CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Man kan varken byta för eller efternamn inne på kunduppgifter.
Oavsett hur vanligt eller ovanligt det är, så skall rätt vara rätt.

Testat att kontakta CDON? Inte värst vanligt att man kan ändra personuppgifter på ett konto.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Ja det är ju vanligt att man byter förnamn...

Och ännu vanligare med spydiga kommentarer som inte tillför något...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Man kan varken byta för eller efternamn inne på kunduppgifter.
Oavsett hur vanligt eller ovanligt det är, så skall rätt vara rätt.

Man brukar inte kunna ändra sitt namn på några konto oftast.
Borde vara rätt logiskt tycker jag.

Vill man byta får man höra av sig, och många företag kräver även bevis för namnändring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Varför har min Ordernr: - 45834044, inte blivit skickad ännu? har gått över 84 timmar sedan beställning.
Sedan varför har mitt cdon-konto blivit spärrat för fler köp? Var ju i så fall tur att man aldrig hann köpa ert "cdon+" medlemskap som ni exempelvis har i "julkalendern" idag, om ni ändå så skall spärra ens konto så fort det faller er i smaken. Vad för regel bröt jag & min partner; att hon handlade sin studentlitteratur inloggad på mitt konto? Eller var det möjligtvis så att ni blev sura över att jag skapade ett nytt konto p.g.a. att jag har bytt för & efternamn och era kontoinställningar är efterblivna och inte tillåter namnändring?

Förmodligen för att skydda dig från identitetsstöld...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Man brukar inte kunna ändra sitt namn på några konto oftast.
Borde vara rätt logiskt tycker jag.

Vill man byta får man höra av sig, och många företag kräver även bevis för namnändring.

Skrivet av Pellepelikan:

Förmodligen för att skydda dig från identitetsstöld...

Skickades från m.sweclockers.com

Och hur kul är det? Jag beställde när den fanns i lager och nu har dem inte ens produkten i sitt sortiment längre.
Antingen får dem fixa fram högtalaren eller så kan dem ge mig ett tillgodokvitto på 3000, vilket produkten kostar på prisjakt just nu.

Permalänk
Medlem

Tack för snabb leverans av Harman Kardon Onyx Studio, beställde 2st i fredags, fick hem de tidigare idag, bra packat dessutom... förövrigt så är ljudet helt otroligt med tanke på formatet, måste ha varit årets köp för mig iaf. Tack!

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag lade en order på en LG 60PB560V under Black Friday för 4990 kr. Nu ikväll ser jag att ni har annullerat ordern, varför detta?`

Jag har skickat PM med ordernummer! Tycker gott att ni kan förklara ert beteende, för det är väldigt märkligt att ni annullerar en beställning lagd på korrekt sätt under Black Friday - det var inget konstigt alls med priset osv (som t.ex. när ni hade fel pris på SSD diskar och lite andra produkter).

Vänligen återkom till mig snarast med svar på varför ordern blivit annullerad.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk

Hej!

Samma sak har inträffat då min order på LG 60PB560V har annullerat. Jag förstår om ni har tagit bort alla order på hårdisk p.g.a felaktigt pris dock förstår jag verkligen inte varför ni har annullerat order på tv. Priset var ju korrekt.

Jag skulle vilja gärna ha svar på varför min och andras order blivit annullerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Tack för snabb leverans av Harman Kardon Onyx Studio, beställde 2st i fredags, fick hem de tidigare idag, bra packat dessutom... förövrigt så är ljudet helt otroligt med tanke på formatet, måste ha varit årets köp för mig iaf. Tack!

Köpte du från samma konto? Stod ju 1 per konto men du kanske la 2 ordrar? Jag tänkte de men våga inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av movienight:

Hej!

Samma sak har inträffat då min order på LG 60PB560V har annullerat. Jag förstår om ni har tagit bort alla order på hårdisk p.g.a felaktigt pris dock förstår jag verkligen inte varför ni har annullerat order på tv. Priset var ju korrekt.

Jag skulle vilja gärna ha svar på varför min och andras order blivit annullerat.

Mest troligen pga de har sålt fler orders än vad de hade tillgång till TV apparater, skumt i mitt fall att de har skickat ut väggfästet som jag beställde samtidigt

Undrar om det har något att göra med att CDON bytt delbetalningsleverntör från Klarna till Qliro from 1/12-2014. Även om Black Friday var den 28/11 så i mitt fall valde jag betala i januari - säkerligen därför ordern blev annullerad

Hade du också valt Klarna som betalningsmetod?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Köpte du från samma konto? Stod ju 1 per konto men du kanske la 2 ordrar? Jag tänkte de men våga inte.

jo precis blev två ordrar , var mest en chansning då polaren också ville ha en, hehe varför skulle du inte våga? värsta som kunde hända att de skicka ut en.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ralle_81:

Mest troligen pga de har sålt fler orders än vad de hade tillgång till TV apparater, skumt i mitt fall att de har skickat ut väggfästet som jag beställde samtidigt

Undrar om det har något att göra med att CDON bytt delbetalningsleverntör från Klarna till Qliro from 1/12-2014. Även om Black Friday var den 28/11 så i mitt fall valde jag betala i januari - säkerligen därför ordern blev annullerad

Hade du också valt Klarna som betalningsmetod?

De har TVn i lager så handlar nog inte om tillgången.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Samma sak här. Beställde en LG 60 plasman för 4990 black friday rea. ett väggfäste och en vinkylare. Allt skullle betalas i januari.
Väggfästet skickat. Får vinkylaren imorgon (dricka kylare). Men när jag går in på ordern ser jag att TV är annullerad. Fick inte ens ett mail om att den skulle vara annullerad.

Svar från kundtjänst

Tack för ditt mail.
Vi beklagar att din order har avbeställts. Anledningen till detta är att vi haft ett felaktigt lagersaldo som gör att varan som du beställt inte kan skickas.

När varan åter finns i lager och kan beställas kommer det att meddelas på vår hemsida. Du kan även välja att bevaka produkten och får då ett mail när den finns i lager igen.
**********
http://cdon.se/hemelektronik/lg/60-plasma-tv-lg-60pb560v-p274...

Är samma tv, Dock till ett dyrare pris. (ingen black friday)
Ser fram emot ett svar

Permalänk
Medlem

Jag beställde RAM minnen (http://cdon.se/hemelektronik/corsair/ddr3-dimm1600-corsair-8g...) och även dessa blev annullerade. Nu vill jag ha en förklaring till detta!!
Jag gjorde en direktbetalning också, så jag har inte fått tillbaka några pengar heller, fy!

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Cdon.com

Hej,

På grund av ett systemfel har våra hårddiskar fått felaktiga priser. Detta påverkar de orders som lagts med hårddiskar under gårdagen. Då vi inte kommer att kunna leverera produkten till det pris kund som stod på sidan har vi varit tvungna att stryka produkten från er order.

Har ni betalat med kort kommer reservationen av beloppet att hävas. Har ni betalat med direktbetalning kommer beloppet att återföras inom några bankdagar.

Om ni vill ha produkten till ordinarie pris ber vi dig att lägga ordern på nytt, då priset nu är korrigerat.

Vi beklagar det inträffade men hoppas på er förståelse.

Om ni har frågor är du välkommen att kontakta oss på kundservice

Med vänlig hälsning
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Croww_:

Samma sak här. Beställde en LG 60 plasman för 4990 black friday rea. ett väggfäste och en vinkylare. Allt skullle betalas i januari.
Väggfästet skickat. Får vinkylaren imorgon (dricka kylare). Men när jag går in på ordern ser jag att TV är annullerad. Fick inte ens ett mail om att den skulle vara annullerad.

Svar från kundtjänst

Tack för ditt mail.
Vi beklagar att din order har avbeställts. Anledningen till detta är att vi haft ett felaktigt lagersaldo som gör att varan som du beställt inte kan skickas.

När varan åter finns i lager och kan beställas kommer det att meddelas på vår hemsida. Du kan även välja att bevaka produkten och får då ett mail när den finns i lager igen.
**********
http://cdon.se/hemelektronik/lg/60-plasma-tv-lg-60pb560v-p274...

Är samma tv, Dock till ett dyrare pris. (ingen black friday)
Ser fram emot ett svar

Det är så fult av CDON, att det går att beställa till det dyrare priset.

Kan själv säga att om ja inte får TVn för 4990 kr levererad till mig så kommer det ALDRIG mer att handlas från CDON - då blir det komplett gällande denna TV för 5555 kr. Riktigt sjukt beteende från CDON.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ralle_81:

Hejsan!

Jag lade en order på en LG 60PB560V under Black Friday för 4990 kr. Nu ikväll ser jag att ni har annullerat ordern, varför detta?`

Jag har skickat PM med ordernummer! Tycker gott att ni kan förklara ert beteende, för det är väldigt märkligt att ni annullerar en beställning lagd på korrekt sätt under Black Friday - det var inget konstigt alls med priset osv (som t.ex. när ni hade fel pris på SSD diskar och lite andra produkter).

Vänligen återkom till mig snarast med svar på varför ordern blivit annullerad.

Skrivet av movienight:

Hej!

Samma sak har inträffat då min order på LG 60PB560V har annullerat. Jag förstår om ni har tagit bort alla order på hårdisk p.g.a felaktigt pris dock förstår jag verkligen inte varför ni har annullerat order på tv. Priset var ju korrekt.

Jag skulle vilja gärna ha svar på varför min och andras order blivit annullerat.

Skrivet av direktiv:

Köpte du från samma konto? Stod ju 1 per konto men du kanske la 2 ordrar? Jag tänkte de men våga inte.

Skrivet av Croww_:

Samma sak här. Beställde en LG 60 plasman för 4990 black friday rea. ett väggfäste och en vinkylare. Allt skullle betalas i januari.
Väggfästet skickat. Får vinkylaren imorgon (dricka kylare). Men när jag går in på ordern ser jag att TV är annullerad. Fick inte ens ett mail om att den skulle vara annullerad.

Svar från kundtjänst

Tack för ditt mail.
Vi beklagar att din order har avbeställts. Anledningen till detta är att vi haft ett felaktigt lagersaldo som gör att varan som du beställt inte kan skickas.

När varan åter finns i lager och kan beställas kommer det att meddelas på vår hemsida. Du kan även välja att bevaka produkten och får då ett mail när den finns i lager igen.
**********
http://cdon.se/hemelektronik/lg/60-plasma-tv-lg-60pb560v-p274...

Är samma tv, Dock till ett dyrare pris. (ingen black friday)
Ser fram emot ett svar

Svinigt, dock har ni som kund troligen rätt till ett täckköp, dvs köpa produkten i en annan butik och cdon får betala mellanskillnaden. Paragraf 30 i konsumentköplagen. Så vitt jag vet så är det inte okej att man som butik annulerar ett köp bara för att produkten är slut i lager, så vida det inte är en utförsäljning. De borde ha kontaktat er och frågat om ni vill vänta, få en annan produkt eller få pengarna tillbaka.

Kolla med konsumentvägledaren.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Det är så fult av CDON, att det går att beställa till det dyrare priset.

Kan själv säga att om ja inte får TVn för 4990 kr levererad till mig så kommer det ALDRIG mer att handlas från CDON - då blir det komplett gällande denna TV för 5555 kr. Riktigt sjukt beteende från CDON.

Har någon av er fått svar från CDON? Detta enda jag fick till svar var
" Customer service: för närvarande vet vi inte varför det blivit så här. det är fler som beställt just denna modellen och det har blivit något fel med dem beställningarna".
Efter det skulle de kolla med it därefter kom "hårddiskproblemet". Jag förstår att CDON tar bort alla order på hårddisken p.g.a felaktigt pris men inte tv.

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle ni vilja ta in Prodigy M i vit?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2131793

Permalänk

Om man har cdon+ kan man då skicka paketet (läs present) till denne persons adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av movienight:

Har någon av er fått svar från CDON? Detta enda jag fick till svar var
" Customer service: för närvarande vet vi inte varför det blivit så här. det är fler som beställt just denna modellen och det har blivit något fel med dem beställningarna".
Efter det skulle de kolla med it därefter kom "hårddiskproblemet". Jag förstår att CDON tar bort alla order på hårddisken p.g.a felaktigt pris men inte tv.

Jag har inte fått något besked alls via mail eller liknande. Jag såg på "mina sidor" sent igår kväll att orderns status hade ändrats till "annullerad".

Har haft mailkonversation med CDONs kundtjänst och de hänvisar till att de har haft fel "lagersaldo" vilket är såååå bekvämt att hänvisa till. Samtidigt går det bra att lägga nya beställningar på samma TV fast då till 5555 kr.

Har iaf nu lagt en beställning hos Komplett och tänker inte återkomma till CDON någon gång under en lång tid....riktigt dåligt agerande från deras kundservice!

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Jag har inte fått något besked alls via mail eller liknande. Jag såg på "mina sidor" sent igår kväll att orderns status hade ändrats till "annullerad".

Har haft mailkonversation med CDONs kundtjänst och de hänvisar till att de har haft fel "lagersaldo" vilket är såååå bekvämt att hänvisa till. Samtidigt går det bra att lägga nya beställningar på samma TV fast då till 5555 kr.

Har iaf nu lagt en beställning hos Komplett och tänker inte återkomma till CDON någon gång under en lång tid....riktigt dåligt agerande från deras kundservice!

Håller med dig, jag hade kollat tidigare igår kväll på cdon mina sidor och sett att min order hade annullerat och hann precis chatta med kundservice då jag fick till svar att något hade gått fel men inget mer. Det roliga att order på hårddisken är kvar (kommer garanterat tas bort) men tv har annullerats.

Permalänk

CDON är så f*cking dåliga. Suttit och väntat på en order i snart 6 f*cking dagar.

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Fick mail nu med svar att de inte kan ge mer kompensation än 50 kr för det inträffade. De hänvisade till serverstrul som gjorde att dels fel pris visades och att fel lagersaldo visades - bullshit säger jag.

Jag bad om att få reducerat pris på min försändelse (väggfästet) som betalas med Klarna faktura - något de faktiskt hade kunnat göra ENKELT - men jag får istället 50 kr rabattkod. Otroligt dåligt!

Som jämförelse - Köpte en dator från Billigteknik, som var DOA vid leverans. Fick en ny dator där de sänkte originalpriset med 300 kr + skickade med gratis HDMI kabel (1.5m) utan att gnälla.

CDON - Lär er av andra företags kundservice om ni vill ha nöjda kunder. Jag kommer aldrig handla från Er fler gånger.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

På grund av ett systemfel har våra hårddiskar fått felaktiga priser. Detta påverkar de orders som lagts med hårddiskar under gårdagen. Då vi inte kommer att kunna leverera produkten till det pris kund som stod på sidan har vi varit tvungna att stryka produkten från er order.

Har ni betalat med kort kommer reservationen av beloppet att hävas. Har ni betalat med direktbetalning kommer beloppet att återföras inom några bankdagar.

Om ni vill ha produkten till ordinarie pris ber vi dig att lägga ordern på nytt, då priset nu är korrigerat.

Vi beklagar det inträffade men hoppas på er förståelse.

Om ni har frågor är du välkommen att kontakta oss på kundservice

Med vänlig hälsning
CDON.COM

Och vad händer med de rabattkoder man använt för beställning? De kan man ju inte använda en gång till?
Ni kan ju inte bara hålla på så här utan att stå för det ni gör och ta konsekvenserna...!

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

På grund av ett systemfel har våra hårddiskar fått felaktiga priser. Detta påverkar de orders som lagts med hårddiskar under gårdagen. Då vi inte kommer att kunna leverera produkten till det pris kund som stod på sidan har vi varit tvungna att stryka produkten från er order.

Har ni betalat med kort kommer reservationen av beloppet att hävas. Har ni betalat med direktbetalning kommer beloppet att återföras inom några bankdagar.

Om ni vill ha produkten till ordinarie pris ber vi dig att lägga ordern på nytt, då priset nu är korrigerat.

Vi beklagar det inträffade men hoppas på er förståelse.

Om ni har frågor är du välkommen att kontakta oss på kundservice

Med vänlig hälsning
CDON.COM

Min order har annulerats utan att jag har meddelats om varför. Är det bara för mig som ni har gjort så, eller annullerar ni en massa ordrar utan att ta kontakt med kunden?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ralle_81:

Jag har inte fått något besked alls via mail eller liknande. Jag såg på "mina sidor" sent igår kväll att orderns status hade ändrats till "annullerad".

Har haft mailkonversation med CDONs kundtjänst och de hänvisar till att de har haft fel "lagersaldo" vilket är såååå bekvämt att hänvisa till. Samtidigt går det bra att lägga nya beställningar på samma TV fast då till 5555 kr.

Har iaf nu lagt en beställning hos Komplett och tänker inte återkomma till CDON någon gång under en lång tid....riktigt dåligt agerande från deras kundservice!

Använd §30 och §33 i konsumentköplagen så får Cdon betala mellanskillnande mot sitt reapris för att du måste köpa en produkt från annan butik och det kostar extra pga deras fel.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Varför har min Ordernr: - 45834044, inte blivit skickad ännu? har gått över 84 timmar sedan beställning.
Sedan varför har mitt cdon-konto blivit spärrat för fler köp? Var ju i så fall tur att man aldrig hann köpa ert "cdon+" medlemskap som ni exempelvis har i "julkalendern" idag, om ni ändå så skall spärra ens konto så fort det faller er i smaken. Vad för regel bröt jag & min partner; att hon handlade sin studentlitteratur inloggad på mitt konto? Eller var det möjligtvis så att ni blev sura över att jag skapade ett nytt konto p.g.a. att jag har bytt för & efternamn och era kontoinställningar är efterblivna och inte tillåter namnändring?

Uppdatering: Henrik på cdon.com har svarat på mitt ärende. Det var skyddet mot bedrägeriförsök som hade aktiverats då jag skapat ett nytt konto efter mitt byte utav tilltalsnamn. Mina konton har nu sammanslagits & mina produkter har blivit utlovade att skickas efter det. Håller dem det Henrik försäkrat mig så måste jag ändra mitt omdöme till utmärkt trots allt. Var ju för min egen skull spärren gjordes. Däremot stämmer det inte att jag skulle ha fått en förklaring innan detta mail, men men.

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Fick mail nu med svar att de inte kan ge mer kompensation än 50 kr för det inträffade. De hänvisade till serverstrul som gjorde att dels fel pris visades och att fel lagersaldo visades - bullshit säger jag.

Jag bad om att få reducerat pris på min försändelse (väggfästet) som betalas med Klarna faktura - något de faktiskt hade kunnat göra ENKELT - men jag får istället 50 kr rabattkod. Otroligt dåligt!

Som jämförelse - Köpte en dator från Billigteknik, som var DOA vid leverans. Fick en ny dator där de sänkte originalpriset med 300 kr + skickade med gratis HDMI kabel (1.5m) utan att gnälla.

CDON - Lär er av andra företags kundservice om ni vill ha nöjda kunder. Jag kommer aldrig handla från Er fler gånger.

Hej!
Jag fick svaret via chatten " Vänligen lägg en ny order och återkom till oss med ordernumret så får du givetvis köpa tvn för det priset. Det blev ett system fel".
Vilket jag har gjort och fått det bekräfta från två personer som jobbar på kundtjänst Nu när jag vill att de ska ändra priset så säger dem att återkomma imorgon då de har problem med systemet.(chatten bortkopplas flera gånger). Jag har iallafall sparat chatt konversationen och hoppas att det verkligen inte är en lögn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av movienight:

Hej!
Jag fick svaret via chatten " Vänligen lägg en ny order och återkom till oss med ordernumret så får du givetvis köpa tvn för det priset. Det blev ett system fel".
Vilket jag har gjort och fått det bekräfta från två personer som jobbar på kundtjänst Nu när jag vill att de ska ändra priset så säger dem att återkomma imorgon då de har problem med systemet.(chatten bortkopplas flera gånger). Jag har iallafall sparat chatt konversationen och hoppas att det verkligen inte är en lögn.

Låter bra, dock är mitt förtroende för CDON under all kritik för tillfället så jag har lagt beställningen via Komplett istället där man i alla fall har en bra kundtjänst att luta sig emot vid problem. Pratade med Komplett idag och de har bekräftat min order och att den kommer skickas imorgon.

Har begärt ersättning enligt §30 och §33 i konsumentköplagen för mellanskillnaden på totalt 565 kr. Även gett dem förslag på att enbart stryka klarna fakturan på 299 kr för det väggfäste som de levererade (på samma order som TVn) så får vi se om de faktiskt kan erbjuda bra kundservice.

Beroende på hur detta löses avgör betyget jag kommer sätta på prisjakt....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]