PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blk:

Har han/hon koll på om LG 34UC87 är något som ni kommer ta in också?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207502-l...

Jorå
men finns inte i lager någonstans just nu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ingen ETA heller? (Svarta versionen, men det verkar ju vara rätt enligt artikelnumret)
Och bara för att undvika missförstånd, det är fel skärm på bilden hoppas jag?
Ser ut som det är en 34uc97 på bilden eller iaf. så har den samma fot som den och således inte den jag söker. (För den som undrar så har 87 en justerbar fot och vesa fäste vilket 97 saknar)
Foten borde se ut:

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blk:

Ingen ETA heller? (Svarta versionen, men det verkar ju vara rätt enligt artikelnumret)
Och bara för att undvika missförstånd, det är fel skärm på bilden hoppas jag?
Ser ut som det är en 34uc97 på bilden eller iaf. så har den samma fot som den och således inte den jag söker. (För den som undrar så har 87 en justerbar fot och vesa fäste vilket 97 saknar)
Foten borde se ut:

Har bytt bild nu, hittar ingen clean bild på den så bara rippade något jag googlade fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick min dator tillbaks från reperation och de installerade om datorn samtidigt som de byte moderkortet Dock så glömde de aktivera/skriva in nyckeln för windows 8 så nu får jag en notifikation då och då för att köpa en ny nyckel :/

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nickhe:

Hej!

Fick min dator tillbaks från reperation och de installerade om datorn samtidigt som de byte moderkortet Dock så glömde de aktivera/skriva in nyckeln för windows 8 så nu får jag en notifikation då och då för att köpa en ny nyckel :/

Hej, om du hör av dig till vår kundtjänst så kan de antingen hjälpa dig att aktivera eller skicka ut aktiveringsnyckel till dig!
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Några planer på att lägga upp nya Lian-Li PC-V1000L i både silver och svart i ert sortiment?

Permalänk
Medlem

Hej webhallen!

Har ni något datum när ni får in Tesoro Excalibur RGB G7NFL?
Ni är i dagsläget den enda "riktiga" butik som har tangentbordet på sidan.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208850-t...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Storage Jar:

Hej webhallen!

Har ni något datum när ni får in Tesoro Excalibur RGB G7NFL?
Ni är i dagsläget den enda "riktiga" butik som har tangentbordet på sidan.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208850-t...

Mitten av december sägs det just nu!

Visa signatur

Permalänk

Kanske är i fel tråd och skriver men här kör vi.

Beställde i torsdags kväll en ASUS ROG Gladius och såg under fredagen att den blivit flyttad från "Under behandling" till "Behandlad"
Aldrig beställt ifrån webhallen, betyder detta att paketet har skickats? och isåfall, varför har jag inte fått något kolli nr?

Mvh/ Addewigge->Wigge_94@live.se

Visa signatur

CPU:: Intel Core i5-3570k @ 4.2GHz |Mobo: MSI Z77A-S01 |RAM: CORSAIR Vengeance Pro 8 GB |Grafik: Gigabyte 970 G1|
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |NZXT H440W Silent Ultra |Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB |Nätagg: Fractal Design R2 800W Platinum |Mus: Steelseries Rival |KB: CM Storm QuickFire TK Brown Switch |Monitor:BenQ XL2411T 144hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Addewigge:

Kanske är i fel tråd och skriver men här kör vi.

Beställde i torsdags kväll en ASUS ROG Gladius och såg under fredagen att den blivit flyttad från "Under behandling" till "Behandlad"
Aldrig beställt ifrån webhallen, betyder detta att paketet har skickats? och isåfall, varför har jag inte fått något kolli nr?

Mvh/ Addewigge->Wigge_94@live.se

Hej, den blev skickad som ett varubrev i fredags. Vi skickar i regel inte ut kolli-ID på varubrev då de inte är sökbara i samma mån som ett paket. (Har dock skickat kolli-ID till dig i PM)

Visa signatur

Permalänk

när får ni in Note 4 charging covers? (svarta)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2788796

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

när får ni in Note 4 charging covers? (svarta)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2788796

Vi fixar upp dem på sidan asap

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Awesome! När kommer de upp måste köpa ASAP

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Webhallen Config 2014 höst

Webhallen Config D14-0407 - i7-5930K / 16GB / 250GB SSD + 2TB / 2x GTX 970 4GB SLI / DVD / Win8.1

Denna skapades/lades upp redan i december 2013, då fanns varken DDR4, I7 i 5xxx-version eller GTX 970-serien.

Vet ni om denna variant kommer i någon form med i7 5960x 16-trådar och när den väntas levereras?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dockland:

Webhallen Config D14-0407 - i7-5930K / 16GB / 250GB SSD + 2TB / 2x GTX 970 4GB SLI / DVD / Win8.1

Denna skapades/lades upp redan i december 2013, då fanns varken DDR4, I7 i 5xxx-version eller GTX 970-serien.

Vet ni om denna variant kommer i någon form med i7 5960x 16-trådar och när den väntas levereras?

Det där var bara fel datum, någon hade kopierat ett gammalt artikelnummer och glömt ändra datum helt enkelt.

Vi har ingen 5960x på g just nu, men om du har specifika önskemål så kan du alltid höra av dig till vår kundtjänst. Dock skulle vi förmodligen behöva få ett specialbygge förbetalt innan vi börjar producera det.

leverans på dem vi har upplagda på hemsidan med 5930k väntas koma in i små antal denna vecka (tyvärr råder det extrem brist på alla populära modeller av GTX 970 så vi har svårt att bygga så många datorer som vi hade önskat)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det där var bara fel datum, någon hade kopierat ett gammalt artikelnummer och glömt ändra datum helt enkelt.

Vi har ingen 5960x på g just nu, men om du har specifika önskemål så kan du alltid höra av dig till vår kundtjänst. Dock skulle vi förmodligen behöva få ett specialbygge förbetalt innan vi börjar producera det.

leverans på dem vi har upplagda på hemsidan med 5930k väntas koma in i små antal denna vecka (tyvärr råder det extrem brist på alla populära modeller av GTX 970 så vi har svårt att bygga så många datorer som vi hade önskat)

Självklart betalar jag vid beställning. Visste inte ni byggde på request. Har en Webhallen Config från förra året. Bättre dator har jag inte haft. Tack för svar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dockland:

Självklart betalar jag vid beställning. Visste inte ni byggde på request. Har en Webhallen Config från förra året. Bättre dator har jag inte haft. Tack för svar.

För att förtydliga. Vi gör "egentligen" inte det.
Men på riktigt dyra maskiner så kan man göra undantag eftersom det ändå blir så få det handlar om. Men skulle vi börja göra det på typ 10 tusenkronosdatorer så hade det blivit kaoz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För att förtydliga. Vi gör "egentligen" inte det.
Men på riktigt dyra maskiner så kan man göra undantag eftersom det ändå blir så få det handlar om. Men skulle vi börja göra det på typ 10 tusenkronosdatorer så hade det blivit kaoz.

OK, tack för info. Jag hör av mig till kundtjänst när det drar ihop sig i vinter. Fast dyr vet jag inte, kommer väl lägga runt 35-40.000. Ungefär vad en ny dator kostar var gång jag köper custom.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dockland:

OK, tack för info. Jag hör av mig till kundtjänst när det drar ihop sig i vinter. Fast dyr vet jag inte, kommer väl lägga runt 35-40.000. Ungefär vad en ny dator kostar var gång jag köper custom.

Dyrt i våra ögon!
Snittkunden köper i regel en maskin för 10-15k "bara"

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vad är tidsperioden för Asap? bara så man vet ungefär

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

Vad är tidsperioden för Asap? bara så man vet ungefär

hehe inte så asap som jag tänkt mig men here goes:
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/209961-samsung_s_chargi...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

hehe inte så asap som jag tänkt mig men here goes:
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/209961-samsung_s_chargi...

Service at it's finest! Hur lång tid kommer det ta att få in en till fruängen efter bokningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

Service at it's finest! Hur lång tid kommer det ta att få in en till fruängen efter bokningen?

Skickades från m.sweclockers.com

borde röra sig om några dagar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.

Hej.

Har börjat leta efter ny bärbar så snubblade jag över några av Gigabytes nya modeller ni har listade. Vilket ledde till en fundering.
Gigabyte P34W V3 CF1
Gigabyte P34W V3 CF2

I rubriken så står det "14,1" Full HD" men i detaljspecen så står det "Skärm 15,6" "

Är det nått jag missar eller har tryckfelsnisse varit framme?

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av FP94AD:

Hej.

Hej.

Har börjat leta efter ny bärbar så snubblade jag över några av Gigabytes nya modeller ni har listade. Vilket ledde till en fundering.
Gigabyte P34W V3 CF1
Gigabyte P34W V3 CF2

I rubriken så står det "14,1" Full HD" men i detaljspecen så står det "Skärm 15,6" "

Här finns lite info jag hittade

http://forum.notebookreview.com/what-notebook-should-i-buy/76...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FP94AD:

Hej.

Hej.

Gigabyte P34W V3 CF1
Gigabyte P34W V3 CF2

Skrivet av Dockland:

Helt riktigt, trycksfelsnisse var framme
De är 14.1 tum

Visa signatur

Permalänk

Hejsan.

Köpte ett headset hos er för ett tag sen som jag är väldigt glad över.

Headsetet är ett Sennheiser PC-131. Ena öronkudden har nu slitits ut och det finns ett ersättningspaket som heter HZP-09, är det något ni kan ta in då jag gärna stödjer er som butik och handlar hos er.

I värsta fall får jag väl beställa direkt från sennheiser.

Tack på förhand.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nattmannen:

Hejsan.

Köpte ett headset hos er för ett tag sen som jag är väldigt glad över.

Headsetet är ett Sennheiser PC-131. Ena öronkudden har nu slitits ut och det finns ett ersättningspaket som heter HZP-09, är det något ni kan ta in då jag gärna stödjer er som butik och handlar hos er.

I värsta fall får jag väl beställa direkt från sennheiser.

Tack på förhand.

Det är inte en produkt som finns tillgänglig i de produktlistor som vi får från varken sennheiser eller någon av deras distributörer tyvärr så det ser lite mörkt ut.
Vi kan försöka kolla upp det men det är nog stor risk att det drar ut på tiden såhär när det är en massa röda dagar på ingång och folk som är lediga.

Visa signatur

Permalänk

Ni får jättegärna kolla upp det. Har själv fullt upp under jul och nyårshelg, så det är ingen direkt brådska.

Permalänk
Medlem

Hejsvejs Webhallen, har två snabba frågor;

1. Hur kommer det sig att ni (och alla andra återförsäljare) höjt priset på en Dell Ultrasharp U2412M med 25%? Det är en relativt gammal modell, så den borde rimligtvis röra sig åt andra hållet?

2. Köpte en Func MS-3-R2 hos er i höstas (aug/sep), och har på senare tid märkt att vänster musknapp börjat gnissla/tappat feedback. Fullt fungerande i övrigt, men tråkigt att tappa den där "snärten" av en såpass ny mus :/ Är det ett möjligt supportärende eller skulle det gå under slitage?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!