej ljuger?
Jag har liksom beställt massa saker här som ligger o dammar nu för att jag ej fått ditt moderkort och CPU... Snälla, jag ber dig snällt nu... Skicka ett bra bevis så tror jag dig och kommer ej störa dig mer! Mvh"

Jag är säker på att poängen gått fram vid det här laget. Du kan inte forcera fram ett resultat hur mycket du än önskar. Så nu får du bara vänta och se.

På måndag kan du börja överväga ifall du blivit lurad. SEN kan du/vi diskutera det vidare.

Ha en trevlig helg även utan dator!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig betala hela summan innan jag fått grejorna. Hellre betala lite mera och att grejorna skickas mot postförskott så man betalar när man hämtar ut paketet och att det tydligt står på paketet vad det innehåller så att man inte får en tegelsten eller liknande.

Visa signatur

Dont worry be happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarumbar:

Jag skulle aldrig betala hela summan innan jag fått grejorna. Hellre betala lite mera och att grejorna skickas mot postförskott så man betalar när man hämtar ut paketet och att det tydligt står på paketet vad det innehåller så att man inte får en tegelsten eller liknande.

Nu har jag visserligen aldrig själv skickat mot postförskott men tagit emot många mot postförskott och aldrig någonsin har det stått på paketet vad det var i, menar du att posten börjat kontrollera innehåll i allt som skickas mot postförskott innan de tar emot det? så att ingen kan lägga i en tegelsten och skriva "CPU + MODERKORT"?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Nej inte nödvändigtvis. Men det räcker att du gör det en gång eftersom du därefter inte kan påverka särskilt mycket mer än att ev skapa irritation.

Jag är säker på att poängen gått fram vid det här laget. Du kan inte forcera fram ett resultat hur mycket du än önskar. Så nu får du bara vänta och se.

På måndag kan du börja överväga ifall du blivit lurad. SEN kan du/vi diskutera det vidare.

Ha en trevlig helg även utan dator!

hehe tack så mkt

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarumbar:

Jag skulle aldrig betala hela summan innan jag fått grejorna. Hellre betala lite mera och att grejorna skickas mot postförskott så man betalar när man hämtar ut paketet och att det tydligt står på paketet vad det innehåller så att man inte får en tegelsten eller liknande.

Sant, jag ska aldrig göra så mer iaf!

Skrivet av Naga:

Nu har jag visserligen aldrig själv skickat mot postförskott men tagit emot många mot postförskott och aldrig någonsin har det stått på paketet vad det var i, menar du att posten börjat kontrollera innehåll i allt som skickas mot postförskott innan de tar emot det? så att ingen kan lägga i en tegelsten och skriva "CPU + MODERKORT"?

Jo det kan man, det suger oxå.. Paypal kanske är det bästa?

§8
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Efter en arbetsvecka skulle jag börja oroa mig för att jag blivit blåst. Börja trakassera folk efter en eller två dagar? Jesus...

Påminn mig att aldrig göra affär med dig. Skulle inte heller svara om du betedde dig som du tycks göra i den här tråden, skulle gå under jorden tills mitt paket jag skickat till dig kommit fram. Inte kan du väl vara 38år? Du beter dig som en hormonstinn tonåring... (skrämmande att du är polis)

Bra att du har lugnat ner dig mot slutet av tråden dock!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Jag vet hur det handskas, dock jobbar jag med helt andra saker och ej vart i tjänst så länge + jag får inte ha hand om mina egna anmälningar dessutom osv.

Känns fullt rimligt utifrån hur du agerar i det här ärendet. Hoppas inte du blir blåst men hoppas samtidigt för din och allmänhetens skull att du lär dig uppträda mer balanserat.

Permalänk

Har bara läst tråden lite flyktigt så kanske skriver samma som någon annan.
Postförskott funkar inte att sända som om man är privatperson. Man kan sända som stort brev men utan kollinummer eller försäkring på grejerna. Rekommenderat brev med brev id och försäkring. Packet och då med kolli id och högre försäkring.

Säger inte att så är fallet här men råkade ut för lite otrevliga komentarer för något år sedan då jag mot inrådan sände som stort brev och det tog ca 10 dagar innan köparen fick sina grejer. Då var jag en lurendrejare som borde anmälas, obehagligt. Vill aldrig sända eller få som stort brev utan betalar hellre för åtminstone rek.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Sant, jag ska aldrig göra så mer iaf!

Jo det kan man, det suger oxå.. Paypal kanske är det bästa?

Nej, det finns ju nåt säkert blocket paket/internetgirot eller vad det nu heter. Där kan köparen ta i mot grejorna innan och pengarna släpps efter 24h om köparen inte opponerar sig. I det läget har egentligen köparen lite övertag. Hur som helst, om du vet att kontot tillhör personen i fråga så är ju inga problem. Du kan bevisa att insättningen är gjort, och han kan bevisa... ja absolut ingenting. Borde vara ett solklart fall om det polisanmäls. Alternativt att pojkens mamma ersätter dig (med bevis i handen). Fast det är klart, hon är väl inte skyldigt att göra det, eftersom pojkspolingen nu är myndig.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

EDIT 2:

Citerar vad han skriver

"men inte fan har jag så brottom, när jag köper saker!, precis som jag skrev det är POSTEN FUCKING ANSVAR att det ska FRAM INTE MITT!, jag har skickat sakerna!!!!!!"

"hur ska jag kunna bevisa det?, jag har inget kolli!"

"du såg hur bilden såg ut klart som fan det blir suddigare om jag går närmare pappret då, ja är det inget kolli är det skickat som brev antagligen, jag har skickat det iallafall"

"det står inte på pappret VART man skickar det, det står på kartongen,"

Han vill verkligen inte bevisa genom ta ett vettigt kort på kvittot så man ser iaf att det är påväg med datum o allt...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Nej, det finns ju nåt säkert blocket paket/internetgirot eller vad det nu heter. Där kan köparen ta i mot grejorna innan och pengarna släpps efter 24h om köparen inte opponerar sig. I det läget har egentligen köparen lite övertag. Hur som helst, om du vet att kontot tillhör personen i fråga så är ju inga problem. Du kan bevisa att insättningen är gjort, och han kan bevisa... ja absolut ingenting. Borde vara ett solklart fall om det polisanmäls. Alternativt att pojkens mamma ersätter dig (med bevis i handen). Fast det är klart, hon är väl inte skyldigt att göra det, eftersom pojkspolingen nu är myndig.

Hon lova ju ringa mig igår men det gjorde hon inte... Pojken säger bara att delarna är på väg.. Köpte av han här på marknaden på swec.

Kommer inga delar så självklart kommer jag anmäla honom, dom har loggar här och banken kan fixa fram summa och kontonr åt polisen, så sätt är de ju inte konstigheter..
Men att han ska envisas att INTE bevisa att han skickat det stör mig!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Så mycket som du pratat i tråden här kunde du lika gärna jobbat över några timmar och köpt grejorna nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Så mycket som du pratat i tråden här kunde du lika gärna jobbat över några timmar och köpt grejorna nya

Jag har lagt samma delar i kundkorgen på proshop, men jag avvaktar till måndag.. Har inte det dykt upp saker då är jag ju scammad så!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har nämnts tidigare eller om det är relevant, dock lite nyfiken på vad värdet på varorna är?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Avstängd

(har ej lusläst hela tråden)

Låter som du blivit lurad. Känner igen det där snacket att man skyller på posten, sen har man inga bevis alls för att man skickat det.
Han undviker kontakt, kan inte ge dig någon form av bevis alls.
Tror inte han kan skicka ett moderkort och cpu som brev. Blir för stort. Kan han inte ge dig kollinummer har han blåst dig.
Sen skyller han på posten. Förstår dig fullt ut TS. Hoppas det löser sig.
Dyker det upp blir jag förvånad. Sen är det väldigt väldigt ovanligt att saker försvinner i postgången.
Vad säger hans morsa då? Hur mkt pengar handlar det om? Var bor han?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

EDIT 2:

Citerar vad han skriver

"men inte fan har jag så brottom, när jag köper saker!, precis som jag skrev det är POSTEN FUCKING ANSVAR att det ska FRAM INTE MITT!, jag har skickat sakerna!!!!!!"

"hur ska jag kunna bevisa det?, jag har inget kolli!"

"du såg hur bilden såg ut klart som fan det blir suddigare om jag går närmare pappret då, ja är det inget kolli är det skickat som brev antagligen, jag har skickat det iallafall"

"det står inte på pappret VART man skickar det, det står på kartongen,"

Han vill verkligen inte bevisa genom ta ett vettigt kort på kvittot så man ser iaf att det är påväg med datum o allt...

Det kan mycket väl vara så att killen täntke att han skulle skicka ett paket, och letade upp hos posten vad det kostar att skicka ett "paket". Men postens definition av "brev" respektive "paket" har inte med utseendet att göra, utan om mått och framför allt vikt. Men det visste han kanske inte om. Han kollade bara på postens hemsida och såg att paket kostar 155, och tar betalt för det. Sedan går han till postinlämningen och säger att han ska skicka detta ,och lägger upp kartongen. Expediten ser att kartongen kvalar som brev, och eftersom kunden inte sagt specifikt att det ska "skickas som paket" så tar expediten och skickar det som brev. Kunden får bara ett kvitto för frimärkena, inget kolli-ID ges, inga namn eller adresser registreras. Kanske vill säljaren bara inte avslöja att han ouppsåtligt blåst dig på 50 spänn eller så.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Det kan mycket väl vara så att killen täntke att han skulle skicka ett paket, och letade upp hos posten vad det kostar att skicka ett "paket". Men postens definition av "brev" respektive "paket" har inte med det fysiskta utseendet att göra, utan om mått och framför allt vikt. Men det visste han kanske inte om. Han kollade bara på postens hemsida och såg att paket kostar 155, och tar betalt för det. Sedan går han till postinlämningen och säger att han ska skicka detta ,och lägger upp kartongen. Expediten ser att kartongen kvalar som brev, och eftersom kunden inte sagt specifikt att det ska "skickas som paket" så tar expediten och skickar det som brev. Kunden får bara ett kvitto för frimärkena, inget kolli-ID ges, inga namn eller adresser registreras. Kanske vill säljaren bara inte avslöja att han ouppsåtligt "blåst" dig på 50 spänn.

Han skulle stå för frakten sa han.... så jag har ingen aning om vad han har gjort eller när

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Om ni är dumma nog att skicka vanlig försändelse istället för rekommenderat som man kan spåra och bevisa att det är skickat så har du ju inget som helst bevis att han inte skickat något. du skulle krävt rek.

En polisanmälning kommer inte ge något öht, det kan jag garantera. (såvida han inte blåst dig och erkänner)

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Jag kan för övrigt tipsa om att vara lite vettig för övrigt. Om säljaren inte är en vettig person utan blir less på att någon trakasserar hans familj, hotar om polis, spammar med meddelanden samt hänger ut han som scamer på internet. Då blir man lätt lite galen på köparen och kanske är en fitta tillbaka? Då kommer det säkert ske en "oväntad skada" under leveransen, vilket säljaren inte ansvarar för

Därmed är det viktigt att vara rimlig som säljare som köpare. Ni har båda ansvar för att det ska vara en god affär.

Jag tror dock inte TS har blivit lurad, men vad jag hoppas är en annan historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag kan för övrigt tipsa om att vara lite vettig för övrigt. Om säljaren inte är en vettig person utan blir less på att någon trakasserar hans familj, hotar om polis, spammar med meddelanden samt hänger ut han som scamer på internet. Då blir man lätt lite galen på köparen och kanske är en fitta tillbaka? Då kommer det säkert ske en "oväntad skada" under leveransen, vilket säljaren inte ansvarar för

Han skicka det i lördags sa han ju, så det lär ju ej hända... Men han kan inte bevisa att han skickat nåt! Lutar åt polisanmälan vilket som helst skulle göra i min sits!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Han skicka det i lördags sa han ju, så det lär ju ej hända... Men han kan inte bevisa att han skickat nåt! Lutar åt polisanmälan vilket som helst skulle göra i min sits!

Varför skickade han innan han fick pengar? Det verkade aldrig förklarat i tråden. Ingen säljare skickar innan man fått pengarna ju. Alla vettiga hade postat inom ett dygn efter han fick pengarna. Vilket verkade vara den 11e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hon lova ju ringa mig igår men det gjorde hon inte... Pojken säger bara att delarna är på väg.. Köpte av han här på marknaden på swec.

Kommer inga delar så självklart kommer jag anmäla honom, dom har loggar här och banken kan fixa fram summa och kontonr åt polisen, så sätt är de ju inte konstigheter..
Men att han ska envisas att INTE bevisa att han skickat det stör mig!

Nästa gång så använd internetgirot eller liknande. Antingen det eller kräva att det skall skickas med Kolli ID. Skickar man något för 2000kr så bör det skickas med någon form av säkerhet.

Har i princip läst igenom hela tråden. Jag tror helt klart att killen iallafall tänkte blåsa dig från början. Hur som helst så beter han sig som en komplett idiot.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Tråkigt att så många skriver samma saker utan att ha läst dina förra inlägg så att du om och om måste förklara. Men hoppas verkligen du får sakerna och verkar ju helskumt att han ignorerar sådär ._. Men har han så svårt att skaffa fram bra bild på kvitto så är det ju 100% scam imo, eftersom det är väl ändå inte så svårt att ta en bild lite närmre kvittot ? Men hoppas verkligen det löser sig, ber för dig mannen