Permalänk
Medlem

Kanske utanför trådens syfte men bemötandet från kundtjänst var så tafatt att jag vet inte vad.
Shoppar julklappar åt min systerdotter och såg att Frost var med på bannern för denna kampanj, http://cdon.se/disney/disney_klassiker_-_2_f%C3%B6r_149_kr/bl... , igår verkade Frost ha varit slut på lager men den hade återkommit idag, men nu när jag lägger Frost och röjar-ralf i korgen blir priset inte 149.

Jag antar att Frost försvann ur kampanjen när lagret tog slut men borde den inte återinföras när ni fick lager igen? Den är trots allt fortfarande på kampanjbannern.

Kundtjänst kunde inte problematisera konceptet att om den fanns på bannern och på lager borde den finnas i kampanjen, men jag misstänker att de är chattbottar men hoppas på mänsklig touch här på swec.

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag kommer få Min TV för blackfriday priset. Återkommer när priset är ändrat på min "nya" order
Min chattkonversation

Du: [SE] FAQ: Min order har blivit annullerad utan att jag bett om det.
[SE] Question: Annullerad TV order. Men väggfäste skicka. Vill du makullera hela ordern
Du: ja
Jesper: Hej

Du: hej
Du: ni har annullerat tv som var på min order
Du: så hur går jag tillväga för att makkullera resten av orden
Du: har ingen nytta av ett tv väggfäste utan tv

Jesper: Vilken order gäller detta?
Du: ********

Jesper: Nej, det förstår jag.
Jesper: Du har inte fått någon information om varför TV;n blev stoppad?
Du: Nej
Du: eller någon sa att moddellen inte fanns i lager
Du: men man kan fortfarande beställa den
Du: dock till ett annat pris
Du: när det inte längre är "black friday"

Jesper: Det låster ju skumt, TV:n ska ju levereras av tretti.
Jesper: Det verkar som de varor från CDON har skickats redan. Så jag kan inte stoppa dem från att komma fram.
Du: nja, Tv ska leveraras av er, Dicj sja winkylaren leverareas av 30

Jesper: Det stämmer ju mycket bra.
Jesper: Ber om ursäkt för det
Jesper: Ska kolla om det är denna TV det ska ha varit något krångel med för andra också, ett ögonblick.
Du: Finns ett par stycken som har skrivit på sweclockers om det
Jesper: Senast jag fick ett ärende om det hade vi inte löst det ännu, jag ska kolla-
Jesper: tyvärr så har det blivit något fel med dessa TV-apparater och det kommer nog inte kunna fixas.

Du: Typ använding av lockpris på black friday. För tv apparaterna har ni ju helt klart
Du: Vilket är synd hade kunnat köpa liknande tv av annat företag, Typ komplett som säljer dem för 5555 ordinare pris
Jesper: tyvärr frå jag informationen om att det itne är något jag kan göra.

Du: men ska inte ni ta kontakt och säga att en vara blivit annullerad. Och hur kan ni annullera en TV men välja att skicka ett väggfäste ?
Jesper: Jo, det ska skickas ut ett mail angående detta.

Du: Så hur gör jag med väggfästet nu
Jesper: En sekund, ser ut som jag kan fixa detta.
Jesper: jag ber tusen gånger om ursäkt. Det är ju faktiskt så att det är fixat nu.
Jesper: Lägger du upp en ny order så justera jag tillbaka priset från black friday.

Du: 4990 ?
Jesper: Ja, precis

Du: ok har lagt ordern nu
Du: ******
Jesper: Sådär
Jesper: Jag har justerat det, nu ska bara vår ekonomi avdelning godkänna det.

Du: Ok ifall det stämmer,. Så tusen tack för hjälpen
Jesper: Jag ber om ursäkt för min felaktiga information i början.
Jesper: Är det något mer du behöver hjälp med?

Du: Lungt. nää det var allt. Ha en trevlig kväll
Du: när ser jag att priset är ändrat ?=
Jesper: Så fort de har godkänt det.

Du: ok. Antar du har andra att ta hand om. Förhoppningsvis behövs vi inte höras av igen
Jesper: Kan förvarna att det kan ta 1-2 dagar extra då lagret ligger lite efter sen Black friday.
Du: ok tack igen
Jesper: Tack själv.

Återkommer med mer information (tog bort ordernummer)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av backeby:

Beställde en bok från er för 2 veckor sedan, i söndags fick jag ett sms om att den blivit skickad (står även att den är skickad på min orderhistorik på hemsidan), samt att klarna skickade ut sin faktura.

Den har inte kommit till mig än, så jag chattade med kundservice för 5 minuter sen och frågade vart ordern var. Tjejen jag chattar med påstår att den inte lämnat lagret. Varpå jag frågar om hon inte kan makulera fakturan som skickats ut och skicka ut en ny när min vara faktiskt skickas. Frågade även om hon kunde förlänga den.

Detta gick inte, eftersom det låg på klarnas bord. Klarna skickar ut fakturor när de vill och ni kan inte styra över det. Om jag ville förlänga min faktura fick jag göra det själv via deras Mina Sidor.

Känns rätt dumt att ni avsäger er allt ansvar och skyller på Klarna. Om jag velat makulera min order så hade det inte varit något problem, så att ni har någon form av kontakt/koppling med klarna säger ju sig självt.

Vi beklagar olägenheten. Om vi kan be om ditt ordernummer så undersöker vi var i våra rutiner det har brustit. Återkommer därefter.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Croww_:

Verkar som om jag kommer få Min TV för blackfriday priset. Återkommer när priset är ändrat på min "nya" order

Hej! Efter en lång tid med kundtjänst fick jag också besked att jag skulle få tv. Det roliga är det det var just Jesper som hade fixat min order. Jag hade prata med flera personer ingen av det kunde ändra priset. En sa att hon inte kunde göra det via chatten och att hon skulle skapa ett ärende. Tror ni att hon gjorde det, NEJ. Hade jag fått Jesper direkt skulle jag inte slösat 2 timmar.

Permalänk
Cdon.com

Hej

Observera att CDON.COM per den 1 december har bytt fakturaleverantör till Qliro.

Bra att veta - Har du en faktura och lagt en order före den 1 december ska du betala till Klarna. Har du en faktura och lagt en order 1 december eller senare ska du betala till Qliro. Vi ber dig att noga kontrollera fakturan, där det tydligt framkommer vem som är betalningsmottagare, när du betalar.

Tänk också på att uppdatera uppgifterna om du har sparat Klarna/CDON.COM som betalningsmottagare i din internetbank.

Läs mer om tjänsten på https://qliro.com/

Mvh CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon195163:

Hej,

Om jag beställer CDON+ idag och jag redan har CDON+, läggs då ett år till på mitt medlemskap?

Tack,
DotDotDot

Hej, ditt medlemskap förlängs ett 1 år från ditt slutdatum. Tack för att du är + kund. Kommer en massa nya fördelar i 2015.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ralle_81:

Hejsan!

Jag lade en order på en LG 60PB560V under Black Friday för 4990 kr. Nu ikväll ser jag att ni har annullerat ordern, varför detta?`

Jag har skickat PM med ordernummer! Tycker gott att ni kan förklara ert beteende, för det är väldigt märkligt att ni annullerar en beställning lagd på korrekt sätt under Black Friday - det var inget konstigt alls med priset osv (som t.ex. när ni hade fel pris på SSD diskar och lite andra produkter).

Vänligen återkom till mig snarast med svar på varför ordern blivit annullerad.

Hej, beklagar besväret. Alla som har köpt TV:en och kontaktar vår kundtjänst igen, kommer att få det till priset ni köpte det för.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej, ditt medlemskap förlängs ett 1 år från ditt slutdatum. Tack för att du är + kund. Kommer en massa nya fördelar i 2015.

Jag har funderat på + flera gånger men inte tyckt det lockat tillräckligt. Vilka är dessa "massa nya fördelar" som kommer 2015? Tack på förhand för utförligt svar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej, beklagar besväret. Alla som har köpt TV:en och kontaktar vår kundtjänst igen, kommer att få det till priset ni köpte det för.

Lite sent besked tyvärr, har redan lagt beställning hos en konkurrent till Er. Tänker inte klydda mer med att avbeställa där och sedan beställa den från Er igen.

Har mailat er (vanlig epost, inte PM) angående förslag på kompensation för det inträffade....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Jag har funderat på + flera gånger men inte tyckt det lockat tillräckligt. Vilka är dessa "massa nya fördelar" som kommer 2015? Tack på förhand för utförligt svar.

Hej. Vi kan tyvärr inte gå ut med det i än. Men förbättringar i +programmet ligger högst på vår priolista. Dock så kommer jag/vi proaktivt att informera er via, bland annat, detta forum. Håll till godo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför skriver ni att paket blivit postade på måndag morgon men posten rapporterar att paketet blev postat först nu på en tisdagkväll?

Permalänk
Avstängd

Skulle gissa att "Postat" i cdon termer innebär att dom skrivit ut frakt från posten och packat varan samt lagt den för utlevereras, inte att posten faktiskt har hämtat upp sakerna...

Permalänk

Hejsan!
Slog till på en Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" i fredags på rean som dessvärre lider av backlight bleeding. Nu tänkte jag fråga hur mycket backlight bleeding det behöver förekomma för att man ska får en ny? Eller finns det något annat jag kan göra då jag tycket det är väldigt störande både i tex film eller på hemsidor.

Det är någon enstaka vit pixel från kameran i en annan nyans som syns, dock är de på lite olika platser på korten.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Kan CDON+ ta slut eller? Försökte köpa det för 99 kr på julkalendern men de gick inte. Nu kostar det 299 kr så det blir inget för mig tyvärr.

Sen en annan fråga:

Tänkte returnera vissa varor jag beställde på 2 veckors faktura. Kommer dessa varor makuleras från fakturan när jag returnerat dom eller måste jag helt sonika betala hela summan och sen få pengarna tillbaka i efterhand?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av direktiv:

Kan CDON+ ta slut eller? Försökte köpa det för 99 kr på julkalendern men de gick inte. Nu kostar det 299 kr så det blir inget för mig tyvärr.

Sen en annan fråga:

Tänkte returnera vissa varor jag beställde på 2 veckors faktura. Kommer dessa varor makuleras från fakturan när jag returnerat dom eller måste jag helt sonika betala hela summan och sen få pengarna tillbaka i efterhand?

När försökte du köpa det?

*Tråd smått rensad enl § 1.5.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

När försökte du köpa det?

*Tråd smått rensad enl § 1.5.*

När det kosta 99 kr 1 december så det var störigt att det kosta 299 kr nu annars hade man försökt mer men jag tänkte att det är nog något som tagit slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Hejsan!
Slog till på en Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" i fredags på rean som dessvärre lider av backlight bleeding. Nu tänkte jag fråga hur mycket backlight bleeding det behöver förekomma för att man ska får en ny? Eller finns det något annat jag kan göra då jag tycket det är väldigt störande både i tex film eller på hemsidor.

Det är någon enstaka vit pixel från kameran i en annan nyans som syns, dock är de på lite olika platser på korten.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2699772/DSC07252.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2699772/DSC07257.JPG

Dold text

Jag skulle vilja påstå att du har haft tur. Det ser ut som väldigt lite backlight-bleeding. Svårt att få mindre än så.

Permalänk
Skrivet av anon195163:

Jag skulle vilja påstå att du har haft tur. Det ser ut som väldigt lite backlight-bleeding. Svårt att få mindre än så.

Så du menar att alla Thor skärmar har alla problem med backlight bleeding? För i recensionerna på cdonshemsida så nämns backlight bleeding i två av 32 stycken. Det tolkar jag som att backlight bleeding borde vara inte så vanlig. Eller har jag för höga förväntningar på skärmen?

Permalänk
Hedersmedlem

Så du menar att alla Thor skärmar har alla problem med backlight bleeding? För i recensionerna på cdonshemsida så nämns backlight bleeding i två av 32 stycken. Det tolkar jag som att backlight bleeding borde vara inte så vanlig. Eller har jag för höga förväntningar på skärmen?

Det är väl precis som med nätaggregat. Alla har coilwhine men enbart en del hör det, åter andra har hoppat på tåget där man sitter med örat mot nätaggslådan och lyssnar i timmar för att hitta en anledning till retur. OBS! Enbart ett överdrivet exempel.

Alla IPS har mer eller mindre backlight bleeding pga tekniken som används (jmf switchade nätagg-coilwhine). Min Eizo har väldigt lite, men det är pga ett extra filter som normalt sett inte finns.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tror du nog har mycket för höga förväntningar på en tusenkronors skärm. Väldigt mycket för höga förväntningar. Har haft 4st av den skärmen. Alla har haft problem, men förvänta mig inget annat för en budget skärm. Är du allergisk mot blb så får du nog gå upp ett par pris klasser.

/sorry skriver på min Nexus 4.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Nu får det allt vara nog, CDON.com! Jag har fortfarande inte fått pengarna återbetalade från 4 av 6 annullerade ordrar!!

Måste man öppna ärende hos PayPal (eller kontakta min bank för den delen) för att snabba på processen eller? Är det så det ska vara?!
Om pengarna inte är återbetalade imorgon så får jag ta till andra medel helt enkelt!

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Skulle gissa att "Postat" i cdon termer innebär att dom skrivit ut frakt från posten och packat varan samt lagt den för utlevereras, inte att posten faktiskt har hämtat upp sakerna...

Då är varan rimligen paketerad i min värld.

Permalänk

Vet inte om detta är exakt rätt tråd att ställa denna fråga i, men gör det ändå.

Jag har haft problem med CDON+, det gick någon månad utan att jag kunde se mina personliga erbjudanden. Nu har jag löst det genom att byta mejladress. Jag vill inhandla ett par sportskor och skulle gärna utnyttja de rabattkoder som jag alltså inte har. Var det någon sådan kod med i senaste utskicket? Om det fanns, skulle någon vänlig själv kunna pma mig en sådan kod som denne inte kommer utnyttja?

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Vill tipsa er om att rikta er uppmärksamhet till denna tråd: Cdon sålde begagnad dator som ny

Det många nog vill veta är, händer det att ni säljer begagnade datorer till kunder utan att tala om att det rör sig om begagnade datorer?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Ni missade min fråga!

Om man har cdon+ och köper present kan man då skicka det direkt till mottagaren i dennes namn?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xtQ:

Hej CDON,

Vill tipsa er om att rikta er uppmärksamhet till denna tråd: Cdon sålde begagnad dator som ny

Det många nog vill veta är, händer det att ni säljer begagnade datorer till kunder utan att tala om att det rör sig om begagnade datorer?

Kanske bör du läsa tråden själv först?
En rosa dator med ordinärt innehåll i Windows-mappen = begagnad företagsdator?
Eller kanske rör det sig om en licens-bugg i Windows 8.1?
Vem vet?

Sur för att du inte fick köpa SSD-diskar för 100kr/st?

Så trött på det eviga hatet mot CDON här.

Tack CDON för att ni ens orkar med att svara här, jag blir trött bara jag tänker på den stackaren som måste representera er i den här tråden. Hoppas ni roterar personalen ofta.

Gl hf everyone.

Permalänk
Medlem

När man beställt från er, hur lång tid tar det från att ni har "postat" tills man får ett transport ID?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

När man beställt från er, hur lång tid tar det från att ni har "postat" tills man får ett transport ID?

En eller två dagar, det gjorde det iaf för mig när jag nu köpte min tredje Thor-skärm i fredags. Fick hem den igår.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Innehåller denna 2 st kameror eller är det endast 1 ?
I texten låter det som 2, vill dubbelkolla då det finns paket med både 1 och 2 kameror av denna modell.

http://cdon.se/hemelektronik/blackvue/blackvue-dashboard-camera-550-p26654870?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Canon Blackvue Dashboard camera 550&utm_content=26654870&utm_campaign=prisjakt_se_home-electronics_Camera - Car

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Hur kan man misstolka "har fått sällskap av en andra kamera i paketet. Kameran placeras bak i bilen och filmar i HD 720p/30fps. Modellen är något mindre än den främre kameran. Kamerorna seriekopplas, så att man kan få filmer från båda kamerorna"?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler