Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tror att en del mod kräver att dessa är installerade (tror jag, men är ej säker). Dom fixar fel i spelet som latmaskarna på Bethesda inte orkar bry sig om att fixa

Okej så du har inte testat det själv?
Finns till dragonborn och dawnguard också.

Struntade i deadly mutilation.
Kör med Bloody Facials Reblooded och Enhanced Blood Textures, blev en saftig blandning precis som det ska vara ute på stridsfältet

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Har ni några trix med consolen då?
Jag vet en som jag bara kom på sen Quake tiden
"Fov" Den ändra jag till 85, tyckte det vart mer bekvämt då jag bara kör med 1680x1050. Vad kör ni med? över 85 på denna skärm ser bara lustigt ut

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Har ni några trix med consolen då?
Jag vet en som jag bara kom på sen Quake tiden
"Fov" Den ändra jag till 85, tyckte det vart mer bekvämt då jag bara kör med 1680x1050. Vad kör ni med? över 85 på denna skärm ser bara lustigt ut

Här finns det en hel del olika kommandon att göra i console.

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Console

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Okej så du har inte testat det själv?
Finns till dragonborn och dawnguard också.

Struntade i deadly mutilation.
Kör med Bloody Facials Reblooded och Enhanced Blood Textures, blev en saftig blandning precis som det ska vara ute på stridsfältet

Jo, det är det första jag lägger in. Jag har alla tillägg till Skyrim även om Heartfire är rätt meningslös, den kunde dom skänkt gratis då det finns bättre mods än det paketet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Här finns det en hel del olika kommandon att göra i console.

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Console

Tack ska du ha!

Skrivet av AMD-FX:

Jo, det är det första jag lägger in. Jag har alla tillägg till Skyrim även om Heartfire är rätt meningslös, den kunde dom skänkt gratis då det finns bättre mods än det paketet

Hehe Håller med dig!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Tack ska du ha!

Hehe Håller med dig!

Vill du ha extra monster så kan du tanka ner Skyrim Immersive Creatures som gör spelet ännu svårare http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/24913/?
Jag kör på Legendary svårighetsgraden och ett bett från en Feral Snow Wolf betyder döden, speciellt Draman skeletten kan vara irriterande då dom har shouts även dom och du flyger all världens väg. Landar du på ett berg så är det döden direkt. Landar du på plan mark så kan du överleva. Det värsta är att dom skriker ofta, så ibland hinner man knappt inte resa sig

En annan bra mod är Realistic Ragdoll Force som gör att dom dör mer realistiskt. I vanilla så flyger dom ju iväg 20 meter när man skjuter en pil i dom, men här sjunker dom bara ihop död http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/601/?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vill du ha extra monster så kan du tanka ner Skyrim Immersive Creatures som gör spelet ännu svårare http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/24913/?
Jag kör på Legendary svårighetsgraden och ett bett från en Feral Snow Wolf betyder döden, speciellt Draman skeletten kan vara irriterande då dom har shouts även dom och du flyger all världens väg. Landar du på ett berg så är det döden direkt. Landar du på plan mark så kan du överleva. Det värsta är att dom skriker ofta, så ibland hinner man knappt inte resa sig

En annan bra mod är Realistic Ragdoll Force som gör att dom dör mer realistiskt. I vanilla så flyger dom ju iväg 20 meter när man skjuter en pil i dom, men här sjunker dom bara ihop död http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/601/?

Ahaa Nice! Ska testa! Jag kör på Legendary, annars blir det för lätt har jag märkt
Förresten vet du en fix för när man minimerar skyrim och kommer till desktop så är alltid ljudet i bakgrunden?
Och jag vet att det ska finnas en mod så man kan se sig själv bättre och närmare men kommer inte ihåg vad den heter vet du? mvh

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Inaktiv

Testade Skyrim Unbound. Den började i racemenu med hjälm på huvudet. Jävla idioti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Testade Skyrim Unbound. Den började i racemenu med hjälm på huvudet. Jävla idioti.

Hmm, jag förstår inte riktigt tyvärr. Racemenu är det en mod? Kan du ta en bild?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Hmm, jag förstår inte riktigt tyvärr. Racemenu är det en mod? Kan du ta en bild?

Där man skapar karaktären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Där man skapar karaktären.

För mig så ser det ut som vanligt. jag har ingen hjälm på skallen. Min karaktär är nästan helt naken när man skapar den. Jag vet att man kan klicka i nåt med racemenu i inställningarna nånstans, men den var inte ikryssad när jag gjorde min karaktär

Övrigt:
Jag tog ner Skyrim High Definition LODs - Skyrim High Definition LODs och Skyrim High Definition LODs - Dark LOD Textures - SHD LODs - Dark LOD Textures - Darker and Grassy. Nu slipper jag distansdraw av gräset i alla fall. Förut så gick gräset till en gräns för att sedan vara helt kalt på backen. Det ser så fult ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

För mig så ser det ut som vanligt. jag har ingen hjälm på skallen. Min karaktär är nästan helt naken när man skapar den. Jag vet att man kan klicka i nåt med racemenu i inställningarna nånstans, men den var inte ikryssad när jag gjorde min karaktär

Övrigt:
Jag tog ner Skyrim High Definition LODs - Skyrim High Definition LODs och Skyrim High Definition LODs - Dark LOD Textures - SHD LODs - Dark LOD Textures - Darker and Grassy. Nu slipper jag distansdraw av gräset i alla fall. Förut så gick gräset till en gräns för att sedan vara helt kalt på backen. Det ser så fult ut

Okej. Jag hade den där fula hornhjälmen på iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Okej. Jag hade den där fula hornhjälmen på iaf.

Kanske vart olika då? Pgr av olika mods installerade? Eller?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Okej. Jag hade den där fula hornhjälmen på iaf.

När man startar så får man ju välja vilken utrustning man ska ha. Allt står på Random i inställningarna som standard, men man kan välja om man ska light/heavy/normala kläder m.m. och var man ska starta och hur mycket start pengar man ska ha (max 1000 guld). Det där att man kan välja bort magic tycker jag är bra ifall man vill bli en ren warrior utan magic, vilket borde ha funnits med i original spelet. Jag valde ingen magic från start trots att jag är magiker. Vill kunna arbeta ihop pengar för att köpa allt :p. Jag valde dock Robe istället för Rags, men det är för sent nu att göra nåt åt (orkar inte starta om skiten )

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Jag valde att inget skulle sitta på huvudet, men det gjorde det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag valde att inget skulle sitta på huvudet, men det gjorde det ändå.

Ok, jag har inte testat alla kombinationer så jag vet inte. Om det inte är nån annan mod som den andre killen sa som påverkar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, jag har inte testat alla kombinationer så jag vet inte. Om det inte är nån annan mod som den andre killen sa som påverkar

Jag provade modden nu och för mig fungerar den klockrent. Tack återigen för tipset.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jag provade modden nu och för mig fungerar den klockrent. Tack återigen för tipset.

Bra, då är det nåt skumt med Loxus installation.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skyrim Unbound gör så man inte kan få drakens själ, va fan tänkte jag innan jag läste att man inte behöver det, man kan använda runordet direkt efter det man tagit runordet från väggen. Man blev lite undrande om det var nåt fel då man skjutit ihjäl tre drakar utan att fått drakens själ

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Skyrim Unbound gör så man inte kan få drakens själ, va fan tänkte jag innan jag läste att man inte behöver det, man kan använda runordet direkt efter det man tagit runordet från väggen. Man blev lite undrande om det var nåt fel då man skjutit ihjäl tre drakar utan att fått drakens själ

Kan man välja ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kan man välja ju.

Ok, har inte tänkt på det, utan körde mest på efter att jag ställt in vilka kläder m.m. jag skulle börja med

Btw, jag är på lvl 31 i Legendary nu. Har gått hyfsat. Mötte en svår Fire Draman (tvåbent drake) som sprutade eld. Dock var jag väldigt högt upp så han inte kunde döda mig. Gick säkert åt 400 - 500 pilar (magisk pilbåge då jag är magiker) innan den jäkeln dog. Hade inte varit kul om jag trillat ner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hej på er!
Jag är en texture artist på Skyrim nexus

Vissa av er har förmodligen sett mina mods, om inte, här är en länk: http://www.nexusmods.com/skyrim/users/6574930/?tb=mods&pUp=1

Här är lite bilder på mina mods:
Drakar:

Moln:

Caves:

Mountains:

Landscape:

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Jaså du var svensk som gjort dessa? kul Jag hade dock lite problem med mountain versionen av texturerna. Dessa rörde på sig av nån anledning. Vet inte om det var jag som gjort fel eller om det är knas. Jag har tagit bort dessa igen utom dragon 2K - 4K versionen. Min dator verkar dock för klen för ENB verkar det som så jag får köra dessa texturer utan ENB, men det ser snyggt ut i alla fall om man kör SweetFX

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som nexus är så segt att det inte går att göra något?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vilken ENB använder du?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

klotim: Fint!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det bara för mig som nexus är så segt att det inte går att göra något?

Nu blev det sent svar, men nej det flyter på bra hos mig kl 02:20

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Riktigt nice använder själv flera av dom
Får man fråga hur du har gjort drakarna? Asså texturerna då.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

Är det bara för mig som nexus är så segt att det inte går att göra något?

Inget ovanligt...