Permalänk

intel knas

Vet inte bättre ställe att fråga än här.

Det handlar om drivrutiner för en inbyggd grafik i en notebook 10.1“ Packard bell dot s.
Grafiken är intel Graphics Media Accelerator 3600.

Nu till det knasiga, CPUn är en intel atom N2600 dualcore 64bit och som alla andra tycker att det är ju Windows 7 64bit som ska in, dumt att köra på 32bit.

MEN grafikkortet verkar vara 32bit, finns absolut inga 64bit drivrutiner på intels sida, har googla utan resultat förutom Youtube klipp som verkar vara bortplockade..

Hur tänkte dom egentligen? 64bit CPU men kan inte använda 64bit OS?
General fel alltså.

Nu dör jag verkligen inte av det, men HDMI vägrar fundera utan drivrutiner.

Finns det någon lösning på att få HDMI fungera?

Köra 32bit Windows är absolut inte lockande, det var så segt i jämförelse så jag vill inte nedgradera datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Just ja, om det har någon betydelse så har jag installerat 4GB ram men detta visas bara som 3GB, minns att det var någon Windows som hade detta problem innan uppdatering.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Finns kanske Vista 64bits drivrutiner

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk

Nej tyvärr, har kollat alla versioner av Windows och verkar bara finnas till 32bit.
Har även försökt installera 32bit drivrutiner utan att lyckas längre än till felmeddelande "systemet uppfyller inte kraven", alltså 32bit.

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk
Medlem

Vi kan väl vända på steken lite, varför vill du köra Windows 7 64bit på den burken? ser ingen fördel med detta, men ett antal nackdelar med det.
Förstår att det inte finns 64bit drivare, då den inte är lämpligt att köra 64bit OS på den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Förutom att prestandan ökar markant, grafiken är det samma sen tidigare med 32bit med lilla skillnaden att HDMI inte fungerar, GMA 3600 är ingen prestanda monster oavsett drivrutiner.
När jag köpte denna så låg det en exakt likadan bredvid med samma namn mm förutom att den hade 64bit OS, fast grafiken måste varit annat.
Och kostade 500kr mer.
Att jag valde den här var för att jag alltid kör in den OS jag vill ha, och det hade jag redan hemma och tyckte det var helt onödigt att betala för igen.

Båda hade till och med win7 starter, jag har pro.

Fast jag tror det blir 32bit ändå, duger lätt till det jag oftast använder den till, att felsöka/uppdatera/flasha gamla mobiler med

Visa signatur

Kebabrulle